
PIKO i RailCom
Moderator: mod-Elektryka i DCC
- MonsterSale
- Posty: 714
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: PIKO i RailCom
Czyli potwierdzasz tym samym, że wykrywanie lokomotyw do programowania na POM przy czarnym Z21 uzaleznione jest od włączenia RailCom. Zatem nie mam przywidzeń. Dobre i to. 

- wicy
- Posty: 1708
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: PIKO i RailCom
Właśnie usiadłem do kolejnych modułów wykrywania zajętości z RailCom i zauważyłem ciekawą rzecz. Wcześniej tego nie widziałem, bo pracowałem z białym z21. Teraz, po podłączeniu czarnego Z21 moduły, które wcześniej wykrywały adresy lokomotyw z RailComa przestały je wykrywać 
Mój wniosek jest taki, że biały z21, z21 Start mają włączoną identyfikację RailCom domyślnie na stałe.
Czarny Z21 ma opcję jego wyłaczenia. Czemu po wyłączeniu opcji moduły nie wykrywają adresów, choć RailCom na dekoderach jest włączony a centralka teoretycznie nie powinna mieć z tym nic wspólnego??
Moja teoria jest taka, że wyłączając w centrali RailCom, centrala nie generuje tzw. "cutout", czyli przerwy w sygnale DCC na zmieszczenie w niej odpowiedzi dekodera. Sygnał DCC nadawany byłby wtedy w sposób "ciągły". Pewnie to może byc przyczyną "zakłóceń" sygnału przez inne niż Zimo dekodery generujące RailComy.

Mój wniosek jest taki, że biały z21, z21 Start mają włączoną identyfikację RailCom domyślnie na stałe.
Czarny Z21 ma opcję jego wyłaczenia. Czemu po wyłączeniu opcji moduły nie wykrywają adresów, choć RailCom na dekoderach jest włączony a centralka teoretycznie nie powinna mieć z tym nic wspólnego??
Moja teoria jest taka, że wyłączając w centrali RailCom, centrala nie generuje tzw. "cutout", czyli przerwy w sygnale DCC na zmieszczenie w niej odpowiedzi dekodera. Sygnał DCC nadawany byłby wtedy w sposób "ciągły". Pewnie to może byc przyczyną "zakłóceń" sygnału przez inne niż Zimo dekodery generujące RailComy.
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Pozdrawiam, Witek
- wicy
- Posty: 1708
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: PIKO i RailCom
Przy wyłączonym RailCom dekodery Zimo normalnie się odzczytują i zapisują w trybie Direct CV Mode. To w gnieździe Prog. Nie wiem jak Piko bo nie mam żadnego. Zauważyłemn, że włączony Railcom przyspiesza tylko identyfikację sdresu loki podczas jej programowania.
Innego wpływu RailComa na samo działanie dekoderów (poza programowaniem) nie zauważam. Może to jeszcze kwestia odpowiedniej konfiguracji RailCom w dekoderach. Może Piko ma trochę inną - nie wiem....
Innego wpływu RailComa na samo działanie dekoderów (poza programowaniem) nie zauważam. Może to jeszcze kwestia odpowiedniej konfiguracji RailCom w dekoderach. Może Piko ma trochę inną - nie wiem....
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Pozdrawiam, Witek
- MonsterSale
- Posty: 714
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: PIKO i RailCom
No ale bez włączenia RailCom w Z21 nawet dekodery Zimo nie chcą się dać wyszukać na głównym torze. Dopiero włączenie tej opcji w centralce spowodowało, że się znajdują.
Wylączylem w dekoderze i nie pomogło. A po wyłączeniu w centralce dekodery PIKO przestały buczeć (jeden buczał glosno, drugi cichutko).
- wicy
- Posty: 1708
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: PIKO i RailCom
RailCom to tylko sygnał zwrotny, który nijak nie wpływa na programowanie dekoderów na torze głównym czy do programowania.
Piko, według ich ulotek, obsługuje RailCom i RailComPlus (nie wiem co to).
Dla testów wyłączaj RailCom w dekoderze, nie w Z21. Przyczyn szukałbym w innych niż RailCom ustawieniach centrali.
Piko, według ich ulotek, obsługuje RailCom i RailComPlus (nie wiem co to).
Dla testów wyłączaj RailCom w dekoderze, nie w Z21. Przyczyn szukałbym w innych niż RailCom ustawieniach centrali.
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Pozdrawiam, Witek
- MonsterSale
- Posty: 714
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
PIKO i RailCom
Szanowni,
Niedawno kupiłem najnowszą BR 62 od PIKO w wersji z fabrycznym dźwiękiem. Postawiłem ją na torach przy włączonej centralce Z21, następnie włączyłem światła i dźwięk, po czym ze zdumieniem odkryłem, że jedna z lokomotyw wyposażona w ZIMO MS500N zaczęła nagle sama nerwowo jeździć (po kilka milimetrów na każdy szybki ruch w tył i przód) i przestała reagować na sterowanie. Musiałem ją zdjąć z torów.
Przestawiłem na tor do programowania i z zaskoczeniem odkryłem że adres zmienił się na 128 (powód braku reakcji na sterowanie się wyjaśnił). Poprawiłem adres, postawiłem znów na normalne tory i przez jakiś czas był spokój. Wyłączyłem centralke i zająłem się innymi sprawami.
Ale po paru godzinach włączyłem znowu i przeprowadziłem test włączania BR 62 - znów to samo: ta jedna lokomotywa znowu zaczęła szalec, ale tym razem jej adres zmienił się na 174.
Żeby się upewnić, czy inne lokomotywy PIKO powodują ten sam efekt, położyłem na torach kupioną znacznie wcześniej BR 83, ale ona nie spowodowała takiego efektu, za to zaczęła dziwnie bzyczeć po postawieniu na tory. Zdjęcie z torów BR 62 nie pomogło - bzyczenie nie ustało.
Wtedy przypomniałem sobie, że niedawno włączyłem w Z21 funkcję RailCom, która z kolei bardzo fajnie działa z dekoderami ZIMO umożliwiając programowanie na torze głównym. Przeprogramowałem dekodery w tych 3 lokomotywach, zeby wyłączyć im obsługę RailCom, ale sytuacja nie zmieniła się. W końcu wyłączyłem RailCom w centralce i jest spokój.
Czy ktoś mądry mogłby mi wyjaśnić, co tu się właściwie stało? Czy buczenie lokomotyw PIKO przy włączonym RailCom oznacza, że PIKO tego standardu nie obsługuje?
Niedawno kupiłem najnowszą BR 62 od PIKO w wersji z fabrycznym dźwiękiem. Postawiłem ją na torach przy włączonej centralce Z21, następnie włączyłem światła i dźwięk, po czym ze zdumieniem odkryłem, że jedna z lokomotyw wyposażona w ZIMO MS500N zaczęła nagle sama nerwowo jeździć (po kilka milimetrów na każdy szybki ruch w tył i przód) i przestała reagować na sterowanie. Musiałem ją zdjąć z torów.
Przestawiłem na tor do programowania i z zaskoczeniem odkryłem że adres zmienił się na 128 (powód braku reakcji na sterowanie się wyjaśnił). Poprawiłem adres, postawiłem znów na normalne tory i przez jakiś czas był spokój. Wyłączyłem centralke i zająłem się innymi sprawami.
Ale po paru godzinach włączyłem znowu i przeprowadziłem test włączania BR 62 - znów to samo: ta jedna lokomotywa znowu zaczęła szalec, ale tym razem jej adres zmienił się na 174.
Żeby się upewnić, czy inne lokomotywy PIKO powodują ten sam efekt, położyłem na torach kupioną znacznie wcześniej BR 83, ale ona nie spowodowała takiego efektu, za to zaczęła dziwnie bzyczeć po postawieniu na tory. Zdjęcie z torów BR 62 nie pomogło - bzyczenie nie ustało.
Wtedy przypomniałem sobie, że niedawno włączyłem w Z21 funkcję RailCom, która z kolei bardzo fajnie działa z dekoderami ZIMO umożliwiając programowanie na torze głównym. Przeprogramowałem dekodery w tych 3 lokomotywach, zeby wyłączyć im obsługę RailCom, ale sytuacja nie zmieniła się. W końcu wyłączyłem RailCom w centralce i jest spokój.
Czy ktoś mądry mogłby mi wyjaśnić, co tu się właściwie stało? Czy buczenie lokomotyw PIKO przy włączonym RailCom oznacza, że PIKO tego standardu nie obsługuje?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości