W materii elektrociepłowni Krzysztof wyłuszczył istotę rzeczy tak że trudno coś tu jeszcze dopisać.
Bez urazy ale na forum ostatnio panuje jakaś gigantomania u osób które nie mają żadnego doświadczenia w budowie modułów.
Z mojej strony propozycja budowy czegoś znacznie mniejszego np. jakiegoś magazynu z rampą. Dobrze przemyślany projekt może być w dalszej części rozwijany o kolejne elementy infrastruktury i będzie cieszył od pierwszej skrzynki.
Projekt EC Zakroczym
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Projekt EC Zakroczym
Rzuć jeszcze okiem na układ Żerania, gdzie co prawda nie ma wywrotnicy, ale jest za to stosunkowo ciasno, przez co bliżej możliwościom modelarskim.
Mam wrażenie, że bardzo się zapatrzyłeś na stosunkowo rozległy zakład jakim są Siekierki i bardzo chcesz go upchnąć na modułach.
Warto jeszcze obejrzeć coś znacznie mniejszego, ale bliższego rozmiarom do tego projektu np. Pruszków, lub Kalisz.
A nawet częściowo rozbieraną obecnie elektrownię na Powiślu, gdzie właśnie znika kotłownia z lat 30 XX wieku.
Warto też prześledzić cykl technologiczny takiego zakładu, jeśli model ma być w miarę wierny.
Sugeruję to dlatego, że hale są niewspółmiernie małe do rozmiaru układu torowego. Do tego nie sposób określić gdzie jest kotłownia, gdzie hala generatorów, a gdzie rozdzielnia prądu. Symboliczny jest też skład opału, do tego umieszczony z dala od kotłowni i wywrotnicy, co utrudnia transport węgla do pieca, czy pieców w kotłowni.
Pętli bym nie budował. Za to bocznice w okolice hali generatorów, oraz rozdzielni prądu warto by były.
Jak ma wyglądać transport pyłu i popiołu z palenisk kotłowni?
Przy tej wielkości zakładu nie wiem, czy warto projektować coś takiego jak stacja paliw.
Tyle uwag w tej chwili.
Krzysztof
Mam wrażenie, że bardzo się zapatrzyłeś na stosunkowo rozległy zakład jakim są Siekierki i bardzo chcesz go upchnąć na modułach.
Warto jeszcze obejrzeć coś znacznie mniejszego, ale bliższego rozmiarom do tego projektu np. Pruszków, lub Kalisz.
A nawet częściowo rozbieraną obecnie elektrownię na Powiślu, gdzie właśnie znika kotłownia z lat 30 XX wieku.
Warto też prześledzić cykl technologiczny takiego zakładu, jeśli model ma być w miarę wierny.
Sugeruję to dlatego, że hale są niewspółmiernie małe do rozmiaru układu torowego. Do tego nie sposób określić gdzie jest kotłownia, gdzie hala generatorów, a gdzie rozdzielnia prądu. Symboliczny jest też skład opału, do tego umieszczony z dala od kotłowni i wywrotnicy, co utrudnia transport węgla do pieca, czy pieców w kotłowni.
Pętli bym nie budował. Za to bocznice w okolice hali generatorów, oraz rozdzielni prądu warto by były.
Jak ma wyglądać transport pyłu i popiołu z palenisk kotłowni?
Przy tej wielkości zakładu nie wiem, czy warto projektować coś takiego jak stacja paliw.
Tyle uwag w tej chwili.
Krzysztof
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Projekt EC Zakroczym
Z okolic Warszawy do Radomia daleko nie masz. 14-16 marca robimy mały zlot modułowy, więc jeśli znajdziesz czas, zapraszam. Na miejscu sporo ci podpowiemy, a i sam pewnie co nieco zaobserwujesz.
- Misiek
- Posty: 1652
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Projekt EC Zakroczym
Na Siekierkach wagony są wpychane na wywrotnicę takim fajnym wózkiem, a nie eEeMką- bardzo fajnie by to wyglądało na makiecie.
http://www.pbase.com/misiek_m/siekierki&page=all kilka zdjęć
http://www.pbase.com/misiek_m/siekierki&page=all kilka zdjęć
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Projekt EC Zakroczym
Z reguły są to stacje czołowe, zatem nie bawiłbym się w przelot. Sam promień łuku jest niesttandardowy /min. 600 mm/, ale to można prosto rozwiązać poprzez zwężenie segmentów stacyjnych i zrobienie łuku sttandardowego na węższych segmentach dodatkowych. Sam budynek EC może być osobno - wstawiany po ustawieniu całego modułu - wtedy zasłoni dziurę pomiędzy segmentami stacji i łuku.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 26 cze 2013, 20:05
- Lokalizacja: Zakroczym
- Kontakt:
Re: Projekt EC Zakroczym
1.2. Fakt łuk jest ostry i właśnie w tym miejscu myślałem o przelocie, ale dziwne byłoby to że inne składy zasuwają przez teren przemysłowy, bynajmniej mi tak się wydaje, chyba że ma być to sama SM z pustymi wagonami.
Co do górki, to istnieje ona w każdej ciepłowni/elektrociepłowni z wywrotnicą, no chyba że zaraz za wywrotnicą jest posterunek z hamulcami torowymi. Więc wg mnie górka musi być, może troszkę przesadziłem z nachyleniem.
Poniżej film z EC Siekierki Warszawa.
Zwróćcie proszę uwagę że wagony zjeżdzają z górki i wieżdżają na inną - takie wachadełko ma na celu wytracić energję i po 2 przejazdach wagon trafia na zwrotnicę i tor gdzie może się spokojnie zatrzymać.
http://www.youtube.com/watch?v=zgsIwftRPwM
3. Wg moich obserwacji i wniosków manewry na mojej EC odbywałyby się w następujący sposób:
SM zasuwa z wagonami ciągniętymi na tor przy złomowisku "7" następnie wraca po ostrym łuku i podłącza się z drugiej strony i wyciąga skład aż poza moduł 500x500. Następnie pchając cały skład jest na torze prowadzącym do wywrotnicy. Puste wagony stacjonowały by na torze poniżej wywrotnicy (patrząc od góry) skąd mogłaby odbierać je inna lokomotywa, niekoniecznie SM.
Taki był pomysł jeżeli byłby "łuk", czyli po staremu. Jeżeli zrobię przelot w miejscu łuku, to takie manewry nie wchodzą w grę, chyba że się ma 2x SM.
Jeżeli idzie o ciąg technologiczny budynków, to jest on jeszcze nie do końca dopracowany, może ulec zmianie.
Co do górki, to istnieje ona w każdej ciepłowni/elektrociepłowni z wywrotnicą, no chyba że zaraz za wywrotnicą jest posterunek z hamulcami torowymi. Więc wg mnie górka musi być, może troszkę przesadziłem z nachyleniem.
Poniżej film z EC Siekierki Warszawa.
Zwróćcie proszę uwagę że wagony zjeżdzają z górki i wieżdżają na inną - takie wachadełko ma na celu wytracić energję i po 2 przejazdach wagon trafia na zwrotnicę i tor gdzie może się spokojnie zatrzymać.
http://www.youtube.com/watch?v=zgsIwftRPwM
3. Wg moich obserwacji i wniosków manewry na mojej EC odbywałyby się w następujący sposób:
SM zasuwa z wagonami ciągniętymi na tor przy złomowisku "7" następnie wraca po ostrym łuku i podłącza się z drugiej strony i wyciąga skład aż poza moduł 500x500. Następnie pchając cały skład jest na torze prowadzącym do wywrotnicy. Puste wagony stacjonowały by na torze poniżej wywrotnicy (patrząc od góry) skąd mogłaby odbierać je inna lokomotywa, niekoniecznie SM.
Taki był pomysł jeżeli byłby "łuk", czyli po staremu. Jeżeli zrobię przelot w miejscu łuku, to takie manewry nie wchodzą w grę, chyba że się ma 2x SM.
Jeżeli idzie o ciąg technologiczny budynków, to jest on jeszcze nie do końca dopracowany, może ulec zmianie.
- Niejeden
- Posty: 465
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Projekt EC Zakroczym
Pomysł fajny, moduły z zakładami przemysłowymi są mile widziane.
Jednakże:
1. Mam wątpliwości co do pętli - łuk wygląda na ostry, no i czy takie rozwiązanie stosowano w rzeczywistości? Wygląda to dość torTTowo... Górka odpada na pewno - za duże nachylenie.
2. Całość będzie można podłączyć tylko z jednej strony. Będzie zatem albo na końcu makiety albo konieczny będzie posterunek odgałęźny. Może warto byłoby zrobić przelot?
3. Przemyśl, jak miałyby być prowadzone manewry. Czy na wywrotnicę wagony zapycha pojedynczo manewrówka? Jeśli tak, to gdzie odstawia opróżnione?
Jednakże:
1. Mam wątpliwości co do pętli - łuk wygląda na ostry, no i czy takie rozwiązanie stosowano w rzeczywistości? Wygląda to dość torTTowo... Górka odpada na pewno - za duże nachylenie.
2. Całość będzie można podłączyć tylko z jednej strony. Będzie zatem albo na końcu makiety albo konieczny będzie posterunek odgałęźny. Może warto byłoby zrobić przelot?
3. Przemyśl, jak miałyby być prowadzone manewry. Czy na wywrotnicę wagony zapycha pojedynczo manewrówka? Jeśli tak, to gdzie odstawia opróżnione?
Ostatnio zmieniony 18 lut 2014, 20:25 przez Niejeden, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 26 cze 2013, 20:05
- Lokalizacja: Zakroczym
- Kontakt:
Projekt EC Zakroczym
Dzień dobry wszystkim,
Jak dotąd tylko wolny słuchacz i czytelnik forum, ale już od dawna czai się za mną chęć zbudowania własnego modułu w skali TT.
Chciałbym przedstawić Wam projekt elektrociepłowni wraz z wywrotnicą wagonów. Projekt bazuje na kilku elektrociepłowniach, między innymi EC-4 w Łodzi (ogólny układ), EC-3 Łódź, EC Siekierki Warszawa, Elektrociepłownia Kawęczyn Warszawa. Elektrociepłownia jest oczywiście fikcyjna, gdyż w mojej mieścinie nie ma i nie będzie elektrociepłowni.
Wielkość makiety to 3 x 1 metra (dł. x sz.) + moduł 500x500 jako moduł sttandardowy MP1. Pozostałe moduły będą modułami zbliżonymi do pomysłu Grzegorza (Kilkujadka). Widziałem na własne oczy i mi się spodobały, pod warunkiem że wyżej wymieniony autor pozwoli skorzystać z pomysłu i "dokumentacji"
Poniżej przedstawiam kilka zdjęć i link Youtube'a.
http://www.youtube.com/watch?v=zgsIwftRPwM
Czekam na konstruktywną krytykę
Krzysztof
Jak dotąd tylko wolny słuchacz i czytelnik forum, ale już od dawna czai się za mną chęć zbudowania własnego modułu w skali TT.
Chciałbym przedstawić Wam projekt elektrociepłowni wraz z wywrotnicą wagonów. Projekt bazuje na kilku elektrociepłowniach, między innymi EC-4 w Łodzi (ogólny układ), EC-3 Łódź, EC Siekierki Warszawa, Elektrociepłownia Kawęczyn Warszawa. Elektrociepłownia jest oczywiście fikcyjna, gdyż w mojej mieścinie nie ma i nie będzie elektrociepłowni.
Wielkość makiety to 3 x 1 metra (dł. x sz.) + moduł 500x500 jako moduł sttandardowy MP1. Pozostałe moduły będą modułami zbliżonymi do pomysłu Grzegorza (Kilkujadka). Widziałem na własne oczy i mi się spodobały, pod warunkiem że wyżej wymieniony autor pozwoli skorzystać z pomysłu i "dokumentacji"
Poniżej przedstawiam kilka zdjęć i link Youtube'a.
http://www.youtube.com/watch?v=zgsIwftRPwM
Czekam na konstruktywną krytykę
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, 08:08 przez Walter AG, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości