
I już jutro rusza w drogę.
Moderator: mod-Moja TT
W Słupcy, podobnie jak w Zielonej Górze, trzaskano nasz rodzimy 208K w różnych wersjach (najbardziej znana to 208Kf). Ale ten wagon ma się nijak do modeli Tilliga. Stąd cała obecna dyskusja...Ciora pisze:A ktoś wie, na ile podobne do modeli Tilliga (do którego najbardziej) są wagony Gbs produkowane przez Mostostal Słupca?
Dzięki za info. Myślałem, że PKP kupiło nowe, a to były używki. A ktoś wie, na ile podobne do modeli Tilliga (do którego najbardziej) są wagony Gbs produkowane przez Mostostal Słupca?piotrek092 pisze:PKP zakupiło w Austri w 1984 roku 500 szt wagonów - seria Gbs ,typ A503K,producent SGP lata budowy tych wagonów 1968-1969.Cechą wyróżniającą był trapezowy podciąg /podobny w bttb/i drzwi .Ale więcej różnic poda pewnie Tadzio.
Pytanie do Kolegi Tadeusza: kiedy konkretnie PKP zakupiło Gbs-y OBB - początek czy koniec lat 80-tych, czyli początek czy koniec ep. IVc?T_Domagalski pisze:Konwersje ciekawe, szkoda że nieprawdziwe...oggr pisze:Gbs...
Ani taki Gbs, ani taka platforma nie miały prawa występować w niebieski malowaniu "PKP Cargo".
Gbs w wydaniu Tillig/BTTB nawet nie stał koło polskiego wagonu z rodziny 208K. Znacznie bliżej mu za to do wagonów OBB zakupionych przez PKP w latach 80-tych. Od biedy wystarczyłoby tylko poprawić drzwi. Tyle, że te wagony zostały wycofane z eksploatacji już na początku XXI w. i nigdy nie dostały nowego malowania. Natomiast platformy "Stuttgart" pruskiej konstrukcji zostały pocięte na żyletki już dużo wcześniej, więc tym bardziej nie mają prawa występować w takim malowaniu.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości