MakieTTa modułowa - Tuchol
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
Racja. Moje gapiostwo. Poprawię w wolnej chwili.
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
Ale na module czwartym, to chyba semafory nie w ta strone stoja... 

-
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
Tylko chyba nie o takie skracanie chodziło. Np. w dyskusji, w której uczestniczyłem, chodziło o skrócenie łuku w torze zwrotnym, aby można było zmniejszyć odległość między torami. Brak ingerencji w fabryczne rozjazdy będzie oznaczał 43mm między torami. Jeśli Ci to nie przeszkadza, to właściwie nie musisz z nimi nic robić.
Pozdrawiam,
ArTTur
ArTTur
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
Od strony iglic?? Tam w EW3 (podobnie jak w EW 2) jest dokładnie 23 mm od "końca" fabrycznego rozjazdu do dziur w "poprzeczce", która przesuwa iglice. Tak z pamięci - może 18 mm da się uszczknąćtuchol pisze:...o przycięciu z drugiego końca .....
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
Zgadzam się, Miki. Nie będe skracał rozjazdów w trapezie. Myślę jednak o przycięciu z drugiego końca w dwóch newralgicznych miejscach.
Tak, czy owak zdecydowałem o wymianie zwrotek na EW3 tylko muszę sprzedać EW2.
Tak, czy owak zdecydowałem o wymianie zwrotek na EW3 tylko muszę sprzedać EW2.
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
"Skracanie" EW3 to gra niewarta świeczki - IMHO oczywiście. Może z 207 mm da się "zjechać" do 185 mm, nie więcej. W zamian prucie połozonych torów ....
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
Aleście mi namieszali w głowie z tymi EW3.Wstrzymałem prace i kombinuję jak by tu zrobic żeby je wpakować. Wydłużyć makiety się nie da. 9m to max przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Ale przeczytałem wątek na starym forum:
http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.ph ... t=ew3#8425
gdzie piszecie, że EW3 można "wpuścić w siebie" na trapezie. Musiałbym tylko wtedy zwęzić tor szlakowy, który jest mocno przyklejony i, co gorsza zasypany szutrem i zalany mleczkiem wikolowym. Szkoda trochę pracy ale...
A o ile można skrócić rozjazd z drugiej strony?
Proszę o rady bo musze podjąć ważną decyzję!
Zdecydowałem, że dodam fragmenty torów bocznych do Międzylesia i Rembertowa oraz żeberka ochronne, z których zrezygnowałem dla zmniejszenia kosztów.
http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.ph ... t=ew3#8425
gdzie piszecie, że EW3 można "wpuścić w siebie" na trapezie. Musiałbym tylko wtedy zwęzić tor szlakowy, który jest mocno przyklejony i, co gorsza zasypany szutrem i zalany mleczkiem wikolowym. Szkoda trochę pracy ale...
A o ile można skrócić rozjazd z drugiej strony?
Proszę o rady bo musze podjąć ważną decyzję!
Zdecydowałem, że dodam fragmenty torów bocznych do Międzylesia i Rembertowa oraz żeberka ochronne, z których zrezygnowałem dla zmniejszenia kosztów.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
No cos już widać. Z tym rozjazdami EW2 to faktycznie lekka porażka... Podaj proszę jeszcze jakimi profilami jest zakończona stacja oraz jej zakładane wymiary.
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
Temat był już poruszony, uznaliśmy, że - ponieważ na stacji tory i tak się "rozchodzą" w stosunku do szlaku - to można stosować system Tilliga, czyli 43 mm między osiami. W przeliczeniu to jest ok 5100 mm czyli w realu pozwala to napostawienie na międzytorzu słupa czy semaforatuchol pisze:Co do zwrotnic EW2 i EW3 to, jeśli zastosowałbym je na torze 4 i 5, odległości pomiędzy torami manewrowymi byłyby większe niż na szlakowych i większe niż wynikałoby to ze skali.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
To żeberko może jeszcze przywrócę do życia, jako że ta strona jest jeszcze nie ruszona.
Marzy mi się elektryfikacja stacji tylko nie bardzo wiem jak ja znajdę na to wszystko czas.
Nie mam zrozumienia u rodziny (z wyjątkiem dzieci)
Marzy mi się elektryfikacja stacji tylko nie bardzo wiem jak ja znajdę na to wszystko czas.
Nie mam zrozumienia u rodziny (z wyjątkiem dzieci)

Ostatnio zmieniony 17 sty 2007, 11:23 przez tuchol, łącznie zmieniany 2 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
Obciąłeś też żeberko zakończone kozłem na drugim końcu stacji za wiaduktem, czyli dawna lącznice do Rembertowa.tuchol pisze:Zgadza się, pracowałem w Instytucie Elektrotechniki przez 5 lat i pamietam że tą bocznicą przywozili nam m.in. aparaturę wysokonapięciową na testy. Ale robiąc makietę (pierwszą w moim zyciu i to na stare lata) chciałem po prostu wybrać stację w pobliżu z kilkoma rozjazdami i Wawer był najlepszym kandydatem.
Dodam jeszcze że bocznicę sam skróciłem i zrobiłem koziołek i dopiero po kilku miesiącach została ona skrócona w rzeczywistości !
Czy zamierzasz zelektryfikować tę stację?
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 19 sty 2007, 08:23 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
Stacja oprócz przystanku pełni rolę składu materiałow budowlanych i opałowych.
Często można spotkac węglarki z piachem i żwirem.

Często można spotkac węglarki z piachem i żwirem.

Ostatnio zmieniony 19 sty 2007, 08:21 przez tuchol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
Zgadza się, pracowałem w Instytucie Elektrotechniki przez 5 lat i pamietam że tą bocznicą przywozili nam m.in. aparaturę wysokonapięciową na testy. Ale robiąc makietę (pierwszą w moim zyciu i to na stare lata) chciałem po prostu wybrać stację w pobliżu z kilkoma rozjazdami i Wawer był najlepszym kandydatem.oelka pisze:Oprocz grupy torow konczacych sie bocznica do ZWARu i Instytutu Elektrotechniki, byla jeszcze lacznica do Rembertowa wychodzaca z polnocnej glowicy stacji.Witek M. pisze:Szkoda, że nie robisz rozebranych niedawno bocznic na kierunku do Międzylesia (po północnej stronie szlaku). Zaraz za niedawno postawionym kozłem była spora grupa torów razem z rozjazdami. Te bocznice stanowiły chyba podstawowy sens istnienia tej stacji, sprowadzonej właściwie teraz do roli przystanku osobowego.
Krzysztof
Dodam jeszcze że bocznicę sam skróciłem i zrobiłem koziołek i dopiero po kilku miesiącach została ona skrócona w rzeczywistości !
Co do zwrotnic EW2 i EW3 to, jeśli zastosowałbym je na torze 4 i 5, odległości pomiędzy torami manewrowymi byłyby większe niż na szlakowych i większe niż wynikałoby to ze skali.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: MakieTTa modułowa - Tuchol
Oprocz grupy torow konczacych sie bocznica do ZWARu i Instytutu Elektrotechniki, byla jeszcze lacznica do Rembertowa wychodzaca z polnocnej glowicy stacji.Witek M. pisze:Szkoda, że nie robisz rozebranych niedawno bocznic na kierunku do Międzylesia (po północnej stronie szlaku). Zaraz za niedawno postawionym kozłem była spora grupa torów razem z rozjazdami. Te bocznice stanowiły chyba podstawowy sens istnienia tej stacji, sprowadzonej właściwie teraz do roli przystanku osobowego.
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość