Rm vs X

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Rm vs X

Post autor: ArturSchŁ »

oelka pisze:Roznia sie przypisaniem ....
Dzięki, punkcik poleciał.
:mrgreen:
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Rm vs X

Post autor: oelka »

ArturSch pisze:No to teraz kompletnie zamieszałeś... To znaczy, że R i X to to samo ??
Nie.
Roznia sie przypisaniem do grupy wagonow w serii liczbowej:
R - 61, 62, 63;
X - 89, 90, 58;
A najwazniejsze, ze wywodza sie z innych grup wagonow:
R z reguly dawna grupa (Gattunsbezirk) Stuttgart, ewentualnie Ulm.
X to wagony z grupy Erfurt, do ktorej nalezaly wagony gospodarcze z niskimi scianami bocznymi, do transportu kruszywa i innych materialow.
W NRD, po 1952 roku, kiedy zrezygnowano z podzialu na grupy (Gattunsbezirk), X dalej oznaczal wagony gospodarcze.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 21 sie 2007, 09:13 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Rm vs X

Post autor: ArturSchŁ »

oelka pisze:Oznaczenia platform stosowane przez DR:
No to teraz kompletnie zamieszałeś... To znaczy, że R i X to to samo ??
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Rm vs X

Post autor: oelka »

krzysztof pisze:ewidentnie widać, że jest róźnica w długości między X a Rm. czy to nie ma związku z takim nazewnictwem?
Oznaczenia platform stosowane przez DR:
R, S, X, Ho, (K- wg. UIC karta 438 - IV ep.) - platforma budowy normalnej, dwuosiowa, dlugosc ladowna od 12m, ladownosc 20 ton, lub wieksza, z odchylnymi scianami bocznymi i krotkimi klonicami.
Rb, H, Ogll, BT, (L - IVep.) - platforma budowy specjalnej ladownosc 20 ton lub wieksza.
SS (R - IVep.) - platforma budowy normalnej, na wozkach, ladownosc 40 ton lub wieksza, sciany czolowe otwierane, z klonicami.
RR, SS, (S - ep. IV) - platforma budowy specjalnej, na wozkach, ladownosc 40 ton lub wieksza,

O dlugosci lub ladownosci wagonu swiadcza male litery, lub ich kombinacje, w serii literowej wagonu.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 20 sie 2007, 20:41 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Rm vs X

Post autor: Marcin »

W najnowszym katalogu Tilliga piszą że 14631 to "X", choć tak jak pisze Krzysztof jest róznica w długości i budowie.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Rm vs X

Post autor: krzysztof »

witam,
ewidentnie widać, że jest róźnica w długości między X a Rm. czy to nie ma związku z takim nazewnictwem?
pozdrawiam: krzysztof
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Rm vs X

Post autor: Charakterek »

Wagon niskoburtowy z budką hamulcowego. A z oznaczeniami jak zawsze dziwnie bywa...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Rm vs X

Post autor: ArturSchŁ »

To platforma i to :(

Do tej pory sądziłem, że wagony X to poprostu platformy (Niederbordwagen), np: 14926, natomiast Rm to platformy z kłonicami (Rungenwagen) jak: 14620

Powiedzcie mi proszę w takim razie co to za wagon:
Obrazek
Na pudełku widnieje : Niederbordwagen Rm mit Bremserhaus DR 14631;
a na wagonie jest napis: DR 89-97-36 X !!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości