Test zestawu startowego 01474

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: Charakterek »

Zestaw jest na 100% analogowy, Mam zresztą go do dziś i musiałem tam loki sam digitalizować. Naprawdę warto kupić takie cosik! Serio! A żeby potestować drugi zestaw, to trza mieć 2000 i kupić go do testów...
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 569
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: Adamczewski »

Mnie jeszcze nurtuje jedna rzecz: w sklepie ModelMania zestaw jest określony jako cyfrowy... ale to chyba pomyłka? Tym bardziej że autor testu sugerował wymianę zasilacza na Fz1...

Po przeczytaniu tego testu zacząłem intensywnie myśleć, jakby tu wykombinować te prawie 2000zł i zacząć od nowa przygodę z TT ;) Mam co prawda resztki starego zestawu startowego BTTB bodajże, ale zabawy nim gdy miałem 4 - 6 lat zrobiły swoje, tabor jest w bardzo opłakanym stanie, no a tory jeszcze "rurkowe", tak więc trzeba myśleć o czymś nowym. Bardziej jednak myślę o tym drugim wariancie mega zestawu, tj. 5 epoka. Fajnie by było również i ten zestaw przetestować i opisać ;)
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: Charakterek »

michuchu pisze:
michuchu pisze:czy są napędy elektryczne?
Ponawiam pytanie: czy napędy rozjazdów z tego zestawu są elektryczne?
Nie, są ręczne. Elektryczny rozjazd kosztuje 99 zł, co przy ich ilości zwiększyło by koszt zestawu!
Ostatnio zmieniony 03 lut 2007, 13:36 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
michuchu
Posty: 321
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: michuchu »

michuchu pisze:czy są napędy elektryczne?
Ponawiam pytanie: czy napędy rozjazdów z tego zestawu są elektryczne?
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: Mariusz »

Gratuluje Ci Jacku wyboru !! Ja swojego upatrzonego nie mogłem dostac :(
Ale drugi zestaw pokrewny jest równie interesujący i kto wie ?? Ciężko wydac jednorazowo taką kwotę, ale opłaca się jak .... Powinni więcej takich robic.
Z takim zestawem można śmiało zaczynac budowę makiety. Później kilka wagonów i torów i mamy zabawe jak ta lala. ;)
Gratuluje !!
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: DBv »

et22 pisze:Mam pewne obiekcje czy Ks też jest z epoki III - w końcu ma już numer "komputerowy" z cyfrą samokontroli, to raczej ep. IV? Jaką ma datę rewizji?
Wagon w takim malowaniu jest tez w folderze na 2006 rok jest tam oznaczony jako Epoka III/IV. Tak Tillig opisuje w ostatnim czasie liczne modele z poczatku epoki IV. Na wczesną epokę IV wskazuje z jednej strony czarna rama, z drugiej strony oznaczenia na wagonie. W szczególe cały "myk" polega na tym, że jest już numer UIC (z samokontrolką, które to numery wprowadzane były z końcem lat 60-tych a obowiązkowo od 1970 już na wszystkich wagonach być winny) ale oznaczenie serii jest jeszcze stare, typowe dla epoki III, czyli Rlmms - od połowy lat 70. wprowadzane były juz nowe oznaczenia, w tym przypadku Ks. W zasadzie takie oznaczenia jak na tym wagonie bardzo zacieśniają zakres "czasowy" tak od około 1968 do 197o (tak na oko), bo w poczatkach lat 70 najczęsciej stosowano już oznaczenie literowe podwójne, przystosowując sie do wprowadzanych od połowy lat 70. nowych skrótów literowych. Wyglądało to np tak: Ks (Rlmms) albo Es-u (Ommu). Podobnie spawa wygląda na wielu innych modelach Tilliga z ostatniego czasu, np cysterna E140 DR, opisana jako Epoka IV ale faktycznie to schyłek Epoki III, bo jest już samokontrolka, ale jeszcze oznaczenie Zw a nie Rh, czy ewentualnie Zw (Rh), tak samo ja zestaw 3 szutrówek (Rekord-Briketts), gdzie wagony maja oznaczenie jedynie jako Ommstu, a nie Fcs. Podobnie z resza wygląda to przy wielu starszych modelach BTTB, np węglarka "Konigsberg" pomimo numeru z samokontrolką ma oznaczenie typu jako Omm a nie np E (Omm), co wskazuje równiez na taki krótki, przejściowy okres. Cecha charakterystyczną takich modeli jest przy okazji często właśnie ta czarna rama.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2007, 19:14 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: Charakterek »

et22 pisze: Swoją drogą nie wiedziałem, że ten zestaw to trzecia epoka, bardzo ciekawie to wygląda, piętrus w tym malowaniu to niezły rodzynek.
O tak, dla piętrusa można oddać wszystko!

Obrazek

w zasadzie to jest przełom epoki III/IV który trwał w latach 1968-1970 zatem można go śmiało do obu tych epok zaliczyć!
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: et22 »

Mam pewne obiekcje czy Ks też jest z epoki III - w końcu ma już numer "komputerowy" z cyfrą samokontroli, to raczej ep. IV? Jaką ma datę rewizji? Niemniej pasuje do Eals-a, oba mają czarne ramy.

Swoją drogą nie wiedziałem, że ten zestaw to trzecia epoka, bardzo ciekawie to wygląda, piętrus w tym malowaniu to niezły rodzynek.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: DBv »

Róznica wiąze sie z różnymi wersjami podwozia. Lokomotywy "dłuższe" mają ramę odkryta z boku a na czołownicy, dodatkowo "pod" buforami znajduje się poprzeczna belka.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: KrzyszTTof »

jarkott pisze:Zauważ Krzysztofie, że w katalogu Tillig podaje 2 długości loków:
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/-tillig/2006/027.jpg
zobacz, że BR112 ma 119 mm
O fuck..tycznie! ALE... według katalogu BR203 należy do tych krótszych (116mm) więc V100 nie mogła wyjśc jeszcze krótsza o 3 mm od BR203 (?) No chyba że w katalogu jest błąd...

I pytanie - gdzie powstaje ta różnica 3 mm przy tych lokach? Bo nie bardzo wierze, żeby zrobili dwie różne formy...
Awatar użytkownika
miano
Posty: 654
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: miano »

KrzyszTTof pisze: z testu:
V 100 - czyli popularna seria 110. Lokomotywa została szczegółowo opisana w tym teście, ta jedynie różni się wyglądem zewnętrznym (czyli dokładnie tak, jak jest to w skali 1:1) oraz długością (jest 3 mm krótsza od BR 203).


Nie wiem jak to możliwe? Na pewno masz dobrą miarkę? Katalog podaje dla wszystkich mutacji V100/BR110 - 116 mm. No chyba że zderzaki z kwadratową tarczą są krótsze i dlatego wyszło Ci przy BR203 te 3 mm mniej.
Z ciekawości zajrzałem do katalogu i oto co zauważyłem:
- dłuższe w/g katalogu są BR 112 (02583) i V 1202 (012584) = 119 mm
- po obserwacji lokomotyw z katalogu zauważyłem że niektóre przy buforach mają dodatkowy element ze śrubami który minimalnie przedłuża model
- posiadają go w/w loki oraz BR 203 (02592)
- Charakterek posiadając BR 203 na testach jej wymiar wziął z modelu bądź instrukcji,

Wniosek: w katalogu błędnie podano długość BR 203

To moje wnioski tylko na podstawie katalogu, gdyż modelu nie posiadam ale wydają mi się właściwe.
Awatar użytkownika
jarkott
Posty: 625
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: jarkott »

Zauważ Krzysztofie, że w katalogu Tillig podaje 2 długości loków:
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/-tillig/2006/027.jpg
zobacz, że BR112 ma 119 mm
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: KrzyszTTof »

Charakterek pisze:Tutaj się znalazł!. Ogrom paki mnie przeraził. Ale myślę, że warto oszczędzać! Zwłaszcza, że po dokładnym przekalkulowaniu cena wymiata!
z testu:
V 100 - czyli popularna seria 110. Lokomotywa została szczegółowo opisana w tym teście, ta jedynie różni się wyglądem zewnętrznym (czyli dokładnie tak, jak jest to w skali 1:1) oraz długością (jest 3 mm krótsza od BR 203).


Nie wiem jak to możliwe? Na pewno masz dobrą miarkę? Katalog podaje dla wszystkich mutacji V100/BR110 - 116 mm. No chyba że zderzaki z kwadratową tarczą są krótsze i dlatego wyszło Ci przy BR203 te 3 mm mniej.
Awatar użytkownika
michuchu
Posty: 321
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Test zestawu startowego 01474

Post autor: michuchu »

Witam,
Myślę, że wielu może zainteresować informacja na temat napędów rozjazdów, a mianowicie: czy są napędy elektryczne? Z tego co mi wiadomo, to nie ma....... chociaż schemat połączeń torów i elektryki sugeruje, że są.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2007, 08:44 przez michuchu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Test zestawu startowego 01474

Post autor: Charakterek »

Tutaj się znalazł!. Ogrom paki mnie przeraził. Ale myślę, że warto oszczędzać! Zwłaszcza, że po dokładnym przekalkulowaniu cena wymiata!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości