Rodzaje sprzęgów i ich mocowania

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
romek tt
Posty: 137
Rejestracja: 05 cze 2006, 09:19
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Rodzaje sprzęgów i ich mocowania

Post autor: romek tt »

W halberstatach chodza i to dobrze,ale wymagało to zmiany ustawiania wagonów,ten z tym pasuje dobrze,ten przodem,ten tyłem,takie fiki miki trzeba było robić.teraz już od 2 tygodni smigaja po wszystkich rozjazdach i jest ok.W niektórych towarowych są problemy,w innych jest ok.najczęstszy problem to haczenie buforów.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Rodzaje sprzęgów i ich mocowania

Post autor: Charakterek »

Na starym forum zacząłem ten temat. http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.php?t=117 tu masz odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania. I na pewno ów temat zagości na stronie, tylko czasu masakrycznie brak!

Mocowaniem w 13450 bym się nie przejmował - teraz jest identyczne, jak w 13454, a zdjęcie pochodzi jeszcze sprzed 2000 roku, kiedy to w owym wagonie poprawiono górę, a zostawiono stare rozwiązanie mocowania sprzęgów z BTTB. Był to ostatni poroniony pomysł BTTB na mocowanie sprzęgów (zamiast klasycznego druta sprężynującego - taka skrzynka w w niej sprężynka - chore toto było i sprzęgi całkowicie niewymienne, znaczy się wymienić się dawało - bo się łamały, ale nikt nie pomyślał o produkcji sprzęgów zapasowych). To mocowanie jeszcze do dziś jest w BR 119 i BR 01, BR 143, BR 144 i BR 250. W wagonach tego poronionego pomysłu już nie ma. I raczej nie kupuj wagonów z tym wynalazkiem! Z tym mocowaniem były wagony Rgs i 4 osiowe węglarki od BTTB i większość boczniaków oraz eilzugwageny, czyli wszystko, co zdążyło wyjść pod szyldem BTTB Zeuke GMBH.

Teraz Tillig wprowadza nowy sprzęg, który ma połączyć zalety sprzęgów klasycznych (łatwość rozsprzęgania i sprzęgania) oraz sztywnych (są to sprzęgi krótkie). U mnie sprawdzają się tylko w składach towarowych jak na razie. W szybkich składach osobowych - no cóż. Kompletna porażka!
Ostatnio zmieniony 03 paź 2006, 02:43 przez Charakterek, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
NOVAXIM
Posty: 57
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:09
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Rodzaje sprzęgów i ich mocowania

Post autor: NOVAXIM »

Witam, założyłem ten wątek, bowiem przeglądając ofertę Tilliga zauważyłem, że różnie to wygląda (np. nr 13450 i 13454). Sam szukam dokładnych informacji, których nie znalazłem. W ten sposób mam wielką prośbę do zaawansowanych forumowiczów, by przedstawili pełne informacje na temat stosowanych sprzęgów i ich mocowań (najlepiej ze zdjęciami). Taki, ze względu na cenne i interesujące informacje, mógłby być przyklejony na stałe.

A może wogóle takie informacje powinny znajdować się na stronie o TT (podobnie jak to zrobił twórca eNtrakera - najlepszej strony o eNce)?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość