Taborem pchanym - tak. Teraz ruszą prace z elektryką (kable do torów są, trzeba wszystko "pospinać") i po nich będzie już można jeździć.whosho pisze:Udało Ci się już osiągnąć przejezdność?
Czaplewo Pomorskie
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
Ostatnio zmieniony 11 sty 2009, 11:19 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
Udało Ci się już osiągnąć przejezdność?
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
Czaplewo Pomorskie, stan na dziś:

Mała prośba do Amina/Moda - czy dało by rade zmienić tytuł wątku na "Czaplewo Pomorskie"? Z góry dzięki....


Mała prośba do Amina/Moda - czy dało by rade zmienić tytuł wątku na "Czaplewo Pomorskie"? Z góry dzięki....
Ostatnio zmieniony 11 sty 2009, 11:16 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
Kombinuj, kombinuj. Jak nic nie wykombinujesz, będziesz miał dobrą podkładkę na to, że nic nie zbudowałeś...tomeczek pisze:....Cały czas kombinuję żeby było ciszej.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
1) Korek 3mm, gotowe formatki z kork.pltomeczek pisze:Dwa pytanka:
1. Jaki dałeś gruby korek?
2. Czym go kleiłeś?
2) korek klejony na klej polimerowy, podobnie jak torowisko do korka (poza wyjątkami w łukach, gdzie chciałem szybko złapać ustawioną geometrię i tam zastosowałem najpierw punktowo cyjanoakryl w żelu).
Ostatnio zmieniony 07 mar 2008, 09:56 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 30 lis 2007, 22:26
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
Chodzi o to , aby wikol nie stykał sie ze sklejką, bo z pianką może.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
hmmm, a czy wikol po prostu twardniejąc przy sypaniu tłucznia nie zniweluje tej pianki, która nie będzie mogła działać (bo może i miękka będzie, ale do o koła wszystko sztywne)?
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 30 lis 2007, 22:26
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
Dwa pytanka:
1. Jaki dałeś gruby korek?
2. Czym go kleiłeś?
Trzecie uzupełniające. Czy ktoś kiedyś próbował między korek a sklejkę położyć warstwę cieniutkiej pianki (max 1mm.), która nie mogła by być oczywiście zalana wikolem przy szutrowaniu. Cały czas kombinuję żeby było ciszej.
1. Jaki dałeś gruby korek?
2. Czym go kleiłeś?
Trzecie uzupełniające. Czy ktoś kiedyś próbował między korek a sklejkę położyć warstwę cieniutkiej pianki (max 1mm.), która nie mogła by być oczywiście zalana wikolem przy szutrowaniu. Cały czas kombinuję żeby było ciszej.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
Prace pomału posuwają się do przodu, w międzyczasie projekt jest korygowany.
Tak na szybko - stan praca przy dwóch pierwszych skrzynkach:

Tak na szybko - stan praca przy dwóch pierwszych skrzynkach:

Ostatnio zmieniony 06 mar 2008, 12:37 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 2 razy.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
Po pierwsze - nigdzie nie jest napisane, że Wittfeldy obsługiwały ruch z Lipuszcza i że kończyły bieg na torze nr 8T_Domagalski pisze:Zbudowanie specjalnego toru dla Wittfeldów, połączonego drogim rozjazdem krzyżowym, i to po przeciwnej stronie stacji niż ślepy tor, na którym kończą bieg pociągi osobowe, jest delikatnie mówiąc - mało funkcjonalne i ekonomicznie podejrzane.
Jeśli już, to czemu nie wybudowano torów postojowych po lewej stronie, na dawnych terenach kolejki wąskotorowej, z dobrym dojazdem do owego toru osobowego.
Po drugie - umiejscowienie toru dla Witffeldów było podyktowane:
a) bliskością "szopy", a więc bliskością zaplecza warsztatowego
b) tym, że tereny po stacji kolejki wąskotorowej zostały sprzedane obcej firmie pod inwestycje
c) rozjad krzyżowy nie był wcale drogi, gdyż pochodził z demontażu zlikwidowanej bocznicy normalnotorowej do stacji wąskotorowej
Jego długość jest spowodowana tym, że jeszcze przed wojną wyglądało to tak:T_Domagalski pisze:Jakim cudem tor po odcięciu stał się dłuższy niż pierwotnieWedług wszelkich zasad powinien był być połączony rozjazdem zwyczajnym z torem 3, a więc powinien być krótszy o co najmniej 1/3...
Poza tym nie widze sensu pozostawiania tego toru. Roli bocznicy pełnić nie mógł, bo jest to dawny tor główny dodatkowy - nie ma tam żadnych urządzeń ładunkowych/rozładunkowych.

A jego pozostawienie spowodowane jest tym, że zaraz po wojnie były plany masowego pozyskiwania drewna z okolicznych lasów i tor ten miał stać się torem ładunkowym (przy nim baza "Las" miała wybudować swóją składnicę).
Pozdrawiam...
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2007, 10:29 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
Historyjka mniej lub bardziej zgrabna, ale nie tłumaczy niektórych "dziwolągów":
Jeśli już, to czemu nie wybudowano torów postojowych po lewej stronie, na dawnych terenach kolejki wąskotorowej, z dobrym dojazdem do owego toru osobowego
Według wszelkich zasad powinien był być połączony rozjazdem zwyczajnym z torem 3, a więc powinien być krótszy o co najmniej 1/3...
Poza tym nie widze sensu pozostawiania tego toru. Roli bocznicy pełnić nie mógł, bo jest to dawny tor główny dodatkowy - nie ma tam żadnych urządzeń ładunkowych/rozładunkowych.
Zbudowanie specjalnego toru dla Wittfeldów, połączonego drogim rozjazdem krzyżowym, i to po przeciwnej stronie stacji niż ślepy tor, na którym kończą bieg pociągi osobowe, jest delikatnie mówiąc - mało funkcjonalne i ekonomicznie podejrzane.KrzyszTTof pisze:Stacja "Czaplewo Pomorskie Wąskotorowe" została zlikwidowana, a tor linii z Lipuszca został "włączony" w zachodnią głowicę stacji, podobnie tor nr 8.[...] wybudowano dodatkowy tor postojowy (104) wraz z małą "szopą" dla postoju i ładowania wagonów akumulatorowych "Wittfeld".
Jeśli już, to czemu nie wybudowano torów postojowych po lewej stronie, na dawnych terenach kolejki wąskotorowej, z dobrym dojazdem do owego toru osobowego

Jakim cudem tor po odcięciu stał się dłuższy niż pierwotnieKrzyszTTof pisze:..... , oraz toru nr 5, który został odcięty od zachodniej głowicy rozjazdowej i stał się bocznicą.

Poza tym nie widze sensu pozostawiania tego toru. Roli bocznicy pełnić nie mógł, bo jest to dawny tor główny dodatkowy - nie ma tam żadnych urządzeń ładunkowych/rozładunkowych.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2007, 10:27 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
T_Domagalski pisze:Aczkolwiek i tak chętnie poznałbym przeznaczenie poszczególnych torów na Twojej stacji, bo dla części z nich jest ono dla mnie niejasne...

Kolej żelazna dotarła do Czaplewa Pomorskiego już w 1892 roku. Wówczas to oddano do użytku linię kolejową Barnowice - Szczycinek, na której to owa stacja się znalazła. Stacja pełniła rolę handlową (pasażerską i towarową) oraz techniczną (mijanka). Ówczesny układ torowy stacji to obecne tory 1,2,3,4,6. Budynek stacyjny wraz z przylegającym magazynem (A) stanowiła typowa, znormalizowana konstrukcja architektury kolejowej z tematego okresu.
Niespełna 6 lat później, w 1898 roku uruchomiono linię Czaplewo Pomorskie - Polanowo (tor wychodził ze stacji po stronie wschodniej). Wówczas stacja zaczęła pełnić rolę małego węzła. Ze wglęzdu na wzrastający ruch, dobudowano tor 5, a przy torze 6 postawiono nowy, większy magazyn (B). Zdecydowano także i rozpoczęto budowę kilkustanowiskowej lokomotywowni (do której prowadzi(ł) tor 102).
W roku 1899 zakończyła się budowa linii wąskotorowej z Czaplewa do Lipuszca. Stacja "Czaplewo Pomorskie Wąsk." została usytuowana 2,5 km na zachód od stacji "normalnej". Aby umożiliwić przeładunek towarów, do stacji wąskotorowej wybudowano bocznicę szlakową odchodzącą od linii do Barnowic (strona zachodnia), natomiast dla wygody pasażerów od stacji wąskotorowej do stacji normalnej wybudowano przełużenie torów wąskich, które kończyły się ślepym peronem tuż przy budynku stacji normalnej (obecny tor nr 8 ). Ślepy tor był wystarczającym rozwiązaniem, jako że ruch pasażerski na kolejce wąskotorowej prowadzony był dwuosiowymi wagonami motorowymi. Zarząd kolejki zdecydował także o wybudowaniu własnego małego budynku stacyjnego (C).
Ze względu na stale wzrastające przewozy, w 1923 roku zdecydowano się na "przekucie" torów wąskich na normalne. Rok później operacja została zakończona, przy czym nastapiły pewne zmiany w układzie torowym. Stacja "Czaplewo Pomorskie Wąskotorowe" została zlikwidowana, a tor linii z Lipuszca został "włączony" w zachodnią głowicę stacji, podobnie tor nr 8. Od tej pory Czaplewo stało się węzłem 4 kierunkowym.
W 1930 roku wybudowano dodatkowy tor postojowy (104) wraz z małą "szopą" dla postoju i ładowania wagonów akumulatorowych "Wittfeld", które pojawiły się w palnowej obsłudze pociągów osobowych.
W 1938 roku zatwierdzono plany rozbudowy stacji, jednak wybuch II wojny światowej spowdował, iż inwestycja ta nie została nigdy rozpoczęta.
Wojna nie wyrządziła dużych strat na stacji i przyległych jej liniach. Paradoksalnie więcej złego zrobiła armia sojusznicza, która wycofując się po działaniach wojennych rozebrała linię do Polanowa. Nowy układ wymusił drobne zmiany we wschodniej głowicy rozjazdowej, które zostały wykonane przy okazji wymiany zużytych rozjazdów. Wówczas to powstał także tor odstawczy nr 101. Pozostała część stacji zachowała swój kształt, nie licząc toru 104, który stał się bocznicą dzierżawioną przez firmę produkującą ..... , oraz toru nr 5, który został odcięty od zachodniej głowicy rozjazdowej i stał się bocznicą.
Dzień dzisiejszy stacji to 8 par pociągów osobowych na dobę oraz 4 pary pociągów pośpiesznych, które przejeżdzają bez zatrzymania (choć poseł z tychże stron w swojej kampanii wyborczej obiecał mieszakńcom Czaplewa, iż będą się one tutaj zatrzymywać

Ruch dopełniają dwa pociągi zdawcze uruchamiane w ciągu doby (w kierunkach: Lipuszec, Szczycinek), oraz "lopki", których obsługę trakcyjną zapewnia tutejsza lokomotywownia, niestety już chyba ostatni sezon. Od paru lat bowiem coraz głośniej mówi się o likwidacji tutejszej szopy. Także linia do Lipuszca ma zostać zamknięta, gdyż przewozy towarowe z roku na rok są coraz mniejsze, a ruch pasażerski, że względu na kiepski stan nawierzchni i zawrotną prędkość 30 km/h zaczyna przegrywć konkurencję z transportem samochodowym. Ale jak to będzie - zobaczymy....
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2007, 14:47 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:53
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
Dodałeś albo przerobiłeś 1 tor bo z rozjazdu lewego zrobił sie krzyżak?KrzyszTTof pisze:Uważni dostrzegą małą korektę w stosunku do planu![]()
Chodzi mi o ten rozjazd najniżej na zdjęciu
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2007, 18:25 przez TrinonH0, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
Zdarzyło mi się to: dwa razy otrzymałem EW1, który miał niekontaktujące blaszki zasilające - robiłem już pod płytą makiety mostek kabelkiem i w niewidocznych miejscach podlutowywałem do szyn. Szkoda byłoczasu na reklamowanie takiej drobnostki.ArturSch pisze:w złożonych rozjazdach lutujemy KRÓTKO, BARDZO KRÓTKO, punktowo lutownicą z cienkim grotem (by się zmieścić pomiędzy podkładami).KrzyszTTof pisze:... staram się unikać lutowania do szyn, które są wmontowane w podkłady, bo (...) kończy się to zawsze podtopieniem podkładów
Pozdrawiam - Jacek
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2007, 18:25 przez Jacula, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Czaplewo Pomorskie
Aktualny stan prac:

Uważni dostrzegą małą korektę w stosunku do planu
Do tej pory przerobiłem około 16 godzin (w tym gotowa jeszcze jedna goła skrzynka).

Uważni dostrzegą małą korektę w stosunku do planu

Do tej pory przerobiłem około 16 godzin (w tym gotowa jeszcze jedna goła skrzynka).
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2007, 10:34 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość