



Moderator: mod-Moja TT
Polskie problemy z oswietleniem wagonow wynikalo z tym, ze byly problemy z wykonaniem przyzwoitej przetwornicy oswietleniowej i pradnicy z czym nasz przemysl meczyl sie straszliwie przez pierwsza polowe lat 60 przy okazji konstruowania wagonu 104Aa i 104Ac. Tym czasem w NRD poradzono sobie z tym znacznie latwiej i duzo wczesniej. W przypadku wagonow pietrowych DC13 przeznacznonych do ruchu lokalnego juz w 1954 roku montowano w ramach modernizacji oswietlenie jarzeniowe. Podobnie w zespolach pietrowych DC7 z 1955 roku. I w interesujacych nas wagonach serii Bghe (C 4üp-54) z lat 1954/55 rowniez zamontowano oswietlenie jarzeniowe.Charakterek pisze:Podejrzewam, że jak i w naszych podmiejskich ze względu na to, że świetlówkowe oświetlenie było stosunkowo drogie (nowość), to wprowadzali je w lepsiejszych pociągach. A takie podmiejskie to raczej żarówki królowały niepodzielnie. Bo takie oświetlenie ogólnodostępne było...
Wagony, ktore w okresie ok. 1968/69 byly przebudowywane na sterownicze Bghqe, posiadaly oswietlenie swietlowkowe.BR101 112-1 pisze:Mam takie pytania: Jakie oryginalnie było oświetlenie w wagonach E5? Białe czy żółte? lub ewentualnie jakie było ogólnie oświetlenie na przełomie III i IV ep.?
Gdzies od polowy lat 50... Czy to pozno, czy wczesnie trudno mi powiedziec.Charakterek pisze:Generalnie w III epoce żarówki. Świetlówki w DDR dość późno wprowadzili...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości