V 200 203

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: DBv »

Wątek trochę stary, ale się "dokopałem" do zdjęcia tej lokomotywy wreszcie. Jak wspomniałem w jednym z poczatkowych postów, potwierdza ono to, co zostało powiedziane odnośnie tabliczek bocznych oraz uchwytów na ścianie czołowej. Tabliczki z nazwą zarządu kolejowego na ścianie bocznej być nie powinno, tak samo jak powinny być na ścianie czołowej uchwyty. Dodam jedynie, że niektóre GFK, np 059 miały dodatkowo uchwyt po środku, tuz pod oknem.

Obrazek
(żródło: MEB 2005)
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: DBv »

I się wyjaśniło. Tak coś czułem, ze to jedno i to samo...
Teraz można więc uściślić. Były 3 GFK:
118 059 (ex V200 1001, V180 059)
118 131 (ex V200 117, V180 131)
118 203 (ex V200 203, V180 203)
Ostatnio zmieniony 17 lip 2006, 21:01 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: oelka »

et22 pisze:A ja mam zdjęcia 131 (gdzieś z internetu), poza tym była produkowana przez Tilliga - ep III, dwa kremowe pasy - może rzeczywiście została "gdzieś po drodze" przenumerowana?
Przeciez to sie da znalezc w banku danych lokomotyw:

Kod: Zaznacz cały

Suche nach 118-131
Es wurde ein Fahrzeug gefunden.

Hersteller: LOWA Lokomotivbau Karl Marx, Potsdam-Babelsberg (LKM)
Baujahr: 1966
Fabriknummer: 275118
Bauart: B'B' dh
Spurweite: 1435 mm
Lebenslauf:
DR V180 131 
(als V200 117 auf Leipziger Messe 1966 ausgestellt) 
->'70 DR 118 131-2
+30.12.88
Jak widac lokomotywa z numerem fabrycznym 275118, zostala wystawiona na targach lipskich w 1966 roku z oznaczeniem V200-117 jednak nosila tez oznaczenia serii V180 i numer 131, a w 1970 roku otrzymala nowe oznaczenia serii 118 131-2. Skreslono ja z listy w dniu 30.12.1988

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 17 lip 2006, 20:30 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: et22 »

A ja mam zdjęcia 131 (gdzieś z internetu), poza tym była produkowana przez Tilliga - ep III, dwa kremowe pasy - może rzeczywiście została "gdzieś po drodze" przenumerowana?

Foto:

Obrazek

Obrazek

Fotki wyłącznie w celach poglądowych, NIE są one mojego autorstwa.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2006, 20:12 przez et22, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: Charakterek »

Grzegorz TT pisze:
Charakterek pisze: No to nie jest do końca tak...
Zgadza się - czyli Tillig "maźnięciem pędzla" zbudował nową lokomotywę :lol:
To też nie do końca tak.

Lokomotywa 118 203 - 9

Obrazek

Lokomotywa V 200 203

Obrazek

Zobacz, że oprócz malowania są jednak istotne różnice...

Czyli model przeszedł taką samą ewolucję, co oryginał. Jest to w dalszym ciągu ta sama lokomotywa, tylko w malowaniu z różnych epok. Tak samo jakbyś ET 22 2000 zrobił w typowym zielonym malowaniu oraz potem w tym wstrętnym niewiadomo jakim, przy okazji zmieniając mu ryjka tak, jak to ma miejsce w rzeczywistości.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2006, 14:36 przez Charakterek, łącznie zmieniany 2 razy.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: Kilkujadek »

Charakterek pisze: No to nie jest do końca tak...
Zgadza się - czyli Tillig "maźnięciem pędzla" zbudował nową lokomotywę :lol:
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: Charakterek »

Grzegorz TT pisze:Modele maluje daltonista -
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... cts_id=816
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=1418
Tylko kolory się pomyliły :lol:
No to nie jest do końca tak. Malowanie niebieskie to V 200 203 w malowaniu takim jakie otrzymywały prototypy i epoka III a ta czerwona to 118 203 - 9 i jest to ta sama lokomotywa, tylko już po przemalowaniu i jak zauwałył Maciek - ma już tylko dwa okienka boczne a nie cztery (to różnica pomiędzy katalogiem, a modelem, jednak bardzo prawidłowa różnica, bo tak było w rzeczywistości). 118 203-9 otrzymała już typowe malowanie dla epoki IV z jednym szerokim pasem u dołu.

Zresztą o malowania (schematy) i oznaczenia popytaj DBv - on na ten temat napisał już na forum dwa piękne wypracowania
Ostatnio zmieniony 17 lip 2006, 13:27 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: Kilkujadek »

Ostatnio zmieniony 17 lip 2006, 00:13 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: DBv »

GFK były trzy. Nie ulega wątpliwości, że były 203 i 059. Z informacją, że trzecia miała numer 131 (fotografii nie znalazłem) też się spotkałem, podaje ta informację z reszta chociażby niemiecka Wikipedia. Problem, polega na tym, że w niemieckim EK podają, że ta trzecia to 117. Dlatego wpisałem 117, bo jednak jak mam do wyboru tekst z internetu a pozycję EK, to raczej wybiorę to drugie. Przy najbliższej nadarzającej sie okazji postaram się jeszcze raz to wszystko sprawdzić. Więc ta trzecia to albo 131 albo 117 (a może jedna i druga to ta sama maszyna, też nie jest to wykluczone), sprawa poki co nie jest do końca wyjaśniona, jeżeli ktoś się na jakąś wiarygodną informację na ten temat natknie, niech podaje na forum.

A co do obrazków Tilliga, to ono wyraźnie zastrzegają sobie (zwłaszcza w folderze z nowościami), ze model może różnić sie od tego przedstawionego na zdjęciu. Poza tym Tillig do "szczególarzy" nie należy, trdno więc od niego wymagać, aby sie zabardzo zagłębiał w "niuanse" oferowanych modeli ( ;) ).
Ostatnio zmieniony 16 lip 2006, 23:57 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: et22 »

Może jednak były 4??

Na stronie TT-Club-u jest mowa o trzech wersjach "kanciaka" - 117, 059 i 203. A ja mam też zdjęcia 131 (4-ro osiowa). Przenumerowana z innej, czy faktycznie były cztery??
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: Maciej »

Moim zdaniem tak nie do końca.
1. Sprawa paska - nie ulga wątpliwości to moze byc błąd.
2. Sprawa wersji ma znaczenie i powinno być to ujęte w katalogu, w tym przypadku albo dwie fotki albo iformacja. Tak jak mówiłem może ktoś przywiązuje duża wagę do tych "śmiesznych " okien. Mi akurat to sprawiło niespodziankę.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2006, 12:40 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: DBv »

maciej_kolej pisze:Tak samo z tymi paskami pod oknem :roll:
Nie to chyba jednak trochę inna sytuacja. O ile model przedstawiony w folderze może różnić sie od tego produkowanego seryjnie (bo zazwyczaj przedstawia prototyp), o tyle poszczególne modele danej serii nie powinny już między sobą różnic wykazywać.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: Maciej »

To tak samo jak z tymi żaluzjami - liczyłem na czterookienną a dostałem dwuokienną - dopiero ModelarzeTT wyjaśnili mi całą historię modernizacji i wstawinia tych żaluzji. Ciekawe że w folderze jest tylko czterookienna a może ktoś sobie tego nie życzy? Nad tym producent sie nie zastanawia vel dystrybutor. Tak samo z tymi paskami pod oknem :roll:
Ostatnio zmieniony 14 lip 2006, 12:25 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: DBv »

Charakterek pisze:W google znalazłem tylko miniaturkę V 200 203. I tam poręczy nie widzę.
Na tym zdjęciu ze względu na rozmiary w ogóle niewiele widać, wiec na jego podstawie trudno określić czy uchwyty były czy nie, późniejsze zdjęcia wskazują że były.

@maciej_kolej
Eee tam skromnie, 4-osiowa wygląda jak dama, a 6- osiowa jak silny byk :) .
maciej_kolej pisze:Co do wersji niebieskiej na zdjęciu archiwalnym jest widoczny skos białego pasa pod oknami na czolownicy, w modelu pas jest poziomy - pytanie czy to kolejna wersja malowania czy błąd?
Aaa i to jest słuszna uwaga. Na tym zdjęciu oryginału niewiele widać, ale akurat ten biały "śliniaczek" rzuca sie w oczy.
Tutaj dwa zdjęcia modelu V200 203 Tilliga

ze strony TTClubu
http://www.ttclub.pl/img/testy/diesle/200203/05.jpg

ze strony ModelarzyTT
http://modelarzett.ovh.org/My_Homepage_ ... 200_01.jpg

Proszę znaleźć różnice :)
Jak widać Tilligowi to ganz egal. Dzisiaj domalujemy to , jutro co innego... :) Praktyka zaiste godna poprzedniczki BTTB
Jeżeli testowany model należy do charakterka, to trzymałbym go mocno... Moze z oryginałem nie do końca zgodny, ale za to jaka wartość kolekcjonerska... Takie egzemplarze z blędami w opisie mogą niezłe sumki na ebay-u osiągnąć...
Ostatnio zmieniony 14 lip 2006, 21:00 przez DBv, łącznie zmieniany 8 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: V 200 203

Post autor: Maciej »

Ja najpierw odniosę się do testu - w ofercie jest też wersja BR 118 203-9 z dwoma żaluzjami i dwoma oknami na burtach pojazdu (wkatalogu widoczna na fotce jest z czterema oknami).
Co do wersji niebieskiej na zdjęciu archiwalnym jest widoczny skos białego pasa pod oknami na czolownicy, w modelu pas jest poziomy - pytanie czy to kolejna wersja malowania czy błąd?
Jak wiecie posiadam ową 118 203-9 juz jakiś czas. Jak ją oceniam? Uważam że po za wyjątkowością tego modelu jego największa zaletą jest napęd - płynna jazda i cichy pomrók choć tylko trójpolówki rekompensuje duża moc.
Kolejne atuty to okna - majstersztyk no i opisy są tak dokładne że biorąc lupę mozemy znaleść producenta, miejsce stacjonowania/przydziału.
Jeżeli komuś zależy na wyjątkowym modelu to tylko brać V200 lub BR118 203-9, no po za wersją dwuosiową, która moim zdaniem wygląda skromnie przy sześcioosiowej.
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 lip 2006, 11:22 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości