Modele wyprodukowane na Ukrainie. Produkcja krótkoseryjna, partie po +/-30 szt. Model wykonano jako odlew żywiczny. Oszklenie kabiny to wytłaczany polietylen. Wnętrze kabiny wyposażono w siedzisko. Na modelu zaznaczono światła, kierunkowskazy oraz linie obrysowe drzwi, przetłoczenia błotników, klamki, wlew paliwa. Prawidłowo odwzorowano przedni grill oraz metalową skrzynię ładunkową. Do modelu dodano lusterka i fototrawione osłony przednich reflektorów. W koszu za kabiną są zamontowane dwa kola zapasowe. Model można oczywiście waloryzować, tzn. pomalować końcówki zderzaków ( białe lampasy), dorobić tylne chlapacze, tablice rejestracyjne, „lizaki” na przednim zderzaku, itp. Pierwsze KRAZY zjechały z taśm produkcyjnych Kremenczugskowo Awtomobilnowo Zawoda w 1958r., czyli model można już ulokować od epoki IIIc, a przecież do dnia dzisiejszego można spotkać KRAZy na naszych drogach.
Opis: KRAZ ciągnik balastowy.
Z informacji, które posiadam to ciągniki balastowe z podwójną kabiną używano wszędzie tam gdzie istniała potrzeba przetransportowania dodatkowej ekipy pracowników np. Jeśli ciągnik balastowy KRAZ ciągnął przyczepę z koparką to zwykle w kabinie KRAZA jechał oprócz kierowcy, pomocnik, operator koparki, kierownik lub geodeta. Czasami zamiast tylnego rzędu siedzeń w podwójnej kabinie KRAZA montowano „ piętrową pryczę” do spania ( załączam przykładową fotkę ). Przeważnie KRAZy tzw. wiertnice miały montowane prycze z tyłu za siedzeniami, spowodowane to było tym, że często pracownicy jeździli w odległy teren np. wiercić otwory i montować słupy, więc nie zjeżdżali po pracy do bazy tylko zostawali na miejscu przez kilka dni. Podyktowane to było względami ekonomicznymi a i chciano też wyrobić tzw. plan. Czasami po prostu nie opłacało się na kilka dni wysyłać i stawiać w odległym terenie barakowozu.
Uwagi - Osłony przednich reflektorów występowały w wielu modyfikacjach KRAZa zarówno w wersji militarnej i cywilnej ( załączam fotki ).












