Karwendel Express

Cała reszta o naszej skali

Moderator: mod-Ogółem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Karwendel Express

Post autor: DBv »

oelka pisze:Jednak tak naprawde Tillig produkuje model wagonu C4i30, ktory wizualnie roznil sie troche od wspomnianego wczesniej C4i32 tym, ze nie mial zamontowanych listw na scianach bocznych pudla wagonu pod i nad oknami, oraz tym, co rowniez widac, ze wagon C4i30 mial nitowane pudlo i pokrycie pudla, a C4i32 byl calkowicie spawany. Mozna tez przyczepic sie do imitacji harmonii dolaczanych przez Tilliga do modelu wagonu C4i30, oraz BC4i31, jako przejscie miedzywagonowe. Wagony te nie posiadaly oryginalnie harmonii. Mialy otwarte przejcia wagonowe zabezpieczane rozkladanymi barierkami nozycowymi.
Wagony z 1932 roku eksploatowane w składach Karwendelexpress, były jeszcze konstrukcją nitowaną , nie spawaną. Co do harmonii to od poczatku wagony te były w nie wyposażone (tak jak piszesz).
Co do harmonii dołączanych do modeli Tilliga to niebyłbym z resztą taki krytyczny. wszak z tego co się orientuję stosunkowo szybko zostały w wagonach zamontowane. Eilzugwagen Tilliga w wersji DRG z harmoniami wcale chyba taki daleki od oryginału nie jest.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10872
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Karwendel Express

Post autor: ArturSchŁ »

Trochę Off-topik, ale w kręgu zainteresowań.....
maciej_kolej pisze:Oto linki które są związane z tematem:
Idąc za linkami, pod adresem, natrafiłem na coś takiego :
Poszukujemy wspolpracy z polskimi milosnikami kolejnictwa!
Obrazek
Tematem "Koleje elektryczne w Sudetach" interesuje sie wiele osob. Od poczatku istnienia naszego portalu (marzec 2005 r.) odwiedzilo nas ponad 30.000 internautow, w tym duza liczba z Polski.

Cieszyloby nas bardzo, gdybysmy za posrednictwem naszego portalu mogli nawiazac kontakty z historykami i badaczami kolejnictwa w tym regionie. Moglibysmy wymieniac informacje, dokumenty oraz fotografie i udostepniac je wszystkim tym, ktorzy pasjonuja sie tym tematem. Poniewaz nasz portal redagowany jest w niedalekim Dreznie, umozliwiloby to organizacje wspolnych wycieczek i spotkan w pobliskich Sudetach i na Dolnym Slasku.
Ciekawa sprawa. Czy Ktoś (z nas albo znajomych) się z nimi kontaktował ?? Tam też sporo ciekawych, historycznych, materiałów.
:mrgreen:
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Karwendel Express

Post autor: Charakterek »

Na usprawiedliwienie można jedynie dodać, że jest to konstrukcja BTTB, Tillig dodał tam tylko KKS z gniazdami NEM (poprzednia KKS była fatalna). Niestety zmiana form, to ogromne koszty...
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Karwendel Express

Post autor: oelka »

DBv pisze:W latach 1929-1930 specjalnie dla tego pociągu skonstruowano 5 wagonów klasy 2 (46miejsc siedzących) i 7 wagonów klasy 3 (80 miejsc siedzących). Wagony wykonane zostały jako lekka konstrukcja stalowa i otrzymały specjalne malowanie. Co ciekawe nie posiadały wewnątrz podziału na indywidualne przedziały. W 1932 roku do eksploatacji wprowadzono kolejne wagony, które bazowały już na znormalizowanej konstrukcji. Były to wagony 1, 2 i 3 klasy. Uzupełnione zostały wagonami bagażowymi wyposażonymi w aneks kuchenny
Wsrod wagonow kursujacych w ramach tego pociagu dalo sie napotkac: C4ü Bay 29, B4ü Bay 29, oraz pozniej C4i32, ktory jest niby dostepny w malowaniu Karwendel Express w TT.
Jednak tak naprawde Tillig produkuje model wagonu C4i30, ktory wizualnie roznil sie troche od wspomnianego wczesniej C4i32 tym, ze nie mial zamontowanych listw na scianach bocznych pudla wagonu pod i nad oknami, oraz tym, co rowniez widac, ze wagon C4i30 mial nitowane pudlo i pokrycie pudla, a C4i32 byl calkowicie spawany. Mozna tez przyczepic sie do imitacji harmonii dolaczanych przez Tilliga do modelu wagonu C4i30, oraz BC4i31, jako przejscie miedzywagonowe. Wagony te nie posiadaly oryginalnie harmonii. Mialy otwarte przejcia wagonowe zabezpieczane rozkladanymi barierkami nozycowymi. Od gory oslanial je daszek dospawany do pudla wagonu. Na koniec mozna jeszcze dodac, ze przejscia wagonowe w tych modelach Tilliga nie spelniaja normy NEM304, poniewaz sa za waskie.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Karwendel Express

Post autor: DBv »

No w tym roku to już 10 lat mija odkąd ta wersja malowania pojawiła sie w katalogach...
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Karwendel Express

Post autor: et22 »

Ale to malowanie jest obecne u Tilliga już od wielu lat - najpierw jako zestaw (krokodyl, bagażówka i 2 osobowe), potem oddzielnie. Ja się raczej spodziewam jego wyjścia z oferty (obym był złym prorokiem), już od dłuższego czasu na Tillig.home nie ma ofercie jednego z wagonów osobowych, także krokodyle już od długiego czasu figurują jako niedostępne. Choć w ich przypadku może szykuje się modernizacja modelu?? Chyba Tillig nie zrezygnowałby z tego "kultowego" bądź co bądź elektrowozu.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Karwendel Express

Post autor: DBv »

Był to pociąg pospieszny organizowany przez koleje niemieckie DRG, który kursował z Monachium do Innsbrucku przez Garmisch-Partenkirchen. Nazwa pochodzi od pasma górskiego w Alpach na granicy pomiędzy Bawarią i Austrią. Pociąg zatrzymywał się tylko na wybranych stacjach, osiągając na wybitnie górskiej trasie całkiem przyzwoite czasy przejazdu. W latach 1929-1930 specjalnie dla tego pociągu skonstruowano 5 wagonów klasy 2 (46miejsc siedzących) i 7 wagonów klasy 3 (80 miejsc siedzących). Wagony wykonane zostały jako lekka konstrukcja stalowa i otrzymały specjalne malowanie. Co ciekawe nie posiadały wewnątrz podziału na indywidualne przedziały. W 1932 roku do eksploatacji wprowadzono kolejne wagony, które bazowały już na znormalizowanej konstrukcji. Były to wagony 1, 2 i 3 klasy. Uzupełnione zostały wagonami bagażowymi wyposażonymi w aneks kuchenny
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Karwendel Express

Post autor: Maciej »

Biorąc na początku tego roku katalog Tillig'a po raz kolejny ujążałem wspaniały świat modeli z pod szyldu TT. Obok floty standardowych wagonów, które rzecz jasna musiały wejść do oferty pojaiwły się elzugwageny w malowaniu "Karwendel Express". Wyróżniające malowanie i staroniemieckie oznaczenia - piękna sprawa. Pod koniec wakacji odwiedziłem przyjacół TT na Wybrzeżu - bo chyba tak mogę o nich powiedzieć powiedzieć - Artura
i Jarka. Na makiecie pojawił się mój krokodyl i elzugwageny zielone. Pięny skład przypomniał o historii elektryfikacji kolei, zapachu drzewa w wagonach ot pojawiła się nostalgia. Zaraz po spotkaniu z Arturem ruszyliśmy na Jarmark Dominikański po moją
BR 118 i "drobne zakupy" Artura. Okazało się że Artur szykuje historyczne przedsięwżięcie i czekał na niego właśnie Karwendel Express. Brakuje teraz krokodyla w niebieskim malowaniu i mamy podróż przez Alpy...
Mnie zaciekwaiła historia tego składu? przedsiębiorsrwa? filii zarządu kolei DRG?
Oto linki które są związane z tematem:
http://www.mywebpromotion.com/bahnseite ... xpress.htm
http://www.fh-merseburg.de/~nosske/Epoc ... _wzrg.html
http://de.wikipedia.org/wiki/DRB_Baureihe_E_94
http://www.deutsches-krokodil.de/bre94.htm
Jeżeli znacie historię tych pieknych składów będących symbolem nowoczesności prosze
o wpisy :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogółem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość