Te kupplungi to fabrycznie tak dają
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
- Lokalizacja: Olecko
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
Na pewno ma powody.Ale poruszając się ramach forum, którego wartością nadrzędną jest fascynacja do skali TT, takiego sformułowania można użyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
Kol Inzynier ma swoje powody. A co do palca - podłączać zasilacza to mi się wybitnie nie chciało...
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
no coz, nie mozna tych odleglosci porownac do odleglosci przy wspolczesnych Tilligach czy Roco. No, coz, ale tak jak napisales to jest cos czego nie mozna po prostu sie wyzbyc. Warto trzymac chocby jako okazy muzealne tak dla potomnych, gdyz przypuszczam, ze produkcja pewnych egzemplarzy juz nie bedzie wznowiona... chociaz nigdy nic nie wiadomo. Ale i tak, ja bym te najlepsze "rodzynki" zostawil.Arek pisze:(...)
Wiesz a te odległości między wagonami BTTB to już taka inna epoka. Sentymentalnie, epoka mojego dzieciństwa i dzieciństwa znakomitej większości innych Forumowiczów. Tego się nie zmieni. Chyba się nie należy tak sobie tego wyzbywać - "tak siekierą uciął i już". Bo to zostało w nas. To taka dygresja do kol. Inżyniera.
Pozdrawiam
Reka czy Palec, hmm a moze tak Charakterek All Mighty

Ostatnio zmieniony 03 mar 2007, 18:31 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10876
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
Raczej: PALEC Bożypepsigo2pl pisze:... te filmiki wywolaly szeroki usmiech na mojej Twarzy. to chyba ta Reka Boza napedzajaca tabor


Ostatnio zmieniony 03 mar 2007, 18:00 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
- Lokalizacja: Olecko
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
A propos platformy PKP - firmy ROCO, to ostatnio wkładałem sprzęgi Tilliga i miałem wrażenie, że wypustki walcowe zaczepu sprzęgu do gniazda są tak jakby za duże.
Wiesz a te odległości między wagonami BTTB to już taka inna epoka. Sentymentalnie, epoka mojego dzieciństwa i dzieciństwa znakomitej większości innych Forumowiczów. Tego się nie zmieni. Chyba się nie należy tak sobie tego wyzbywać - "tak siekierą uciął i już". Bo to zostało w nas. To taka dygresja do kol. Inżyniera.
Pozdrawiam
Wiesz a te odległości między wagonami BTTB to już taka inna epoka. Sentymentalnie, epoka mojego dzieciństwa i dzieciństwa znakomitej większości innych Forumowiczów. Tego się nie zmieni. Chyba się nie należy tak sobie tego wyzbywać - "tak siekierą uciął i już". Bo to zostało w nas. To taka dygresja do kol. Inżyniera.
Pozdrawiam
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
Jak już pisałem - łączenie Roco na standardowych sprzęgach to koszmar. Na nowych to poezja i tyle!
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
Charakterku -> masz racje, ale tak jak napisalem powyzej, mialem swego czasu problemy z zaczepianiem wagonow Roco do innych wagonow i ludmilek od Roco. Nie wyssalem tego przeciez z palca.
Teraz wlasnie sprawdzilem to jeszcze raz i dziala bez zarzutow... sam juz nie rozumiem, a moze to bylo jeszcze przed wymiana sprzegow na nowe
nie istotne... wyglada slicznie
i sorki za wprowadzanie zametu

a tak nawiasem mowiac Charakterku, to nie wiem dlaczego, ale te filmiki wywolaly szeroki usmiech na mojej Twarzy. To chyba ta Reka Boza napedzajaca tabor
Arek -> ja bym powiedzial, ze nowe sprzego nadaja pewnej lekkosci starym wagonom, ale to taka moja opinia
Teraz wlasnie sprawdzilem to jeszcze raz i dziala bez zarzutow... sam juz nie rozumiem, a moze to bylo jeszcze przed wymiana sprzegow na nowe





a tak nawiasem mowiac Charakterku, to nie wiem dlaczego, ale te filmiki wywolaly szeroki usmiech na mojej Twarzy. To chyba ta Reka Boza napedzajaca tabor

Arek -> ja bym powiedzial, ze nowe sprzego nadaja pewnej lekkosci starym wagonom, ale to taka moja opinia

Ostatnio zmieniony 03 lis 2007, 19:03 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 3 razy.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
Problemy w Roco? Niemożliwe. Poniżej 3 filmy (będą dostępne ok 17.00 jak się jutjub skeszuje) przedstawiające łączenie samych wagonów Roco i różnych lokomotyw Roco z wagonami Roco. Poziom problemów - zerowy. Poza tym twardsze sprężynki powodują tak pewne trzymanie sprzęgów, że wydają się być nierozłączne. Melanż nowych Tilligowskich sprzęgów i modeli Roco można uznać za jeden z bardziej udanych związków. Jestem oczarowany wagonami roco z tymi sprzęgami. Ogromne wyrazy szacunku dla Roco! Zwłaszcza, że ze starymi sprzęgami była cała masa problemów (rozłączały się masakrycznie!). Jak Roco to tylko nowe sprzęgi!!! Będziecie oczarowani!pepsigo2pl pisze:na tym zdjeciu odleglosc jest ciut mniejsza, niz przy taborze Tilligowskim, ale to jest wynikiem produkcji Roco'wskiej. gniazda na ich wagonach wydaja sie byc osadzone ciut glebiej do srodka lub po prostu ciut krotsze. moze to byc wyjatkowo uciazliwe przy laczeniu dwoch wagonow Roco przy uzyciu najnowszych sprzegow.
http://www.youtube.com/watch?v=AwJmm3FG7tY
http://www.youtube.com/watch?v=jf20itA1gJ0
http://www.youtube.com/watch?v=QP8XnyHcz30
Ostatnio zmieniony 03 mar 2007, 16:44 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
- Lokalizacja: Olecko
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
No tak, jeśli chodzi o stary tabor, to tak sobie to wygląda. Ale ...
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
to ja jeszcze dorzuce do kompletu fotek:
Art.-Nr. 08847 TT-Kupplung Schlitzaufnahme (10 sztuk)
Art.-Nr. 08848 TT-Kupplung Schlitzaufnahme (50 sztuk)
porownanie sprzegow:

nowe sprzegi na starym taborze (wszystko na drucik):

i jak to wyglada przy polaczeniu nowego taboru ze starym (wagon z KKS*, i BR86 z gniazdem drucikowym).

*na tym zdjeciu odleglosc jest ciut mniejsza, niz przy taborze Tilligowskim, ale to jest wynikiem produkcji Roco'wskiej. gniazda na ich wagonach wydaja sie byc osadzone ciut glebiej do srodka lub po prostu ciut krotsze. moze to byc wyjatkowo uciazliwe przy laczeniu dwoch wagonow Roco przy uzyciu najnowszych sprzegow.
Art.-Nr. 08847 TT-Kupplung Schlitzaufnahme (10 sztuk)
Art.-Nr. 08848 TT-Kupplung Schlitzaufnahme (50 sztuk)
porownanie sprzegow:

nowe sprzegi na starym taborze (wszystko na drucik):

i jak to wyglada przy polaczeniu nowego taboru ze starym (wagon z KKS*, i BR86 z gniazdem drucikowym).

*na tym zdjeciu odleglosc jest ciut mniejsza, niz przy taborze Tilligowskim, ale to jest wynikiem produkcji Roco'wskiej. gniazda na ich wagonach wydaja sie byc osadzone ciut glebiej do srodka lub po prostu ciut krotsze. moze to byc wyjatkowo uciazliwe przy laczeniu dwoch wagonow Roco przy uzyciu najnowszych sprzegow.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2007, 13:14 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
Taki jak do gniazd NEM.
Fotki 1-4 zamiana sprzęgu - trzeba wyjąć na dole takie małe coś i jest dostęp do sprzęgu.
Zdjęcia 5 - 8 sprzęgi krótkie i standardowe na prostej i łuku R = 310mm.
Do gniazd NEM
Art.-Nr. 08841 TT-Kupplung (56 sztuk)
Art.-Nr. 08840 TT-Kupplung (8 sztuk)


Fotki 1-4 zamiana sprzęgu - trzeba wyjąć na dole takie małe coś i jest dostęp do sprzęgu.
Zdjęcia 5 - 8 sprzęgi krótkie i standardowe na prostej i łuku R = 310mm.
Do gniazd NEM
Art.-Nr. 08841 TT-Kupplung (56 sztuk)
Art.-Nr. 08840 TT-Kupplung (8 sztuk)








Ostatnio zmieniony 08 lut 2007, 23:46 przez Charakterek, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
- Lokalizacja: Olecko
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
I jeszcze coś do "Charakterka":
Ostatnio nabyłem BR80 (Roco) w "www.modelekolejowe.pl" - tylko długo coś ślą.
A jaki typ nowych sprzęgów wchodzi
Ostatnio nabyłem BR80 (Roco) w "www.modelekolejowe.pl" - tylko długo coś ślą.
A jaki typ nowych sprzęgów wchodzi

-
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
- Lokalizacja: Olecko
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
"U - bootowi" bardziej "do twarzy" , a "Gagarin" - po prostu
"kosmiczny"

- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają
Tak wygląda połączenie nowych sprzegów w gnieździe NEM i specyficznych dla V200 DR:ArturSch pisze:Możesz dać jakieś fotki tych sprzęgów, bo się pogubiłem ....

A tak wyglada V200 DR z nowym sprzęgiem:

To połączenie nowego sprzęgu w gnieździe BTTB (na drucik) i sprzegu nowego w gnieździe "skrzynkowym" (ze sprężynką) w BR119

Tak wygląda nowy sprzeg w BR119

Ostatnio zmieniony 08 lut 2007, 20:05 przez DBv, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość