Podjazd

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Podjazd

Post autor: Charakterek »

Bo Grzesiu - prawda jest taka. że lokomotywy BTTB (szczególnie parowozy z tendrem) powinny mieć zakaz wjazdu na makietę. Rozwiązanie napędu nie najszczęśliwsze - a i uciąg taki sobie... Poza tym większość innych lokomotyw kiwa się niamiłosiernie nieuchronnie prowadząc maszynistę do choroby morskiej...
Ostatnio zmieniony 31 lip 2006, 13:32 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Podjazd

Post autor: Kilkujadek »

To teraz może z innej "beczki".
Moim zdaniem tak jak wcześniej napisał Tadeusz za maksymalne pochylenia powinno się przyjąć 4cm/1m. Przed wykonaniem swojego podjazdu (4cm/1m) nie znając norm itd. wykonałem kilka testów z taborem BTTB (BR 35, 81,119,130 i trzema wagonami Y). Testu nie zdała BR 35.
Oczywiście większość nowych lokomotyw z takim podjazdem nie ma żadnych problemów ale należy również uwzględnić jaka lokomotywa będzie po naszych podjazdach jeździć oraz ile wagonów ma ciągnąć.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Podjazd

Post autor: T_Domagalski »

Charakterek pisze:no u mnie jest ok 6 cm na metr. I wcale sportem ekstremalnym to nie jest. .
U Ciebie sytuacja nie jest aż tak krytyczna. Podjazdy są krótkie, i na relatywnie niską wysokość. Nigdy cały długi skład nie mieści sie na podjeździe. W dodatku zaraz za podjazdem, po drugiej stronie mostu, jest zjazd - co powoduje, że pół składu wjeżdża, a drugie pół już zjeżdża z górki - siły grawitacji się wtedy niwelują.
Ale gdybyś wykonał taki podjazd na wysokośc 0,5 metra, który ciągnąłby się na długości kilku metrów.... No tu już by sie napewno pojawiły problemy... :roll:
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Podjazd

Post autor: Charakterek »

no u mnie jest ok 6 cm na metr. I wcale sportem ekstremalnym to nie jest. Gruny, żeby podjazd i zakończenie podjazdu byłyłagodne. Reszta - ujdzie. 52 wyciąga pod taką górkę ponad 40 wagonów. Sprawdzone - pewne!

Loki BTTB (56 i 86) poddały się po 18 wagonach.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Podjazd

Post autor: T_Domagalski »

BarTTek pisze:Ogólnie przyjęte normy to ok 1,5%- 2% ...
W TT na małych tortach, gdzie poruszają się krótkie składy, dopuszczalne jest nawet nachylenie 4% (czyli 4 cm / 1m), ale z praktyki wiem, że są to już raczej "sporty ekstremalne"...
Aby zapewnić taborowi większy komfort, a sobie mniej zgryzot, proponuję przyjąć max. 2 - 2,5 % (czyli 2 - 2,5 cm / 1m toru).
No i oczywiście nie mieszamy centymetrów z procentami... ;)
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Podjazd

Post autor: Witek M. »

BarTTek pisze: [...] % na metr
Centymetr na metr. A jak procent - to tylko procent. Procent na metr jest bez sensu.
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Podjazd

Post autor: BarTTek »

Ogólnie przyjęte normy to ok 1,5%- 2% na metr podjazdu ;)
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Podjazd

Post autor: Witek M. »

Davvid pisze:Zastanawiam sie˛, jaki ka˛t nachylenia podjazdu be˛dzie odpowiedni, z˙eby sk?ad móg? po nim bez problemu podjechac´. Jak to wygla˛da w sTTandardzie??
Zamiast zadawac pytanie wez i przeczytaj. Tekst sTTandardu nie jest tajny: http://www.sttandard.org.pl/
Ostatnio zmieniony 24 lip 2006, 19:47 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
Davvid
Posty: 2
Rejestracja: 12 lip 2006, 17:18
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Podjazd

Post autor: Davvid »

Zastanawiam się, jaki kąt nachylenia podjazdu będzie odpowiedni, żeby skład mógł po nim bez problemu podjechać. Jak to wygląda w sTTandardzie??
Ostatnio zmieniony 25 lip 2006, 22:28 przez Davvid, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość