Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1910
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: T_Domagalski »

badys pisze:pytanie na samym początku zadane: jak zamontować to na module? aby śmiesznie nie wyglądało, tym bardziej, że jest w tym inny rozstaw torów niż przewiduje sttandart - do tej pory nie wiem na 100 procent czy to może być na modułach wstawione czy też nie, tym bardziej, że takie dziwa w realu też można spotkać
czyli konkretnie - mogę wstawić to na moduł tak czy nie?
Podsumowując - możesz umieścić te rozjazdy skupione na module. Nie jest to zabronione, ale będzie niezgodne z zaleceniami sTTandardu. sTTandard zaleca bowiem stosowanie w torach głównych rozjazdów o kącie zwrotu <=12 stopni. Te, które Ty pokazałeś mają 15 stopni i bardzo mały promień łuku. Są one dobre na jakiegos małego ttorcika, ale nie na makietę modułową, na której przepuszczenie przez takie ostre "zygzaki" składu 40 - 50 wagonów może zakończyć się problemami....

Jeśli chodzi o różnice odstępu pomiędzy torami równoległymi, to należałoby zastosować rozwiązanie, stosowane w rzeczywistości - lekki trapez zbiegający tory do wymaganego odstępu.
badys
Posty: 53
Rejestracja: 06 lis 2006, 23:53
Lokalizacja: Ślonck
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: badys »

T_Domagalski pisze: treść tego wątku w zasadzie nie ma nic wspólnego ze sttandardem, dlatego zastanawiam się nad jego przeniesieniem do działu Makieta.
- takie prawo moderatora :mrgreen:

pytanie na samym początku zadane: jak zamontować to na module? aby śmiesznie nie wyglądało, tym bardziej, że jest w tym inny rozstaw torów niż przewiduje sttandart - do tej pory nie wiem na 100 procent czy to może być na modułach wstawione czy też nie, tym bardziej, że takie dziwa w realu też można spotkać
Obrazek

czyli konkretnie - mogę wstawić to na moduł tak czy nie?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2007, 13:30 przez badys, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: Mariusz »

{mod} Kolega od dłuższego czasu upiera się aby ten kpl gdzieś wdusic na swoją stację. Masz pomysł lepszy od mojego to proszę, pokaż.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2007, 14:42 przez Mariusz, łącznie zmieniany 3 razy.
badys
Posty: 53
Rejestracja: 06 lis 2006, 23:53
Lokalizacja: Ślonck
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: badys »

tydzial pisze: .Jeżeli jest ktoś zainteresowany zastosowaniem szybkościami przejazby po danych rozjazdach aby budować dioramy czy makiety bardzo realistyczne służę radą .
dzienks za zainteresowanie, to zapodawaj proszę instrukcje - bo faktycznie jakoś dziwnie to wygląda na samym wlocie na stację, a co by było gdybym to przesunął pomiędzy peron a tor szlakowy - perony będę miał dosyć długie i spokojnie da się go podzielić na pół tak aby zmieścić dwa składy i była by dodatkowa mijanka.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2007, 14:41 przez badys, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 904
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: tydzial »

To nie że się czepiam ale tak jest jak nie fachowcy tłumaczą fachowe zagadniena te rozjazdy to fachowo "skupione cztery pojedynki ze skrzyżowaniem 30 stopni a podwójny krzyżowy(anglik w gwarze kolejarzy gdyż pierwsi zastosowali go Anglicy) w katalogu ma nr. 83300 wtej chwili nie dysponuję zdięciem.Jeżeli jest ktoś zainteresowany zastosowaniem szybkościami przejazby po danych rozjazdach aby budować dioramy czy makiety bardzo realistyczne służę radą .
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: Mariusz »

Obrazek
Pod warunkiem, że zrobisz to tak. Te przejście rozjazdowe powinno byc oddzielone od reszty rozjazdów naturalną przeszkodą. Daj tam most lub wiadukt. Bo inaczej to bez sensu.
A tak szczerze to do tych długich rozjazdów to wogóle nie pasuje. Patrz jakie skosy. Trapez pięknie będzie wygladał na takich długich rozjazdach.
badys
Posty: 53
Rejestracja: 06 lis 2006, 23:53
Lokalizacja: Ślonck
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: badys »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
na bazie tej krzyżownicy postanowiłem zrobić symulację układu stacyjnego - do umieszczenia na modułach z drugiej brakującej strony zamknięcie stacji - lustrzane odbicie z tą różnicą, że zamiast krzyżownicy będzie trapezik

Pytanie czy taki układ ma jakikolwiek sens? wiem oczywiście że jest to tylko i wyłącznie wymysł mojej fantazji. czy nie będzie to dziwnie wyglądało - bo w realu to takiego układu chyba nie widziałem - stacja na linii dwuszlakowej - tranzytowej :mrgreen:

i na koniec link do dużych fotek http://www.gsmbolko.com/bzdety/domek/aa/
Ostatnio zmieniony 22 sty 2007, 00:13 przez badys, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: Mariusz »

Kilka przykładów:
Obrazek
Amsterdam Centralny
Obrazek
Halberstadt
et22
Posty: 534
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: et22 »

Dokładnie :) Ten który pokazałem to Roco-Line 2,1mm, czyli H0 chyba.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10356
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: ArturSchŁ »

vehabir pisze:No jak nie :P. Zobacz tutaj ...
Chyba kolegom et22 i Mariuszowi nie o tą (DGV) chodziło, tylko o DWW !!
:P
Ostatnio zmieniony 31 gru 2006, 10:01 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
vehabir
Posty: 25
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:56
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: vehabir »

No jak nie :P. Zobacz tutaj
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=4958
Nie gwarantuje, że to ten sam, ale są bardzo podobne ;). Szkoda tylko, że jego cena też nie zachwyca :shock:. Pzdr
Ostatnio zmieniony 31 gru 2006, 08:31 przez vehabir, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: Mariusz »

W/g terminologii obowiązującej na PKP taki rozjazd nosi nazwę:
"rozjazd podwójny dwustronny"
Określenie podwójny, pojedyńczy bierzemy od ilości zwrotnic w rozjeździe a nie ilości kierunków jazd.
A ten jest do TT :shock: chyba nie, a szkoda :cry:
et22
Posty: 534
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: et22 »

Taki miałem na myśli (Dreiweg-Weiche - DWW):

http://www.techno-hobby.pl/cgibin/shop? ... d=374143fa
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: Mariusz »

"Potrójny"!!??
:shock:
et22
Posty: 534
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

Post autor: et22 »

W ostatnim KMiD 2/06 (23) widać na drugiej stronie okładki takie rozwiązanie z Jaworzyny Śląskiej, zresztą nie tylko to, na fragmencie jest też rozjazd potrójny, kilka "anglików", całkiem ciekawie to wygląda.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości