
BR 182 bauart „Köln”

2 +2+2-2+2+2

KRES Köstel&Elektronic + Service GmbH
Am Grenzbach 7
08427 Fraureuth
http://WWW.kres.de

Model gotowy

Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

Model małoseryjny

0515

DR

IV

182 001–8 głowica 1 kl.
182 501-7 wagon środkowy 2 kl. data rewizji 25.06.73
182 002-6 głowica z przedziałem restauracyjnym i bagażowym (z napędem i gniazdem dekodera), data rewizji 26.05.73

Heimat Bw Bln Kh RAW Wittenberge

Dokładnie wykonane opisy, precyzyjnie wykonane poręczę, wózki schowane w fartuchu dolnej części pudła połączone „podwójnym” czopem, umożliwiającym skręt wózka we wnętrz fartucha lub w przypadku ostrych łuków z fartuchem.

http://www.kres.de/vt-137-851_epoche-ii-dr.html
http://www.kres.de/vt-137-273_epoche-iii-dr.html
http://www.kres.de/ergaenzungswagen-koeln-tt.html
http://www.kres.de/svt-137-278_ep-iii-dr-vindobona.html
http://www.trainmania.info/clanky/motor ... y_kres.pdf
+ po za wersjami analogowymi, dodatkowo opcje z dekoderem jazdy lub z dźwiękiem

Napęd jest w jednej z głowic napędowych. Silnik z dwoma masami kinematycznymi, napęd na dwa wózki czyli na 4 osie, po obręcze przyczepnościowe na wewnętrznej osi w każdym wózku.

Model posiada gniazda/sprzęgi łączące trzy człony, atrapy sprzęgów Scharfenberga oraz sprzęg umożliwiający łączenie drugiego pociągu z zastosowaniem atrap sprzęgów Scharfenberga.

Białe (żólte)/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy, oświetlenie wnętrza.

Prąd pobieramy jest przez głowice.

Do całego składu wystarczy jeden dekoder 6 pinowy, model posiada gniazdo NEM 652.

Kolejna pozycja dla koneserów tematyki szybkich pociągów niemieckich. Ten model wydaje się być atrakcyjny ze względu na jego wygląd z końca eksploatacji na kolejach NRD. Obsługiwał nie tylko renomowane trasy szybkich połączeń Berlina ze stolicami – Kopenhagą, Sztokholmem, Wiedniem, Warszawą czy Pragą, stał się również pociągiem rządowym i administracyjnym kolei DR. Jeżeli chodzi o walory jazdy jest wzorem prostych i jakże skutecznych rozwiązań napędu i jego przekazu. Wagon napędowy (głowica z przedziałem restauracyjnym i bagażowym) posiada ciężarek, bardzo dobra przyczepność powoduje płynny rozruch i jazdę. Atutem są gniazda z które przekazują prąd pomiędzy członami. Model ma bardzo ładnie wykonane wnętrze, a zatem mamy kabiny maszynistów, restaurację z bufetem, przedziały pasażerskie. Duże tłumiki na dachu przypominają iż jest to zespół trakcyjny po modernizacji z silnikiem CKD PRAHA.
Więcej na stronie http://www.kres.de/br-182001-501-002_epoche-iv-dr.html
foto: MW































