BR 86
Moderator: mod-Tabor
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: BR 86
Czyli BTTB w 86 1615-3 dało ciała?
Tak dla przypomnienia - Tillig miał w 86 koła szprychowe. http://www.ttclub.pl/data/testy/porown/8686.htm i jakby ich zastosowanie było uzasadnione z pewnością takie kółka by zastosowano. Trzeba teraz czekać na pojawienie się całej rodziny lokomotyw z serii 86 i wyłapywać różnice...
Tak dla przypomnienia - Tillig miał w 86 koła szprychowe. http://www.ttclub.pl/data/testy/porown/8686.htm i jakby ich zastosowanie było uzasadnione z pewnością takie kółka by zastosowano. Trzeba teraz czekać na pojawienie się całej rodziny lokomotyw z serii 86 i wyłapywać różnice...
Ostatnio zmieniony 10 paź 2006, 00:19 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR 86
Modelem Tilliga jest lokomotywa o numerze DR 86 1590-8 (ex DRG/DR 86 590). Zostala wyprodukowna przez BMAG (Schwarzkopff) w 1942 roku z numerem fabrycznym 11912. Jest modelem lokomotywy z tw. produkcji wojennej z lat 1941-43 - "Übergangskriegslokomotive" oznaczanych fabrycznie symbolem "ÜK" na scianie, o uproszczonej tanszej konstrukcji. Od wczesniej produkowanych egzemplarzy roznily sie jednym oknem w bocznej scianie lokomotywy, innym wycieciem w scianach spawanych skrzyn wodnych, centralnym zamknieciem dymnicy, zastosowaniem kol tocznych tarczowych, prostsza obrobka wielu elementow oraz brakiem niektorych elementow wyposazenia.Marcin pisze:Zastanawia mnie też inna rzecz. Koła przedniej i tylnej osi są pełne. A moim zdaniem powinny byc szprychowe. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Po wojnie na PKP z serii ÜK znalazly sie lokomotywy o numerach miedzy 25, a 46. Z tej grupy kola tarczowe na pewno posiadala TKt3-29, co jest uwiecznione na zdjeciu opublikowanym w SK 2/2003, ale zeby bylo ciekawie lokomotywa ta na tym samym zdjeciu prezentuje sie ze starsza wersja budki o dwoch oknach w scianie bocznej. Co jest najprawdopodbniej efektem zamiany dokanej podczas naprawy w ZNTK. Zamiany budek, wymiany zestawow kolowych tarczowych na szprychowe lub na odwrot dokonywano nie tylko w Polsce, ale tez i w innych krajach gdzie stacjonowaly te lokomotywy.
Nie. Sa to jednak kola tarczowe.ArturSch pisze:IMHO : one SĄ szprychowe, tylko w BTTB stylu....
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 09 lut 2008, 19:31 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 86
Pudło lokomotywyodpowiada wersji UK (wojennej) z lat 1941-43, a one fabrycznie były wyposażane w toczne koła tarczowe. Także jest ok. Inna rzecz, że w późniejszym okresie eksploatacji czesto ponownie lokomotywy wywodzące sie z maszyn UK otrzymywały koła toczne szprychowe.Marcin pisze:Zastanawia mnie też inna rzecz. Koła przedniej i tylnej osi są pełne. A moim zdaniem powinny byc szprychowe. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10804
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR 86
IMHO : one SĄ szprychowe, tylko w BTTB stylu....Marcin pisze:Zastanawia mnie też inna rzecz. Koła przedniej i tylnej osi są pełne. A moim zdaniem powinny byc szprychowe. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR 86
Niepokojaco wyglada czolownica. Albo kwestia rodzaju, koloru farby i oswietlenia, albo kolejna odslona tlustego tworzywa, z upodobaniem upychanego przez Tilliga w roznych modelach np. w postaci poreczy.
Krzysztof
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości