Te kupplungi to fabrycznie tak dają

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Arek
Posty: 261
Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: Arek »

Na pewno ma powody.Ale poruszając się ramach forum, którego wartością nadrzędną jest fascynacja do skali TT, takiego sformułowania można użyć.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: Charakterek »

Kol Inzynier ma swoje powody. A co do palca - podłączać zasilacza to mi się wybitnie nie chciało...
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: pepsigo2pl »

Arek pisze:(...)
Wiesz a te odległości między wagonami BTTB to już taka inna epoka. Sentymentalnie, epoka mojego dzieciństwa i dzieciństwa znakomitej większości innych Forumowiczów. Tego się nie zmieni. Chyba się nie należy tak sobie tego wyzbywać - "tak siekierą uciął i już". Bo to zostało w nas. To taka dygresja do kol. Inżyniera.
Pozdrawiam
no coz, nie mozna tych odleglosci porownac do odleglosci przy wspolczesnych Tilligach czy Roco. No, coz, ale tak jak napisales to jest cos czego nie mozna po prostu sie wyzbyc. Warto trzymac chocby jako okazy muzealne tak dla potomnych, gdyz przypuszczam, ze produkcja pewnych egzemplarzy juz nie bedzie wznowiona... chociaz nigdy nic nie wiadomo. Ale i tak, ja bym te najlepsze "rodzynki" zostawil.

Reka czy Palec, hmm a moze tak Charakterek All Mighty :D
Ostatnio zmieniony 03 mar 2007, 18:31 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: ArturSchŁ »

pepsigo2pl pisze:... te filmiki wywolaly szeroki usmiech na mojej Twarzy. to chyba ta Reka Boza napedzajaca tabor
Raczej: PALEC Boży !!
:mrgreen:
Ostatnio zmieniony 03 mar 2007, 18:00 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Arek
Posty: 261
Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: Arek »

A propos platformy PKP - firmy ROCO, to ostatnio wkładałem sprzęgi Tilliga i miałem wrażenie, że wypustki walcowe zaczepu sprzęgu do gniazda są tak jakby za duże.
Wiesz a te odległości między wagonami BTTB to już taka inna epoka. Sentymentalnie, epoka mojego dzieciństwa i dzieciństwa znakomitej większości innych Forumowiczów. Tego się nie zmieni. Chyba się nie należy tak sobie tego wyzbywać - "tak siekierą uciął i już". Bo to zostało w nas. To taka dygresja do kol. Inżyniera.
Pozdrawiam
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: pepsigo2pl »

A M E N
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: Charakterek »

Jak już pisałem - łączenie Roco na standardowych sprzęgach to koszmar. Na nowych to poezja i tyle!
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: pepsigo2pl »

Charakterku -> masz racje, ale tak jak napisalem powyzej, mialem swego czasu problemy z zaczepianiem wagonow Roco do innych wagonow i ludmilek od Roco. Nie wyssalem tego przeciez z palca.

Teraz wlasnie sprawdzilem to jeszcze raz i dziala bez zarzutow... sam juz nie rozumiem, a moze to bylo jeszcze przed wymiana sprzegow na nowe :roll: nie istotne... wyglada slicznie :D i sorki za wprowadzanie zametu :oops:
Obrazek Obrazek

a tak nawiasem mowiac Charakterku, to nie wiem dlaczego, ale te filmiki wywolaly szeroki usmiech na mojej Twarzy. To chyba ta Reka Boza napedzajaca tabor :D

Arek -> ja bym powiedzial, ze nowe sprzego nadaja pewnej lekkosci starym wagonom, ale to taka moja opinia :D
Ostatnio zmieniony 03 lis 2007, 19:03 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: Charakterek »

pepsigo2pl pisze:na tym zdjeciu odleglosc jest ciut mniejsza, niz przy taborze Tilligowskim, ale to jest wynikiem produkcji Roco'wskiej. gniazda na ich wagonach wydaja sie byc osadzone ciut glebiej do srodka lub po prostu ciut krotsze. moze to byc wyjatkowo uciazliwe przy laczeniu dwoch wagonow Roco przy uzyciu najnowszych sprzegow.
Problemy w Roco? Niemożliwe. Poniżej 3 filmy (będą dostępne ok 17.00 jak się jutjub skeszuje) przedstawiające łączenie samych wagonów Roco i różnych lokomotyw Roco z wagonami Roco. Poziom problemów - zerowy. Poza tym twardsze sprężynki powodują tak pewne trzymanie sprzęgów, że wydają się być nierozłączne. Melanż nowych Tilligowskich sprzęgów i modeli Roco można uznać za jeden z bardziej udanych związków. Jestem oczarowany wagonami roco z tymi sprzęgami. Ogromne wyrazy szacunku dla Roco! Zwłaszcza, że ze starymi sprzęgami była cała masa problemów (rozłączały się masakrycznie!). Jak Roco to tylko nowe sprzęgi!!! Będziecie oczarowani!

http://www.youtube.com/watch?v=AwJmm3FG7tY

http://www.youtube.com/watch?v=jf20itA1gJ0

http://www.youtube.com/watch?v=QP8XnyHcz30
Ostatnio zmieniony 03 mar 2007, 16:44 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Arek
Posty: 261
Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: Arek »

No tak, jeśli chodzi o stary tabor, to tak sobie to wygląda. Ale ...
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: pepsigo2pl »

to ja jeszcze dorzuce do kompletu fotek:

Art.-Nr. 08847 TT-Kupplung Schlitzaufnahme (10 sztuk)
Art.-Nr. 08848 TT-Kupplung Schlitzaufnahme (50 sztuk)

porownanie sprzegow:
Obrazek

nowe sprzegi na starym taborze (wszystko na drucik):
Obrazek

i jak to wyglada przy polaczeniu nowego taboru ze starym (wagon z KKS*, i BR86 z gniazdem drucikowym).
Obrazek
*na tym zdjeciu odleglosc jest ciut mniejsza, niz przy taborze Tilligowskim, ale to jest wynikiem produkcji Roco'wskiej. gniazda na ich wagonach wydaja sie byc osadzone ciut glebiej do srodka lub po prostu ciut krotsze. moze to byc wyjatkowo uciazliwe przy laczeniu dwoch wagonow Roco przy uzyciu najnowszych sprzegow.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2007, 13:14 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: Charakterek »

Taki jak do gniazd NEM.

Fotki 1-4 zamiana sprzęgu - trzeba wyjąć na dole takie małe coś i jest dostęp do sprzęgu.

Zdjęcia 5 - 8 sprzęgi krótkie i standardowe na prostej i łuku R = 310mm.

Do gniazd NEM

Art.-Nr. 08841 TT-Kupplung (56 sztuk)
Art.-Nr. 08840 TT-Kupplung (8 sztuk)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 lut 2007, 23:46 przez Charakterek, łącznie zmieniany 3 razy.
Arek
Posty: 261
Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: Arek »

I jeszcze coś do "Charakterka":
Ostatnio nabyłem BR80 (Roco) w "www.modelekolejowe.pl" - tylko długo coś ślą.
A jaki typ nowych sprzęgów wchodzi ??
Arek
Posty: 261
Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: Arek »

"U - bootowi" bardziej "do twarzy" , a "Gagarin" - po prostu ;) "kosmiczny"
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Te kupplungi to fabrycznie tak dają

Post autor: DBv »

ArturSch pisze:Możesz dać jakieś fotki tych sprzęgów, bo się pogubiłem ....
Tak wygląda połączenie nowych sprzegów w gnieździe NEM i specyficznych dla V200 DR:
Obrazek

A tak wyglada V200 DR z nowym sprzęgiem:
Obrazek

To połączenie nowego sprzęgu w gnieździe BTTB (na drucik) i sprzegu nowego w gnieździe "skrzynkowym" (ze sprężynką) w BR119
Obrazek

Tak wygląda nowy sprzeg w BR119
Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 lut 2007, 20:05 przez DBv, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość