Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: oelka »

ArturSch pisze:A czemu SET ?? Można dostać same platformy,
Gwoli scislosci: platforma SSym z Peresveta nie posiada mechanizmu KKS. Ogolnie jest to stosunkowo poprawnie wykonany model. Bez zadnych fajerwerkow, ale tez bez wiekszych bledow.
Peresvet w niektorych swoich wagonach np. w dumpcarach stosuje KKS, jednak gniazda i sprzegi, choc wzorowane na Roco, absolutnie nie pasuja do podmiany na tilligowskie.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: pepsigo2pl »

owszem chlodnie MK4 sa ladne ale to nie to, co "tygryski lubia najbardziej" - jakos nie moj gust. wolalbym 2-osiowe chlodnie - ale mnie od tego odwiedliscie, moze to i dobrze.
DBv pisze:Problem z tym wagonem taki, że Reko-Reko to w zasadzie schyłek epoki IV oraz epoka V. Jeżeli więc producent planował zestaw nieco bardziej współczesny to MCi nie pasowałby do tego.
co zas sie tyczy zestawu, to byl moj pomysl na wagon MCi, co sie maja zolnierze wozic w wagonie reko :roll: nie ma tak dobrze. kiedys pamietam jak smigaly transporty wojskowe na trasie gdansk-gdynia to nasi kochani "obroncy" granic korzystali z wagonow podobnych do Gl "Dresden" + platformy z BWP'ami, i czyms tam jeszcze - to chyba byly chlopaki z jednostki we Wrzeszczu przy ul. Slowackiego - kiedys byla siedziba wojsk zmechanizowanych i niebieskich beretow (chyba). taki slad zakrawalby chyba na ep. III do wczesnej ep.IV (nie wiem jak to jest z tymi epokami, rozne zrodla roznie podaja)
ArturSch pisze:A czemu SET ?? Można dostać same platformy, dokupić, skleić i pomalować czołg, a do tego jakąś osobówkę i mamy skład jaki nam potrzebny (epoka i strona).
:mrgreen:
Artur, dzieki za wspanialy pomysl i o dziwo, czolgi nie sa wcale takie drogie. do kupy za dwie platformy + pojazd = polowa ceny calego setu. :lol:
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: ArturSchŁ »

pepsigo2pl pisze:... no ale 100EUR za secik, ktory az tak swietny nie jest
A czemu SET ?? Można dostać same platformy, dokupić, skleić i pomalować czołg, a do tego jakąś osobówkę i mamy skład jaki nam potrzebny (epoka i strona).
:mrgreen:
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: DBv »

pepsigo2pl pisze:...lepiej przeskalowane drabinki.
"przeskalowane" czy "wyskalowane"? Bo jeśli są lepiej przeskalowane niż u Tilliga to chyba minus, nie zaleta.
Napisy to naprawdę tragedia, w wielu elementach przeskalowane a dodatkowo przy większych malowanych powierzchniach pojawiały się jakieś dziwne kropku (tak jakby ktoś to kiepskim sitodrukiem malował)

Jeżeli chcesz już coś oryginalnego, innego niż Tillig, np z Peresvetu, to polecałbym to:
http://www.miniaturmodelle.net/cat_images/IMG_0990.JPG
Mk4 jest wykonany znośnie. Jeżdzi ok, napisy też nie idealne ale dużo lepsze niż w tych chłodniach dwuosiowych

ewentualnie ciekawe cysterny rosyjskie:
http://www.miniaturmodelle.net/cat_images/IMG_0537.JPG
http://www.miniaturmodelle.net/cat_images/IMG_1561.JPG
http://www.miniaturmodelle.net/cat_images/IMG_0097.JPG
pepsigo2pl pisze:w secie wojskowym wagon Reko wolalbym zamienic na cos bardziej "surowego" typu wagon MCi
Problem z tym wagonem taki, że Reko-Reko to w zasadzie schyłek epoki IV oraz epoka V. Jeżeli więc producent planował zestaw nieco bardziej współczesny to MCi nie pasowałby do tego.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: ArturSchŁ »

Charakterek pisze:Po założeniu oświetlenia świeci niestety cały wagon. ...Jakby pod tą białą dawali czarną - byłoby super!
A samemu kilka razy czarnym matem pociągnąć przy okazji zakładania oświetlenia, albo czarną taśmą izolacyjną podkleić ? Wagonów widocznie NIE PRZEWIDZIANO do montowania oświetlenia w tych budach.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: pepsigo2pl »

Charakterek pisze:Tak, ale warto też napisać (a wręcz wypada), że te wagony (BWE)
i z pewnoscia bylo napisane - ale w temacie gdzie byly omawiane w/w wagony. tu sprawa sie rozchodzi o produkt TT-Club aka Peresvet a nie o modele z TT-model. wiec prosze mi tu nie siac zametu z wagonami BWE!! :x

sprawe sprzegow chyba mamy wyjasniona dzieki Arturowi i oelce, teraz tylko zostaje jak leciwe sa te produkty o ktore pytalem sie na poczatku??
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: Charakterek »

Tak, ale warto też napisać (a wręcz wypada), że te wagony (BWE) wykonane są z przezroczystej żywicy i malowane na kolor. Wyglądają z daleka znośnie, jednak po bliższym przyjrzeniu się wychodzi całe to malowanie. No i jeszcze jest jeden zonk. Po założeniu oświetlenia świeci niestety cały wagon. Biała farba nie robi żadnego zabezpieczenia. Jakby pod tą białą dawali czarną - byłoby super!
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: oelka »

Charakterek pisze:tak tt modell sprzedaje w Niemczech pod nazwą TT Club. Ich właściwości jesdne są znośne. Miałem dwa wagony osobowe TT modell, miały KKS starego typu, niezgodną z NEM 358. Teraz ponoć się coś naprawiło, to pytanie do Oelki!

test BWE

http://www.ttclub.pl/data/testy/PKP/BWE.htm
TT-model sprzedawac sie moze w Niemczech pod nazwa Krüger-TT, choc nie jest to konsekwetnie utrzymywane, natomiast TT-Club jest niemiecka marka Peresveta.
Kiedys TT-model stosowal gniazda do ktorych pasowaly sprzegi z Eilzugow. Juz od ponad roku Svetlana Kukova w swoich modelach wagonow paszerskich montuje gniazda zgodne z NEM358. Bez problemu pasuja do nich nowe sprzegi Tilliga, co zreszta zostalo juz przetestowane. Jezeli ktos posiada wagony Ze starymi gniandami moze dokupic do wagonu nowe gniazda. Wymiana jest bezproblemowa, poniewaz wymienia sie tylko samo gniazdo, a nie caly mechanizm KKS.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: pepsigo2pl »

DBv pisze:Chłodnie są całkiem znośne i (...) Co do setu z pociągiem wojskowym
no wlasnie napisy sa jako takie, ale reszta wykonania (na pierwszy rzut oka) to naprawde wyglada o wiele lepiej niz Tillig. ryfle na obudowie, wywietrzniki na dachu lepiej przeskalowane drabinki. zas w secie wojskowym wagon Reko wolalbym zamienic na cos bardziej "surowego" typu wagon MCi - gdzie wojsko sie bedzie rozbijac 2kl. :mrgreen: no ale 100EUR za secik, ktory az tak swietny nie jest - napewno lepszy niz zestaw cyrkowy. tez przez chwile myslalem o czyms takim TT-club 1048 WISMUT,Kippwg-Set. ehhh...
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: DBv »

Chłodnie są całkiem znośne i raz mało co takiej sobie nie kupiłem. Niestety po bliższym przyjrzeniu wychodza przeskalowane detale, a przede wszystkim: NAPISY. To jest po prstu tragedia.

Co do setu z pociągiem wojskowym, to nie może być stary bo wagon RekoReko który jest tam wsadzony powstał zdaje się dwa lata temu. On na pewno ma KKS. Niestety nie cieszy się on specjalną popularnością, powstał na bazie modelu Tilliga (BTTB).
Ostatnio zmieniony 25 paź 2006, 11:43 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: pepsigo2pl »

ArturSch pisze: :arrow: gniazdo NEM pozwala na wymianę sprzęgu fabrycznego na np sztywny albo te najnowsze od Tilliga
no to nie bedzie wcale tak tragicznie, teraz zostaje tylko dowiedziec sie jak stare sa te set'y. jakies pomysly??
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: ArturSchŁ »

pepsigo2pl pisze:... nie ma co liczyc na KKS ... wagony maja gniazdo zgodne z NEM.
To są dwie różne sprawy.
:arrow: KKS = sprzęgi wysuwają się w zakręcie, co daje możliwość stosowania krótkich sprzęgów,
:arrow: gniazdo NEM pozwala na wymianę sprzęgu fabrycznego na np sztywny albo te najnowsze od Tilliga,
:arrow: obie sprawy nie muszą iść w parze.

PS: masz rację, w tych cysternach jest TYLKO gniazdo NEM, mój błąd (w katalogu). :oops:
Ostatnio zmieniony 24 paź 2006, 20:17 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 5 razy.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: pepsigo2pl »

Charakterek pisze:tak tt modell sprzedaje w Niemczech pod nazwą TT Club (...) Teraz ponoć się coś naprawiło, to pytanie do Oelki!
no tak, ale tu sie rodzi nastepne pytanie. skad mam wiedziec jak stare sa to wagony/zestawy. jedyne katalogi na ktore sie natknalem to 2002(chyba) i 2003. i moze cos wiecej na temat zaczepow. na zdjeciach w jednym z katalogow wyglada, ze zderzaki siedza w miare blisko siebie - ale teraz jak to bedzie wplywac na jazde. za duzo pytan :/

BWE to TT-MODELL jak Artur slusznie zauwazyl ;)
Ostatnio zmieniony 24 paź 2006, 20:07 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: pepsigo2pl »

dzieki Artur za odpowiedz.
ArturSch pisze:ich oferta jest na tyle ciekawa, że godzimy się z ich mankamentami i je kupujemy
bo sie tak wlasnie zastanawialem, czy warto?? wydaje mi sie, ze chlodnie sa na 100% lepsze, przynajmniej z wygladu niz Tilligowskie. piszesz, ze nie ma co liczyc na KKS ale TUTAJ niby pisze ze te akurat wagony maja gniazdo zgodne z NEM. wiec jestem troche zagubiony... eh.. moze sie szarpne i wezme sobie taka chlodnie. a jak bedzie taka w miare to i moze omawiany wczesniej zestawik tez sobie zafunduje :lol: kto wie
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie taboru od TT-Club

Post autor: Charakterek »

tak tt modell sprzedaje w Niemczech pod nazwą TT Club. Ich właściwości jesdne są znośne. Miałem dwa wagony osobowe TT modell, miały KKS starego typu, niezgodną z NEM 358. Teraz ponoć się coś naprawiło, to pytanie do Oelki!

test BWE

http://www.ttclub.pl/data/testy/PKP/BWE.htm
Ostatnio zmieniony 24 paź 2006, 20:01 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości