"Lokomotywy typu 303D miały dachy, zarówno odejmowalne, jak i nieodejmowalne, oraz ściany czołowe nad oknami w kolorze aluminiowym, a gniazda sprzęgów sterowania wielokrotnego w kolorze zielonym soczystym. Ponadto w lokomotywach SU46-003 - 052 zewnętrzne boki ostoi malowane były na kolor zielony soczysty, tj. tak, jak pas podokienny pudła."
Teraz link do zdjęcia z modelami H0: http://forum.modelarstwo.info/attachmen ... pg.656869/
u góry model PIKO w dołu MTB.
Jak widać zarówno w wielkości H0 jak i TT model firmy MTB ma pomalowany dach na kolor seledynowy /?/ czyli przedstawia lokomotywę po naprawie w ZNTK Poznań. Odcień zieleni w dolnej części pudła osobiście odbieram jako charakterystyczny dla okresu przed wprowadzeniem żółtych czół. Utwierdza mnie również zdjęcie z 2002: https://ilostan.forumkolejowe.pl/index. ... o&id=44483 z podpisem "Tytułowa maszyna jako jedna z pierwszych (jeśli nie pierwsza) węglinieckich SU46 otrzymała w ramach naprawy okresowej malowanie bez żółtych czół". Piątoepokowa zieleń jest o ton jaśniejsza.
Reasumując: najnowszy wypust SU46 od MTB jest modelem z końca IV epoki!
Pozostaje jeszcze kwestia historii konkretnego numeru - ale tutaj temat załatwią fototrawione blaszki i ewentualnie kalka z przydziałem.
To co napisałem to próba rekonstrukcji obrazu lokomotywy SU46, której nie znam z torów.
Bliższe mi są SP45.
oczywiście w kategorii lokomotyw spalinowych żondzi gagarin!!!