Stacja Nowe Bystre

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Nastawnia została postawiona na ziemi. Zelektryfikowałem także pierwszy tor. Poniżej zamieszczam zdjęcia. Za dalsze uwagi w tej kwestii będę bardzo wdzięczny.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 gru 2008, 20:54 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Mariusz »

Sieć nie dyskwalifikuje tej nastawni.
Jak myślisz, co było najpierw: nastawnia, czy sieć nad torami ??
Jest wiele stacji na których są nastawnie bramowe z siecią pod nimi.
Gdańsk, Gliwice, Pyskowice. Nie znam wszystkich. Na kolejach niemieckich i włoskich też ich nie brakuje.
Tak jak Koledzy napisali powyżej, musisz ten dodatkowy fundament zlikwidować, ale postawić nastawnię na tyle wysoko, żeby nie szpeciło, ukryj to w tłuczniu i trawie.
Natomiast powinieneś przerobić sieć jezdną obniżając do maximum linkę nośną jak i drut jezdny. Podobnie zresztą jak pod wiaduktami !!
Poszukam zdjęć.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Tylko przy nastawni zrób coś z tym posadowieniem.
Taki niestety los mojej makiety, że bardzo chciałem mieć na niej sieć trakcyjną. Niestety nastawnia bramowa nie nadaje się (jak ktoś słusznie zauważył) na makietę z siecią trakcyjną i to nie ze względu na to, że jak mówicie, nie stosowało się jej w takim układzie, ale ze względu na to że jest za niska (jedno i drugie może mieć związek :) )ale nastawnia naprawdę mi się podoba więc nie planuje zmiany ustawienia, ale na pewno dopracuje szczegóły żeby postument tak nie bił po oczach :) wiem że to nie jest idealne rozwiązanie, ale postanowiłem przy nim pozostać.
Doszła mi dzisiaj paczka i mogę intensywnie kontynuować pracę. M. in. otrzymałem dekoder ESU Loksound (nie micro) i zainstalowałem go w mojej BR110, efekt jest naprawdę niesamowity. Jako, że mam cyfrową lustrzankę to filmu nie będzie jak na razie. Poniżej tylko zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 gru 2008, 13:41 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof F
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2007, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nastawnia

Post autor: Krzysztof F »

Ta nastawnia bramowa raczej nie jest przystosowana do puszczenia przewodów sieci elektrycznej. Stąd problem. Jak zapodał przedpiśca - wydaje się sensownym rozwiązaniem - obniżenie samej nastawni, a przewód spodem pojedynczo. Bez podpięcia - bo jeśli z podpięciem na linie nośnej nie obejdzie sie bez ingerencji w samą nastawnię.
:)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 gru 2008, 17:15 przez Krzysztof F, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof F
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2007, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Cacy...

Post autor: Krzysztof F »

Tylko przy nastawni zrób coś z tym posadowieniem. Tam od strony schodów - bardzo nienaturalnie. Wiem, że musiałeś kolego "podnieść do góry" całość ze względu na przewody trakcji elektrycznej. Trzeba przy tych schodach coś wyrzeźbić. Na razie w tym miejscu jest duży kontrast.
Pozdrawiam. ;)
Ostatnio zmieniony 22 gru 2008, 17:14 przez Krzysztof F, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Witam, jeśli chodzi o dzisiejsze prace to skupiłem się na elektryce. Cały segment jest już przejezdny w każdym możliwym wariancie. Potem skupiłem się na delektowaniu się efektem i wyposażyłem E11 we wszystkie poręcze i detale. Jako że jestem chory to praca idzie mi jak przysłowiowa krew z nosa. Ale straszną radość sprawiło mi manewrowanie E11 z podniesionym pantografem, robi naprawdę dobre wrażenie, nie spodziewałem się że ta lokomotywa może robić tak dobre wrażenie na makiecie. Poniżej parę zdjęć z pierwszych jazd, jutro mam nadzieje podłączyć oświetlenie i wykończyć zachodnią część modułu, a jeśli starczy mi sił to wrzucę film udźwiękowionej BR 110... mam nadzieje że na wszystko wystarczy mi czasu i siły:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 gru 2008, 17:19 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Na dzisiaj planuję dokańczanie modułu, jutro dojdą mi jeszcze dodatkowe części więc myśle że przez święta zaczne budowe kolejnej części stacji. Układ stacji nieco się zmieni w stosunku do tego co było planowane (4 tory zamiast 3, dodatkowa bocznica z rampą wyładunkową i pare innych modyfikacji). Co do obecnego modułu to wczoraj starałem się uruchomić elektrykę, denerwuje mnie że dopiero po nowym roku przyjdą semafory bo bez nich nie moge do końca opracować automatyki.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Trochę się wziąłem do pracy i na module zapanowały pewne zmiany. M. in. pojawił się piąty tor. Poniżej zdjęcia, a ja wracam do pracy :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 gru 2008, 15:23 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Zmieniając temat :) dzisiaj przez tereny nowobudowanej stacji przejechał pierwszy elektrowóz ciągnący skład towarowy który dostarczył potrzebne materiały do dalszych prac przy stacji. O postępach prac będę informował na bierząco a zdjęcia z inauguracyjnego przejazdu zamieszczam poniżej ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Mysle, ze moze to dobre miejsce i moment na kilka ogolniejszych uwag, czy tez spostrzezen na temat lokomotywowni na makiecie.
Gdyby chciec sie trzymac realiow historycznych, to male dwu, trzystanowiskowe szopy w pelni dzialaly w XIX i w poczatkach XX wieku. Byly domena lokalnych kolei prywatnych (I epoka). Pozniej wraz z nacjonalizacja kolei po I wojnie swiatowej wraz z przejmowaniem linii prywatnych stawaly sie coraz mniej uzyteczne. A juz zupelny zniak nastapil po II wojnie swiatowej. (II i III epoka) Wynikalo to z coraz wiekszego zasiegu parowozow, a pozniej z zastepowania ich lokomotywami spalinowymi i zanikaniem odrebnosci linii lokalnych.
Te male lokomotywownie, jesli przetrwaly czesto stawaly sie np. warsztatami czy garazami dla drogowcow ich drezyn, lub np sieciowcow skoro mamy tu siec trakcyjna. Czesc takich obiektow w ogole tracila lacznosc z torami kolejowymi i byla przebudowywana np. na garaz dla samochodow lub jakis budynek gospodarczy. Najdluzej, nawet czasem do dzis takie obiekty przetrwaly na kolejach przemyslowych, tam gdzie zespol bocznic w fabryce obsluguje jedna czy dwie lokomotywy manewrowe. Ale i tu jesli maja to byc np. lata 80. mozna sie spodziewac lokomotyw spalinowych i zamiast punktu naweglania predzej mozna zobaczyc sklad rupieci, beczki z paliwem, lub staly zbiornik z punktem tankowania.
Fakt, ze modele takich malych obiektow maja te zalete, ze latwo je wstawic na niemal kazda makiete ze wzgledu na ich rozmiary. A zdecydowana wiekszosc osob budujacych makiete mazy o zbudowaniu stacji, a jak juz buduje stacje to i lokomotywownia musi byc obowiazkowo.
Ale czy warto?
Sadze, ze czasem jak sie dobrze zastanowic, to mozna zrobic calkiem fajna makiete z taka byla lokomotywownia. Nawet jesli ma byc garazem dla samochodow. W takim przypadku hala moze wymagac troche pracy. Byc moze warto wowczas zamurowac ktorys wjazd, otynkowac sciany, zmienic uklad lub rozmiar otworow okiennych. Moim zdaniem sprawa do przemyslenia. Kazdy oczywscie zrobi jak bedzie uwazal.
Co do mojego zdania na ten temat. Całość projektu powstaje trochę na dziko, moim zamysłem była najpierw mała lokomotywownia pełniąca raczej funkcje przystacyjnego warsztatu dla lokomotywy manewrowej. Nie zamierzam się też bezwzględnie trzymać wymogów realizmu. Myśle że umownie można potraktować ww lokomotywownie jako warsztat dla BR 106 obsługującej stacje od strony manewrowej. Co do pomp to uznaje je za "pozostałość". A stanowisko do nawęglania umieszczę ale raczej jako kończące działalność. W razie czego będe mógł okazjonalnie puścic po stacji BR 50 z jakims pokaźnym składem towarowym :) ale jeśli chodzi o park lokomotyw to rządzić będa diesle i elektrowozy.
To wygląda na raczej mniej ważną linie, wiec poważne warsztaty (na tak małej powierzchni) nie powinny się tam znajdować.
Chyba jednak lepiej umieścić tam remizę drużyny napraw trakcyjnych, jak przy stacji Poznań Górczyn. Dodasz trochę połamanych słupów i wysięgników, jakieś platformy, koparkę, szpule z kablami i najlepiej drezynę i jest si jeśli mamy podążać tym tropem.
to jest bardzo ciekawy pomysł, przygotuje pare drobiazgów i zamieszczę zdjęcia :) sami ocenicie. Chyba nie będzie wielkim przekłamaniem jeśli "lokomotywownia" będzie służyć zarówno za warsztat dla BR 106 jak i miejsce dla drużyny napraw trakcyjnych??
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Furia »

To wygląda na raczej mniej ważną linie, wiec poważne warsztaty (na tak małej powierzchni) nie powinny się tam znajdować.
Chyba jednak lepiej umieścić tam remizę drużyny napraw trakcyjnych, jak przy stacji Poznań Górczyn. Dodasz trochę połamanych słupów i wysięgników, jakieś platformy, koparkę, szpule z kablami i najlepiej drezynę i jest si jeśli mamy podążać tym tropem.
Inaczej sprawa wygląda gdy jest to stacja węzłowa, powiedzmy z 3 kierunkami. Główna linia (czyli dwa kierunki) jest zelektryfikowana i od niej odchodzi lokalna linia, którą obsługują jeszcze parowozy. Może podawanie przykładu Jarocina lub Kępna jest trochę przesadzone, ale mniej więcej tak to mogło wyglądać.
Tylko pamiętaj o epoce- nie może być zbyt wczesna - w końcu masz druty, nie może też być za późna jeśli maja tam stać parowozy.
Pozdrawiam;)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: oelka »

KamilW pisze:A co myślicie o takim umiejscowieniu pomp? Myśle jeszcze o stanowisku do naweglania. Gdzie najlepiej by je umieścić?
A czy w ogole jest potrzeba by je robic?
Mysle, ze moze to dobre miejsce i moment na kilka ogolniejszych uwag, czy tez spostrzezen na temat lokomotywowni na makiecie.
Gdyby chciec sie trzymac realiow historycznych, to male dwu, trzystanowiskowe szopy w pelni dzialaly w XIX i w poczatkach XX wieku. Byly domena lokalnych kolei prywatnych (I epoka). Pozniej wraz z nacjonalizacja kolei po I wojnie swiatowej wraz z przejmowaniem linii prywatnych stawaly sie coraz mniej uzyteczne. A juz zupelny zniak nastapil po II wojnie swiatowej. (II i III epoka) Wynikalo to z coraz wiekszego zasiegu parowozow, a pozniej z zastepowania ich lokomotywami spalinowymi i zanikaniem odrebnosci linii lokalnych.
Te male lokomotywownie, jesli przetrwaly czesto stawaly sie np. warsztatami czy garazami dla drogowcow ich drezyn, lub np sieciowcow skoro mamy tu siec trakcyjna. Czesc takich obiektow w ogole tracila lacznosc z torami kolejowymi i byla przebudowywana np. na garaz dla samochodow lub jakis budynek gospodarczy. Najdluzej, nawet czasem do dzis takie obiekty przetrwaly na kolejach przemyslowych, tam gdzie zespol bocznic w fabryce obsluguje jedna czy dwie lokomotywy manewrowe. Ale i tu jesli maja to byc np. lata 80. mozna sie spodziewac lokomotyw spalinowych i zamiast punktu naweglania predzej mozna zobaczyc sklad rupieci, beczki z paliwem, lub staly zbiornik z punktem tankowania.
Fakt, ze modele takich malych obiektow maja te zalete, ze latwo je wstawic na niemal kazda makiete ze wzgledu na ich rozmiary. A zdecydowana wiekszosc osob budujacych makiete mazy o zbudowaniu stacji, a jak juz buduje stacje to i lokomotywownia musi byc obowiazkowo.
Ale czy warto?
Sadze, ze czasem jak sie dobrze zastanowic, to mozna zrobic calkiem fajna makiete z taka byla lokomotywownia. Nawet jesli ma byc garazem dla samochodow. W takim przypadku hala moze wymagac troche pracy. Byc moze warto wowczas zamurowac ktorys wjazd, otynkowac sciany, zmienic uklad lub rozmiar otworow okiennych. Moim zdaniem sprawa do przemyslenia. Kazdy oczywscie zrobi jak bedzie uwazal.

Krzysztof
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Przecież Władek i Grzesiek robią trawione "akcesoria pędniowe" tip-top...
A do usmarowania placu i paru innych rzeczy najlepsze będą pudry. Na ten przykład MiG robi takie ekscytujące kolory jak "Industrial City Dirt" albo "Central Europe Mud"...
Co ten napęd napędza? Napęd do rozjazdu powinien być umieszczony przy rozjeździe, a nie przy sąsiednim torze.
Mam jedno pytanie: skoro tak się starasz odwzorować szczegóły w postaci pędni drutowych (które nb. zrobiłeś bardzo ładnie) to "po jakiego grzyba" stosujesz nie mające nic wspólnego z rzeczywistością i po prostu ohydne złączki szyn? Przecież wystarczy dobrze przykleić tor "kropelką" w miejscu łączenia, zawikolować i zaszutrować - i jest ekstra. Można wówczas nawet zrobić np. z papieru nawet imitację łubków.
Co do złączek to już nic z nimi nie zrobię... ale na przyszłość wezmę pod uwagę sugestie zastąpienia ich bardziej zbliżonym do oryginału rozwiązaniem. Podobnie zastanawiam się nad użyciem fototrawionych detali imitujących napędy rozjazdów.
Co do prac na module to troche bawiłem się z detalami i zielenią. Czekam na materiały żeby móc kontynułować prace. Poniżej kilka fotek.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 gru 2008, 13:14 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: miki »

Sam napęd - bo dopatrzyłem się jednego - jeszcze ujdzie, ale ten "słupek" !! Przecież Władek i Grzesiek robią trawione "akcesoria pędniowe" tip-top...
A do usmarowania placu i paru innych rzeczy najlepsze będą pudry. Na ten przykład MiG robi takie ekscytujące kolory jak "Industrial City Dirt" albo "Central Europe Mud"...
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Mariusz »

Nowy plac, to czysta nawierzchnia. Jaka, to zależy od Ciebie.
Stary plac powinien być zabrudzony. A czym? To zależy co na nim przeładowują, albo co jest obok. Jeśli będzie tam nawęglanie, to chyba sam wiesz jaki kolor przeważa ;)
Ostatnio zmieniony 14 gru 2008, 17:40 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość