SU46 produkcji MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 466
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Ciora »

Piotrek092 - dzięki za fotki . Na stronie sklepu, z daleka wygląda lepiej :cry:
Jeszcze pytanie do znawców: czy oznaczenie miejsca stacjonowania jest poprawne? Pomijam, że we Wrocławiu nie stała, ale sama nazwa Zakład Taboru Kolejowego. W tamtym czasie chyba powinno być Dolnośląska DOKP, Lokomotywownia Wrocław ( jeśli już to miasto zachować).
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: oelka »

wlodar pisze:]A czy wg Ciebie to są prawidłowe kolory dla IV ep.? Mnie się wydaje, że tę kolorystykę stosowano, po przemalowaniu lokomotyw, gdy rezygnowano z żółtych czół. To był trochę inny zielony niż wcześniej i jeszcze inny niż późniejsze groszki. Wydaje mi się, że wersja do H0 bardziej odpowiada temu, co pamiętam z torów lat osiemdziesiątych, choć wcale nie upieram się że mam rację.
W 2002 roku w jednym zarządzeniu skasowano żółte czoła i wprowadzono nowy schemat malowania z innym kolorem górnej części pudła (RAL 6018) a dół (RAL 6029). Przy czym ten kolor na dolną część pudła pozostał bez zmian. Na ciemniejszą kolorystykę może mieć wpływ technika jaką się obecnie stosuje przy malowaniu. Otóż po nałożeniu koloru dodatkowo pojazd maluje się lakierem bezbarwnym, co jednak ma wpływ na odbiór koloru. O tym przekonali się inicjatorzy malowań historycznych lokomotyw PKP Cargo z
Ilostanu Pojazdów Trakcyjnych przy okazji akcji wprowadzenia malowań historycznych na wybranych pojazdach trakcyjnych różnych serii.
Natomiast o kolorystyce modelu z MTB nie chcę się specjalnie wypowiadać dokąd widzę go tylko na zdjęciach. Akurat na zdjęciu jest do przyjęcia i można go porównać np. z malowaniem lokomotyw opuszczających ZNTK Poznań po naprawach. Ale wygląd w naturze może być nieco inny.
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: piotrek092 »

Załączam fotki modeli MTB z akceptowalnym malowaniem, a tym bardziej z oznaczeniem lokomotyw SU 46, kolory są OK przynajmniej w 4 ep, ale wykonanie pozostawia duuużo do życzenia, np widoczne paprochy, niechlujne odcięcie kolorów i oznaczenie przydziału jak splash z gąbki z rozbryzgiem, przesuniecie tabliczki serii na czole loki i brak napisów na czołownicy, plus dziury większe niż średnica poręczy:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1228
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

mae pisze:MTB ma problem z kolorami, chyba każda lokomotywa mogłaby mieć jaśniejsze i żywsze kolory. W skali TT każda wydaje się być zbyt ciemna, dotyczy to zwłaszcza malowania Cargo.
Wystarczyło użyć tych samych kolorów, co w wersji H0 i słowa bym nie powiedział. Z resztą jak dla mnie EU05, ST43 i SN61 w ep. IV mają kolory jak najbardziej akceptowalne.
mae
Posty: 256
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: mae »

MTB ma problem z kolorami, chyba każda lokomotywa mogłaby mieć jaśniejsze i żywsze kolory. W skali TT każda wydaje się być zbyt ciemna, dotyczy to zwłaszcza malowania Cargo.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1228
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

oelka pisze:Patrząc na opis przydziałów i datę kasacji SU46-040 powinna mieć datę rewizji i przydział sprzed roku 1987. Została skasowana po pożarze jeszcze w malowaniu z żółtym czołem.
A czy wg Ciebie to są prawidłowe kolory dla IV ep.? Mnie się wydaje, że tę kolorystykę stosowano, po przemalowaniu lokomotyw, gdy rezygnowano z żółtych czół. To był trochę inny zielony niż wcześniej i jeszcze inny niż późniejsze groszki. Wydaje mi się, że wersja do H0 bardziej odpowiada temu, co pamiętam z torów lat osiemdziesiątych, choć wcale nie upieram się że mam rację.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: oelka »

Misiek pisze:Tu jest jeszcze taka historyjka. https://ilostan.forumkolejowe.pl/index. ... e=SU46-040
Jedna z trzech SU46, która na naprawę trafiła do HCP - stąd te skreślenie w 1980 roku i potem ponowny wpis na stan.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Misiek »

Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: oelka »

Patrząc na opis przydziałów i datę kasacji SU46-040 powinna mieć datę rewizji i przydział sprzed roku 1987. Została skasowana po pożarze jeszcze w malowaniu z żółtym czołem.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 466
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Ciora »

To ta SU46-040, nowa? Ma datę rewizji naniesioną? Możesz odczytać? A jak z malowaniem napisów? Na stronie sklepu wyglądają elegancko, a w rzeczywistości? Tak dobrze, czy tak jak w Ganzu i Rumunie? Światła w okolicy reflektorów nie przebijają przez budę na zewnątrz? Wózki założone poprawnie, czy jsk w niektórych Ganzach na odwrót? A jak sprawuje się na torach?
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1228
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

slawek pisze:to jest bardziej podobne to tego w HO, wiec może trzeba tam popatrzeć bo z tego co pamiętam to była epoka IV, oczywiście do tego co zrobiło PIKO w epoce IV nie ma co porównywać!
W H0 była jaśniejsza. Ja zdaję sobie radę z jakości wyrobów MTB, ale jak jeździ po makiecie, niech chociaż ma kolor odpowiedni.
Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 208
Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Tomasz »

Zanosi się na większą dostawę od MTB :)
Na stronie MTB i w jednym z polskich sklepów pojawiła jako dostępna S200-529 STK.

https://www.mtb-model.pl/index.php?page ... meritko=TT
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: slawek »

to jest bardziej podobne to tego w HO, wiec może trzeba tam popatrzeć bo z tego co pamiętam to była epoka IV, oczywiście do tego co zrobiło PIKO w epoce IV nie ma co porównywać!
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1228
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

No właśnie, a ja cały czas czekam na ep. IV. :evil: Myślę, że to V, VI może być prawidłowe. Ten jasnozielony jest trochę za ciemny jak na stare PKP, no i nie ten odcień.
Poza tym najwyższa pora na ET21 w TT! :mrgreen: W H0 jest. :shock:
Awatar użytkownika
michuchu
Posty: 321
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: michuchu »

wlodar pisze:Czy to jest IV ep., bo jasnozielony troszkę mi groszkiem zalatuje
Na stronie Petra jest info "Epocha: V, VI" - czy to jest poprawnie? Na stronie MTB w ogóle nie ma żadnej informacji :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości