BR 86

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 881
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: brovarek »

W BR56 oś toczna ma jednak koła szprychowe. Czyli najprawdopodobniej "furtka" została. Może ktoś ma dokładne zdjęcia seta okolicznościowego z BR 86 , ciekawe jak tam to wygląda.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: Charakterek »

Czyli BTTB w 86 1615-3 dało ciała?

Tak dla przypomnienia - Tillig miał w 86 koła szprychowe. http://www.ttclub.pl/data/testy/porown/8686.htm i jakby ich zastosowanie było uzasadnione z pewnością takie kółka by zastosowano. Trzeba teraz czekać na pojawienie się całej rodziny lokomotyw z serii 86 i wyłapywać różnice...
Ostatnio zmieniony 10 paź 2006, 00:19 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2210
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: oelka »

Marcin pisze:Zastanawia mnie też inna rzecz. Koła przedniej i tylnej osi są pełne. A moim zdaniem powinny byc szprychowe. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Modelem Tilliga jest lokomotywa o numerze DR 86 1590-8 (ex DRG/DR 86 590). Zostala wyprodukowna przez BMAG (Schwarzkopff) w 1942 roku z numerem fabrycznym 11912. Jest modelem lokomotywy z tw. produkcji wojennej z lat 1941-43 - "Übergangskriegslokomotive" oznaczanych fabrycznie symbolem "ÜK" na scianie, o uproszczonej tanszej konstrukcji. Od wczesniej produkowanych egzemplarzy roznily sie jednym oknem w bocznej scianie lokomotywy, innym wycieciem w scianach spawanych skrzyn wodnych, centralnym zamknieciem dymnicy, zastosowaniem kol tocznych tarczowych, prostsza obrobka wielu elementow oraz brakiem niektorych elementow wyposazenia.
Po wojnie na PKP z serii ÜK znalazly sie lokomotywy o numerach miedzy 25, a 46. Z tej grupy kola tarczowe na pewno posiadala TKt3-29, co jest uwiecznione na zdjeciu opublikowanym w SK 2/2003, ale zeby bylo ciekawie lokomotywa ta na tym samym zdjeciu prezentuje sie ze starsza wersja budki o dwoch oknach w scianie bocznej. Co jest najprawdopodbniej efektem zamiany dokanej podczas naprawy w ZNTK. Zamiany budek, wymiany zestawow kolowych tarczowych na szprychowe lub na odwrot dokonywano nie tylko w Polsce, ale tez i w innych krajach gdzie stacjonowaly te lokomotywy.
ArturSch pisze:IMHO : one SĄ szprychowe, tylko w BTTB stylu....
Nie. Sa to jednak kola tarczowe.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 09 lut 2008, 19:31 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: DBv »

Marcin pisze:Zastanawia mnie też inna rzecz. Koła przedniej i tylnej osi są pełne. A moim zdaniem powinny byc szprychowe. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Pudło lokomotywyodpowiada wersji UK (wojennej) z lat 1941-43, a one fabrycznie były wyposażane w toczne koła tarczowe. Także jest ok. Inna rzecz, że w późniejszym okresie eksploatacji czesto ponownie lokomotywy wywodzące sie z maszyn UK otrzymywały koła toczne szprychowe.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10804
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: ArturSchŁ »

Marcin pisze:Zastanawia mnie też inna rzecz. Koła przedniej i tylnej osi są pełne. A moim zdaniem powinny byc szprychowe. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
IMHO : one SĄ szprychowe, tylko w BTTB stylu....
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: Marcin »

Zastanawia mnie też inna rzecz. Koła przedniej i tylnej osi są pełne. A moim zdaniem powinny byc szprychowe. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2210
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: oelka »

Niepokojaco wyglada czolownica. Albo kwestia rodzaju, koloru farby i oswietlenia, albo kolejna odslona tlustego tworzywa, z upodobaniem upychanego przez Tilliga w roznych modelach np. w postaci poreczy.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

BR 86

Post autor: Karol »

Wreszcie sie ukazała oto ona:
Obrazek
Zdjęcie pochodzi z TT board R.P.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2006, 14:44 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości