Stacja Nowe Bystre

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

No tak, z tym planowaniem to mój błąd. Ale teraz i tak za późno i mogę tylko myśleć jak i co naprawić. Stanowisko do nawęglania umieszczę przy torze północnym (ten z bocznicą). Na kanał oczystkowy się już nie załapie. Poniżej zdjęcia jak zagospodarowałem teren przy torze południowym. Mam pytanie co do koloru placu: czy może zostać piaskowy czy lepiej będzie go pomalować na jakiś kolor, jeśli tak to na jaki?
Tak może trochę poza tematem. W wolnych chwilach rozpocząłem prace nad BR 110 wyposażoną w dekoder ESU z dźwiękiem. Trochę w niej mało miejsca ale jak na razie dekoder dał się upchnąć, jednak kosztem napędu jednego z wózków. Kombinuje nad zamontowaniem głośnika. Ten kitowy jest trochę za duży i pojadę jutro do elektronicznego żeby znaleźć coś mniejszego. Jak całość uda się odpalić to zamieszczę filmik i zdjęcia. A jak efekt zwali mnie z nóg to będę chciał sukcesywnie wyposażać w głos wszystkie moje loki :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 gru 2008, 17:39 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Mariusz »

Z pompami już lepiej, ale teraz umiejscowić nawęglanie ?? Projektując układ torowy powinieneś zaplanować co i gdzie a nie teraz dopiero. Trochę nie po kolei :D
Obrazek
Nie masz właściwie wyboru. Nawęglanie powinno być przed halą postojową tak samo jak i kanały oczystkowe, aby wjeżdżając na postój, parowóz był wyszlakowany, "napojony i nakarmiony".
U Ciebie to nie będzie możliwe. Będą potrzebne dodatkowe manewry.
Nawęglania zaznaczyłem różowymi prostokątami, albo przed jednym kanałem, albo całkiem z boku.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2008, 17:36 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

A co myślicie o takim umiejscowieniu pomp? Myśle jeszcze o stanowisku do naweglania. Gdzie najlepiej by je umieścić?

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 gru 2008, 15:22 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Żurawia ustawiłem tak na próbę, właśnie o takie rady mi chodzi bo tak naprawdę w takich szczegółach jestem zielony, a wy macie o niebo większe doświadczenia w tym względzie. Żuraw zostanie przestawiony :) Poniżej zdjęcia z próbnego wykonania napędów rozjazdów. Może jakieś sugestie?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 gru 2008, 15:19 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: oelka »

Mariusz pisze:Ale żuraw wodny może lepiej pomiędzy torami ??
Poza tym żeberko z boku hali to nie najszczęśliwsza lokalizacja żurawia. Ile trzeba manewrów, aby lokomotywa zjeżdżająca do hali, lub z niej wyjeżdżająca została nawodniona...

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 14 gru 2008, 15:16 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Mariusz »

Ale żuraw wodny może lepiej pomiędzy torami ??
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Kilkujadek »

Może skład beczek/starych słupów/szyn i podkładów/kruszywa/magazynek pzewodu trakcyjnego ;)
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Witam, już jestem spowrotem w kraju i budowa modułu nieśmiało ale ruszyła z miejsca. Poniżej zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Mam prośbę, nie mam za bardzo pomysłu na zagospodarowanie placu przy drodze. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to będę wdzięczny. Nie wiem czy na zdjęciach dobrze widać ale próbuje swoich sił w budowie imitacji cięgnowych napędów rozjazdów :)
Ostatnio zmieniony 14 gru 2008, 10:37 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

... zrezygnowałeś z kładzenia czegokolwiek pod tory(korek, karton).
Zrezygnowałem z korka ale było to trochę przypadkowe. Część środkowa sekcji (ta z rozjazdem podwójnym) miała być mała bocznicą na makiecie którą tworzyłem, nie wyszło bo życie lubi zmieniać nam plany. A że ta część nie była położona na korku to zrezygnowałem z niego także na tym co do niej dobudowywałem. I tak wyszło, że go nie stosuje co upraszcza budowę. Korek zastosuje tylko przy wjeździe na moduł stacyjny zgodnie z tym co nakazuje sTTandard.
... co zrobisz z uskokami terenu?
Punkt B - Planuje zrobić tam tunel (tunelik) na rzeczke (potok) i faktycznie miałem pomysł na mur oporowy pochylony z podporami.
Punkt A - łatwo z tego wybrnąć :)
Założyłem jeszcze trakcje na segmencie i powoli będę go wykańczał. Kroi mi się miesięczny wyjazd do Włoch w delegacje i prace najprawdopodobniej staną w miejscu ale w tym tygodniu chcę ostro nadgonić :) Jak macie jeszcze jakieś sugestie to zamieniam sie w słuch :)
Ostatnio zmieniony 12 paź 2008, 22:34 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Kilkujadek »

To żeby nie było tak słodko ja skrytykuję :mrgreen:
Ciekawi mnie co zrobisz z uskokami terenu?
Obrazek
W miejscu A można jeszcze łatwo z tego wybrnąć. W B już gorzej. Mur oporowy pionowy nie utrzymałby kilkupiętrowej skarpy.
whosho
Posty: 815
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: whosho »

No ciekawie się to zapowiada. Widzę, że zrezygnowałeś z kładzenia czegokolwiek pod tory(korek, karton). Przynajmniej masz mniejszą szansę, że całość Ci się odkształci (w pionie). W Grabiach St. korek akurat nie zdał egzaminu, bo nie uzyskałem idealnie równej powierzchni.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Witam, po długim czasie stagnacji coś drgnęło w pracach nad stacją. Segment no. 3 nabrał ostatecznych kształtów. Ma teraz 1200 mm długości i 510 szerokości. Na terenie stacji pojawił się pociąg techniczny więc jest nadzieja, że prace nabiorą większego tempa.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 paź 2008, 18:16 przez KamilW, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Mariusz »

Jeśli jest to stacja końcowa, to na sem. wj. nie powinno byc zielonego.
Na sem. wyj. również zbędne jest górne pomarańczowe, na wyj. z toru na prosto wogóle nie powinno byc pomarańczowego. Chyba, że planujesz sbl na szlaku.
Dodaj jedną Tm przy górnym torze z szopy. Za sem. wj. a przed rozjazdem też możesz ustawic Tm.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Wczoraj podjąłem pod rozważania sygnalizację świetlną na module stacyjnym. O ile od strony lokomotywowni/bocznicy sprawa ma się prosto to od strony wyjazdowej przy każdym torze znajdzie się pięciokomorowy semafor, dodatkowo dochodzi jeszcze pięciokomorowy semafor wjazdowy. Jako, że nie przepadam za rozwiązaniami polegającymi na instalacji czegoś co może spełniać kilkanaście funkcji i wykorzystania dwóch postanowiłem (odświeżając starą elektroniczną pasję) spróbować swoich sił w projekcie sterownika do semafora pięciokomorowego PKP (ziel/pom/czer/pom/bia). Korzystając z w miarę luźnej soboty w pracy opracowałem schemat sterownika (jutro przystąpię do budowy). Ogólnie pomysł jest taki:
Każdym semaforem steruje się przy użyciu dwóch przycisków. Pierwszy o nazwie "wybór" pozwala na wybranie jednego z ośmiu sygnałów możliwych do wyświetlenia na semaforze (S1, S2, S10, S11, S12, S13, Sz, M2). O aktualnie wybranym sygnale informuje wyświetlacz o 3 znakach na którym widnieje jedno z powyższych oznaczeń. Po ustaleniu który sygnał chce nadać naciskam drugi przycisk "ustaw/stop". Po jego naciśnięciu sygnał na semaforze płynnie się zmienia. Ponowne naciśnięcie przycisku "ustaw/stop" sygnał na semaforze zmienia się na S1 przy czym nie kasuje się wybór i jeśli znowu chcemy nadać sygnał nadawany poprzednio nie trzeba go znowu szukać. Całość wysterowuje semafor pięciokomorowy, sygnał powtarzający i tarcze ostrzegawcza, a także czujnik torowy do automatycznego ustawiania sygnału S1 po przejeździe pociągu. Tyle w teorii i mam nadzieje, że po zmontowaniu układ będzie działał poprawnie. Do obsługi stacji chce poszerzyć i połączyć układy tak żeby nie można było nadać sprzecznych sygnałów lub puścić pociągu gdy rozjazd będzie źle ustawiony.
Poza dywagacjami nad semaforami jutro będę przedłużał istniejący segment. Mam już całe torowisko potrzebne do ukończenia stacji. O postępach poinformuje.

Mariusz zwrócił mi uwagę na poważny błąd który popełniłem w rozumowaniu dotyczącym sterownika semaforów. Wziąłem sobie to do serca i spróbuję jutro swoich sił w konstrukcji tego urządzenia. Potrzebował bym jednak pomocy. Poniżej zamieszczam schemat gdzie wg mojej wiedzy powinny być umieszczone semafory, jeśli popełniłem błąd to mnie poprawcie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jeśli coś jest nie tak lub macie jakieś propozycje co do ustawień semaforów to proszę o każdą informacje.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2008, 09:14 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

A sieć trakcyjna wcale nie jest tak prosta...
Na prostych lina nośna jest w osi toru natomiast przewód po którym ślizga się pantograf "zygzakuje".
Wiem, że tak jest. Tylko z odwzorowaniem tego używając sieci Viesmanna jest problem bo druty są bardzo sztywne i całość nie układa się ładnie. Wolałem zrezygnować z zygzakowania, bo wole mieć prosty drut bez zygzaku niż zygzak i drut wygięty w łuk. Od razu mówie, że nie będę odwzorowywał w 100% rzeczywistości jeśli chodzi o sieć trakcyjną, ale będę się starał żeby sieć była w miarę dobrze odwzorowana. Oczywiście poza w/w zygzakowaniem.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2008, 20:16 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość