Moduły PB

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Paweł Basiński
Posty: 583
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Paweł Basiński »

Czyli lepiej nie ruszać - troszkę przełożyć ten podwójny podkład i tyle....

Nie powinny brzęczyć :) mają wyłączniki krańcowe z tego co patrzyłem :)

Się złoży do kupy się zobaczy :)

pozdrawiam
Paweł
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: miki »

Paweł Basiński pisze: jak się kawałek źle otwór wywierci to przewody ciągną całość w swoja stronę
Dlatego w miarę możliwości dziury trzeba wiercić w pewnej odległości od toru, przewód lutować na płasko do stopki i prostopadle. Wtedy jest trochę luzu na przewodzie i można manewrować. Tylko trzeba trochę więcej się narobić przy maskowaniu, można ewentualnie wyryć w korku rowek na kabel.
Paweł Basiński pisze:Te podkłady spróbuję zrobić bardziej prostopadle - poprzecinam te łączniki pod spodem - będzie można bardziej manewrować.
Odradzam. Podrozjazdnice trzymają w kupie ten cały fragment rozjazdu. Z poprzecinanymi może sie po prostu .... rozjechać :mrgreen:
Paweł Basiński pisze:Conrady mają zasilanie poprzez diody włączone - jeszcze nie próbowałem tego połączyć, ale jakoś nie widzę możliwości złego połączenia tego wynalazku
Prawa Murphy`ego :mrgreen: Jeśli będą tak jak na rysunku: fioletowy i żółty, to z jednego przycisku albo nie da się ułożyć przebiegu z jednego toru na drugi albo będą tak fajnie bzyczeć z częstotliwością 50 Hz. Oczywiście mówimy tu o najprostszym podłączeniu do jednego przełącznika, bez przekaźników i innych fików mików...
Paweł Basiński pisze:Mam dodatkowe pytanie - jak lepiej napęd podłączyć - do środka czy z boku - jakie są wady i zalety takich podłączeń?
W zasadzie wszystko jedno. Najprościej w środkową dziurę
Paweł Basiński
Posty: 583
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Paweł Basiński »

No cóż - co zostało już schrzanione to ciężko będzie poprawić - wszystko ładnie jak się układa luzem - pasuje do siebie cacy :) gorzej jak już z przewodami mocuje się na module - jak się kawałek źle otwór wywierci to przewody ciągną całość w swoja stronę - no i się szyny skróciły na tych podrozjazdnicach. Pocieszam się że tabor tak czy inaczej ładnie po tym hula :)

Na drugi raz będę mądrzejszy :roll: i będę krócej skracał. ( no ale to jest III epoka PKP - więc fuszerki są na porządku dziennym.
Te podkłady spróbuję zrobić bardziej prostopadle - poprzecinam te łączniki pod spodem - będzie można bardziej manewrować.

Z tymi blaszkami to tak - mam w EW1 jako dodatkowe połączenie ( te nitowane są zawodne ) i nie narzekam - no, ale masz większe doświadczenie - się zrobi jak mówisz że będzie lepiej.

Conrady mają zasilanie poprzez diody włączone - jeszcze nie próbowałem tego połączyć, ale jakoś nie widzę możliwości złego połączenia tego wynalazku - nawet jak jedna będzie miała złe przełożenie to po przełączeniu przełączy się tylko jedna - no chyba, że się mylę :)

Mam dodatkowe pytanie - jak lepiej napęd podłączyć - do środka czy z boku - jakie są wady i zalety takich podłączeń?

pozdrawiam
Paweł
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: miki »

Paweł Basiński pisze: Możesz wskazać co jest źle? To nie jest jeszcze wszystko poklejone do "kupy" i może da się poprawić :)
Bez poważniejszej ingerencji raczej się nie da. Jak widać z powodu konstrukcji podrozjazdnic, EW3 źle znoszą skracanie toru zwrotnego. Możnaby jeszcze spróbować wymienić szyny skrzydłowe na dłuższe, ale to grozi destrukcją całego rozjazdu... Ten podwójny podkład można by w ostateczności bardziej prostopadle, choć i tak będzie się rzucał w oczy... Czerwona kreska na rysunku
Paweł Basiński pisze: Nie ma tam dodatkowych przewodów - połączenia wykonałem z blaszek pomiędzy podkładami - są tam 2 sztuki blaszek 1mm na każdą iglicę - powinno spokojnie wystarczyć zamiast przewodów.
Unikaj blaszek, puszczą przy pierwszej okazji, dodatkowo kontakt mają wyjątkowo słaby. Przylutuj po prostu od spodu 1 przewód do opornicy i podrozjazdnicy - zielone i niebieskie. Wymaga to wycięcia kawałka łącznika między podrozjazdnicami ale to nic nie szkodzi, będzie się trzymało. Identycznie pod dziobownicą.
Conrady muszą być "w jedną stronę", inaczej (przy zasilaniu ~ ) jeden będzie się ustawiać na wprost a drugi w bok.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 lut 2009, 09:03 przez miki, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł Basiński
Posty: 583
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Paweł Basiński »

Add 1
Możesz wskazać co jest źle? To nie jest jeszcze wszystko poklejone do "kupy" i może da się poprawić :) Te 2 podkłady pomiędzy zwrotnicami?
Add 2
W sumie ma być malowane - więc może wg twoich wskazówek pozostawię plastiki.
Add 3
Nie ma tam dodatkowych przewodów - połączenia wykonałem z blaszek pomiędzy podkładami - są tam 2 sztuki blaszek 1mm na każdą iglicę - powinno spokojnie wystarczyć zamiast przewodów.
Add 4
Tiaaa - też już nad tym myślę - tam już jest pod spodem 14 kabelków :) i jakoś to trzeba ze sobą połączyć..... Generalnie będą Conrady - tak na sucho jak się zastanawiałem nie powinno być problemu.... na sucho.....

A tak w sumie jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz - następny moduł będzie lepszy 8)

pozdrawiam
Paweł
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: miki »

Pozwolę sobie na parę uwag:
1. Niestety schrzaniłeś połączenie torów zwrotnych i nie bardzo widać jak z tego wybrnąć :roll: bo szyny juz poucinane. A powiny być tak obcięte, żeby podwójny szpał pod łupkami był prostopadły do osi toru.
2. Szyny skrzydłowe z plastiku mają tu pewnien sens: zabezpieczają przed zwarciem. W przypadku wymiany ich na metalowe będziesz musiał ciąć i izolować iglice a potem podłączyć te odcinki do zmiennej polaryzacji, razem ze skrzydłami i dziobem. Inaczej będzie bum a jak coś nie będzie klapowało to i spawara się odpalić może :mrgreen: Ten plastik upaprany nie wygląda tak źle, kawałek mający kontakt z kołami można spróbowac jakims metalizerem potraktować. Wygląda lepiej niż cięta iglica, zwłaszcza, że pod miejsce cięcia nawet nie da się - a przynajmniej w prosty sposób - wpakowac podwójnego podkładu, żeby wyglądało jak trza....
3.Pamiętaj o podłączeniu dodatkowych przewodów z prądem do iglic, ja to rozwiązałem lutując ten sam przewód najpierw do opornicy a dalej do iglicy gdzieś na wysokości 15-16 podkładu licząc od początku iglicy - tam praktycznie się już nie rusza.
4.No i jeżeli to będą Conrady to muszą być odpowiednio ustawione względem siebie, inaczej "zwykłym" zmiennym prądem nie da się ustawić obydwu na wprost albo w bok :mrgreen:
Paweł Basiński
Posty: 583
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Paweł Basiński »

Troszkę prac przy półtrapezie.
Tory położone - przypunktowane miejscowo wymagają drobnej korekty geometrii, kabelkologia podczepiona ( jak na półtrapezie tyle kabli potrzebnych to co będzie przy większej ilości rozjazdów :mrgreen: )
ObrazekObrazekObrazek

Teraz muszę połączyć całą elektrykę ze sobą ( troszkę tych kabelków jest ).
Zostaną wymienione szyny skrzydłowe ( plastiki są fatalne ).
Tabor jakby co daje radę przejechać przez ten wynalazek ( na razie luzem wagoniki ). :mrgreen:

pozdrawiam
Paweł
PS Sorki za jakoś fotek - ciemności mnie dogoniły, a przy żarówkach to....
Paweł Basiński
Posty: 583
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Paweł Basiński »

Dzięki!

Ten większy rozstaw wynikał z niedoskonałości korka :) postrzępiony był za bardzo!

Jak się dobrze zmierzyło to wyszło jak mówiłeś!!

pozdrawiam
Paweł
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Kilkujadek »

Na rysunkach Tadeusza zwymiarowana jest podstawa ślepej podsypki (34 mm) więc: 34 + 36 = 70
Jeżeli nie wycinamy skosów czyli ślepą podsypkę stanowi pas korka o szerokości ≈28 mm to: ≈28 + 36 ≈ 64mm
Ja na linii dwutorowej stosuję jeden pas korka o szerokości 64 mm ;)
Paweł Basiński
Posty: 583
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Paweł Basiński »

Problemik?!

Jakiej szerokości powinno być "ślepa podsypka" z korka na linii 2 torowej?
Pytam się bo jak zwykle czegoś brakuje na tych rysunkach z profilami :roll: w sttandardzie.
Mnie wychodzi 2 x 34mm ( szerokość podkładu korkowego wg sttandardu ) + 4 mm odstęp pomiędzy podkładami.
To wychodzi mniej więcej 72mm co po podzieleniu na 2 daje 36mm ( sttandardowe ).

Pozostaje jakieś 8mm od korka do krawędzi podtorza co po zasypaniu tłuczniem pozostawi jakieś 5-6mm.

Ale wolę się upewnić..........

pozdrawiam
Paweł
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: gemol »

:) Da się zrobić - tylko się zastanawiam, że śmiesznie by to wyglądało przy odwróceniu - w końcu moduł nie jest symetryczny i ma całe 30cm szerokości!
To tylko pozory - czasem śmieszniej może wyglądać bez odwrócenia. Na tej szerokości możesz zdublować tylko dwa otwory, ale warto. Moduł będzie uniwersalny, a zajmie to raptem 5 minut.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2008, 15:46 przez gemol, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Kilkujadek »

Paweł Basiński pisze:Poza tym oficjalnie na stronie go nie ma 8) ......... więc nie istnieje
2.4.4 Moduły dwutorowe mogą być wyposażone w opcjonalny zestaw otworów montażowych, umożliwiających złączenie modułów z przesunięciem osi wynoszącym 36 mm. Położenie tych otworów jest przedstawione na rysunkach profili dwutorowych.
Na rysunkach faktycznie brak zwymiarowanych otworów.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2008, 07:16 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł Basiński
Posty: 583
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Paweł Basiński »

gemol pisze:Zgodnie ze sttandardem profil Mx2 powinien mieć zdublowane otwory na śruby. ;)
:) Da się zrobić - tylko się zastanawiam, że śmiesznie by to wyglądało przy odwróceniu :) - w końcu moduł nie jest symetryczny i ma całe 30cm szerokości!

Poza tym, oficjalnie na stronie go nie ma 8) ......... więc nie istnieje :roll:

Paweł
Ostatnio zmieniony 17 gru 2008, 07:15 przez Paweł Basiński, łącznie zmieniany 1 raz.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: gemol »

Zgodnie ze sttandardem profil Mx2 powinien mieć zdublowane otwory na śruby. ;)
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Paweł Basiński
Posty: 583
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Paweł Basiński »

Witam!

Troszkę podziergałem z modułem przeznaczonym na półtrapez :)
Poniżej przedstawiam co mi z tego dziergania wyszło :shock:
Obrazek Obrazek Obrazek
Teraz mam już piankę obłożona papierem - jak znajdę troszkę czasu to kolej na torowisko :)

pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony 16 gru 2008, 13:01 przez Paweł Basiński, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość