Chłodem powiało - test Slms

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 358
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chłodem powiało - test Slms

Post autor: fred3rg »

Wagon jest ciekawy i niedrogi. Mnie osobiście bardziej by odpowiadał w oznaczeniach IV epoki. Największą wada są oczywiście plastikowe toporne barierki. Ale można je przecież wymienić na trawione Modart'u.
Jeszcze dla uzupełnienia fotka z http://republika.pl/modart/galeria.html przedstawiająca model całkowicie zbudowany przez Modart, polskiej wersji chłodni tzn. wspomnianego wyżej wagonu typu 202L. Nie jest to przeróbka Tilliga ani BttB.
Obrazek
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Chłodem powiało - test Slms

Post autor: oelka »

fred3rg pisze:Nie wiem czy w III epoce uzywano juz suchego lodu. Może tak. Nie wie ktoś czegos na ten temat?
Uzywano. A rodzaj lodu mozna bylo zmienic. Np. cysterny typu 4L produkowane przez ZNTK Ostrow w polowie lat 50., a wiec zalapujace sie na okres "z orlem" w oznaczeniach (ep. IIIb) mogly byc chlodzone zarowno lodem wodnym, jak i suchym. Jedyna roznica polegala na ilosci uzytego lodu.
A tymczasem jesli chodzi o polonizacje chlodni to mozna przypomniec za K. Kojem, ze sprowadzone w 1960 roku z VEB Waggonbau Dessau, 93 wagony oznaczone seria Slms (w pozniejszym czasie Ibchqs) wygladaly identycznie jak produkowane u nas w pozniejszym okresie czasu chlodnie 202L/1, a roznily sie jedynie iloscia zawiasow w drzwiach (szesc, zamiast czterech). Zwlaszcza, ze pierwsza seria wagonow typu 202L miala gladkie sciany.
O braku oznaczen - niebieskiego skosnego pasa na omawianym tu modelu K. Koj rowniez kiedys wspominal.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Chłodem powiało - test Slms

Post autor: Charakterek »

właśnie się zastanawiam na tym mocno, ale limuzyny z ZSRR miały klimę na suchy lód już w 1945. Wujaszek z wąsem taką jeździł...
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 358
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chłodem powiało - test Slms

Post autor: fred3rg »

Mozliwe, że ten wagon wcale nie powinie miec niebieskiego paska. Przeciężnie istniały chłodnie na lód zwykły, jako czynnik chłodzący, oraz na suchy lód- o większej ładowności. Nie wiem czy w III epoce uzywano juz suchego lodu. Może tak. Nie wie ktoś czegos na ten temat?
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2006, 01:28 przez fred3rg, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Chłodem powiało - test Slms

Post autor: Charakterek »

Teścik tutaj a poniżej rzeczowa dyskusja, bo wagon pewnie posiada wiele osób!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość