MakieTTa modułowa - Tuchol

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
tuchol
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: tuchol »

Racja. Moje gapiostwo. Poprawię w wolnej chwili.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: Witek M. »

Ale na module czwartym, to chyba semafory nie w ta strone stoja... :roll:
tuchol
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: tuchol »

Zmieniłem nieco projekt makiety, tzn. rozbudowałem bocznicę do Międzylesia, dodałem żeberka ochronne i łącznicę do Rembertowa.
Zdjęcia z budowy wkrótce. Złożyłem już 9 zwrotnic, część jest przymocowana ale idzie to o wiele wolniej niż gdybym budował od nowa...

Obrazek
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: ArJu »

Tylko chyba nie o takie skracanie chodziło. Np. w dyskusji, w której uczestniczyłem, chodziło o skrócenie łuku w torze zwrotnym, aby można było zmniejszyć odległość między torami. Brak ingerencji w fabryczne rozjazdy będzie oznaczał 43mm między torami. Jeśli Ci to nie przeszkadza, to właściwie nie musisz z nimi nic robić.
Pozdrawiam,
ArTTur
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: miki »

tuchol pisze:...o przycięciu z drugiego końca .....
Od strony iglic?? Tam w EW3 (podobnie jak w EW 2) jest dokładnie 23 mm od "końca" fabrycznego rozjazdu do dziur w "poprzeczce", która przesuwa iglice. Tak z pamięci - może 18 mm da się uszczknąć
tuchol
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: tuchol »

Zgadzam się, Miki. Nie będe skracał rozjazdów w trapezie. Myślę jednak o przycięciu z drugiego końca w dwóch newralgicznych miejscach.

Tak, czy owak zdecydowałem o wymianie zwrotek na EW3 tylko muszę sprzedać EW2.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: miki »

"Skracanie" EW3 to gra niewarta świeczki - IMHO oczywiście. Może z 207 mm da się "zjechać" do 185 mm, nie więcej. W zamian prucie połozonych torów ....
tuchol
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: tuchol »

Aleście mi namieszali w głowie z tymi EW3.Wstrzymałem prace i kombinuję jak by tu zrobic żeby je wpakować. Wydłużyć makiety się nie da. 9m to max przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Ale przeczytałem wątek na starym forum:
http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.ph ... t=ew3#8425

gdzie piszecie, że EW3 można "wpuścić w siebie" na trapezie. Musiałbym tylko wtedy zwęzić tor szlakowy, który jest mocno przyklejony i, co gorsza zasypany szutrem i zalany mleczkiem wikolowym. Szkoda trochę pracy ale...

A o ile można skrócić rozjazd z drugiej strony?
Proszę o rady bo musze podjąć ważną decyzję!

Zdecydowałem, że dodam fragmenty torów bocznych do Międzylesia i Rembertowa oraz żeberka ochronne, z których zrezygnowałem dla zmniejszenia kosztów.
whosho
Posty: 815
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: whosho »

No cos już widać. Z tym rozjazdami EW2 to faktycznie lekka porażka... Podaj proszę jeszcze jakimi profilami jest zakończona stacja oraz jej zakładane wymiary.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: miki »

tuchol pisze:Co do zwrotnic EW2 i EW3 to, jeśli zastosowałbym je na torze 4 i 5, odległości pomiędzy torami manewrowymi byłyby większe niż na szlakowych i większe niż wynikałoby to ze skali.
Temat był już poruszony, uznaliśmy, że - ponieważ na stacji tory i tak się "rozchodzą" w stosunku do szlaku - to można stosować system Tilliga, czyli 43 mm między osiami. W przeliczeniu to jest ok 5100 mm czyli w realu pozwala to napostawienie na międzytorzu słupa czy semafora
tuchol
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: tuchol »

To żeberko może jeszcze przywrócę do życia, jako że ta strona jest jeszcze nie ruszona.
Marzy mi się elektryfikacja stacji tylko nie bardzo wiem jak ja znajdę na to wszystko czas.
Nie mam zrozumienia u rodziny (z wyjątkiem dzieci) ;)
Ostatnio zmieniony 17 sty 2007, 11:23 przez tuchol, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: oelka »

tuchol pisze:Zgadza się, pracowałem w Instytucie Elektrotechniki przez 5 lat i pamietam że tą bocznicą przywozili nam m.in. aparaturę wysokonapięciową na testy. Ale robiąc makietę (pierwszą w moim zyciu i to na stare lata) chciałem po prostu wybrać stację w pobliżu z kilkoma rozjazdami i Wawer był najlepszym kandydatem.
Dodam jeszcze że bocznicę sam skróciłem i zrobiłem koziołek i dopiero po kilku miesiącach została ona skrócona w rzeczywistości !
Obciąłeś też żeberko zakończone kozłem na drugim końcu stacji za wiaduktem, czyli dawna lącznice do Rembertowa.
Czy zamierzasz zelektryfikować tę stację?

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 19 sty 2007, 08:23 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
tuchol
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: tuchol »

Stacja oprócz przystanku pełni rolę składu materiałow budowlanych i opałowych.
Często można spotkac węglarki z piachem i żwirem.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 sty 2007, 08:21 przez tuchol, łącznie zmieniany 1 raz.
tuchol
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: tuchol »

oelka pisze:
Witek M. pisze:Szkoda, że nie robisz rozebranych niedawno bocznic na kierunku do Międzylesia (po północnej stronie szlaku). Zaraz za niedawno postawionym kozłem była spora grupa torów razem z rozjazdami. Te bocznice stanowiły chyba podstawowy sens istnienia tej stacji, sprowadzonej właściwie teraz do roli przystanku osobowego.
Oprocz grupy torow konczacych sie bocznica do ZWARu i Instytutu Elektrotechniki, byla jeszcze lacznica do Rembertowa wychodzaca z polnocnej glowicy stacji.

Krzysztof
Zgadza się, pracowałem w Instytucie Elektrotechniki przez 5 lat i pamietam że tą bocznicą przywozili nam m.in. aparaturę wysokonapięciową na testy. Ale robiąc makietę (pierwszą w moim zyciu i to na stare lata) chciałem po prostu wybrać stację w pobliżu z kilkoma rozjazdami i Wawer był najlepszym kandydatem.
Dodam jeszcze że bocznicę sam skróciłem i zrobiłem koziołek i dopiero po kilku miesiącach została ona skrócona w rzeczywistości !

Co do zwrotnic EW2 i EW3 to, jeśli zastosowałbym je na torze 4 i 5, odległości pomiędzy torami manewrowymi byłyby większe niż na szlakowych i większe niż wynikałoby to ze skali.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: MakieTTa modułowa - Tuchol

Post autor: oelka »

Witek M. pisze:Szkoda, że nie robisz rozebranych niedawno bocznic na kierunku do Międzylesia (po północnej stronie szlaku). Zaraz za niedawno postawionym kozłem była spora grupa torów razem z rozjazdami. Te bocznice stanowiły chyba podstawowy sens istnienia tej stacji, sprowadzonej właściwie teraz do roli przystanku osobowego.
Oprocz grupy torow konczacych sie bocznica do ZWARu i Instytutu Elektrotechniki, byla jeszcze lacznica do Rembertowa wychodzaca z polnocnej glowicy stacji.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość