Makieta otwierana 180x120

Dyskusja, o naszych makietach, dioramach itd.

Moderator: mod-Makieta

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10836
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: ArturSchŁ »

A nie wystarczy zamaskować taśmą klejącą podkładów by drewno nie rdzewiało ??
:mrgreen:
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: wicy »

No na próbę pociągnąłem raz pędzelkiem. Jedyny plus jest taki, że tak nie brudzi całych podkładów, ale myślę opanować natrysk :)
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: T_Domagalski »

wicy pisze:Rdza Humbrola wygląda jak jasno brązowa farbka.
Rzecz gustu... ;) A czym malowałeś, bo wygląda bardzo nierówno i grubo...
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: wicy »

IMG_20180723_175227.jpg
IMG_20180723_175258.jpg
Przy okazji testów samej farby zrobiłem porównanie z Humbrol 113. Rdza Humbrola wygląda jak jasno brązowa farbka. Nie wiem, czy to widać, ale bardziej podoba mi się mój dobrany kolor, co z kolei skłania mnie jednak do pomęczenia się tym akrylem i aerografem ;)
Faza malowania torów pod koniec tygodnia ;)
JarUs
Posty: 1450
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: JarUs »

drlukasz pisze:Co oznacza, że farba jest do d...
Dr Łukasz ma rację, masz farbę do du... albo jest stara, albo przemrożona. Miałem to samo (zamiast mleka była maślanka) - nawet pędzlem nie dało się ją malować.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: drlukasz »

Wojtek_Kraków pisze:Czasem lubi się na nim skraplać farba i jak kropla jest duża, odrywa się i leci ze strugą powodując pięknego kleksa.
Co oznacza, że farba jest do d... (za gęsta, za szybko schnąca)
Zdjęcie "tulipana" choć w wielu miejscach polecane jest błędem. W ten sposób po pierwsze osłabia się strumień powietrza, po drugie powoduje, że jest on rozproszony i niekierunkowy,
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: Wojtek_Kraków »

T_Domagalski pisze:"Tulipan" służy tylko do ukształtowania strugi aerozolu.
Czasem lubi się na nim skraplać farba i jak kropla jest duża, odrywa się i leci ze strugą powodując pięknego kleksa.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: T_Domagalski »

"Tulipan" służy tylko do ukształtowania strugi aerozolu.
Wicy, jak obejrzałem twój filmik, to wydaje mi się, że powodem może być mały skok iglicy. Odkręć nieznacznie te śrubkę na końcu rękojeści aerografu. Będzie psikać trochę mocniej, ale nie powinien się przytykać. W razie czego będziesz mógł zejść z ciśnieniem poniżej 1,5bar.
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: Wojtek_Kraków »

A bo myślałem że po d...daje taki zaworek powietrza co bywa pod zbiornikiem na farbę ale u ciebie nie ma.
A jak odkręcisz ten element do rozpraszania rozpylonej farby (ten metalowy tulipanik przed dyszą) to też tak sie dzieje?
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: wicy »

No jakiś taki
IMG_20180704_182900.jpg
Z ulotki wynika, że to jakiś HS-30. Dysza chyba 0,3.
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: Wojtek_Kraków »

Wicy, co to za model aerografu?
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: wicy »

A tam.... pomaluję te p...ne tory jak leci, tym co leci.
Samochodówki to już problem z rozcieńczalnikami. Jeśli już to najpierw wypróbuje akryle aerografowe dla plastyków ;) Tańsze od modelarskich a do malowania kartonów, tektur może się nadadzą.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2385
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: Borczy »

Nie wszystkim pomalujesz przy pomocy aerografu. Stopień rozdrobnienia jest uzależniony od zastosowania. Jeśli koniecznie nie chcesz dać zarobić producentom farb modelarskich to spróbuj farbę samochodową. Tam uziarnienie jest tak małe,że bez problemu wyjdzie z aerografu.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: wicy »

Aerograf wyczyszczony i szczelny.
Farba, wcześniej rozwadniana, rozwodniona dodatkowo 2:1. Ciśnienie od 1,5 bar w dół powoduje, że dostaję napylane piegi. Krycie wychodzi chyba najlepiej przy ciśnieniu 1,5-2 bar.
Zastanawia mnie czym spowodowane są przerwy w dopływie farby? Przy stałym nadmuchu i bez ruchu przepustnicy maluje, przestaje.
Jeszcze za gęsta farba, czy za szybko wysycha na iglicy?
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/EyTTcZbBPBY[/bbvideo]
Podejrzewam, że jakość malowania zależy od wielkości pigmentu w farbie. Czy to nie jest jak z tuszami do atramentówek? Zbyt duże cząstki barwnika napylają się jak piegi, łatwiej zbijają się w grudy i przytykają głowicę (tj. dyszę)?
Pewnie po prostu ten akryl, który próbuję się nie nadaje :(
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Makieta otwierana 180x120

Post autor: drlukasz »

Akurat do aero wszelkie farby/lakiery szybkoschnące nie są dobrym pomysłem...

Malowanie zbyt mało rozcieńczoną farbą - daje kropelki, bo farba zasycha po drodze do celu, ewentualnie ciśnienie zrywa kropelki.
Tak samo za wysokie ciśnienie. Zamiast równego aerozolu z dyszy leci struga kropelek.

1. Aerograf musi być szczelny
Pomiędzy korpusem a osłoną dyszy powinien być oring uszczelniający. W razie czego można zamiast niego użyć... Maskolu :)
Po wlaniu wody do zbiorniczka przy zamkniętej iglicy nic nie powinno cieknąć przez dyszę. Jeśli podcieka - trzeba wypolerować iglicę.
2. Farba.
Farba musi mieć konsystencję niemalże wody! Żadne śmietany czy coś. Proporcja 2:1, czy 3:1 (rozcieńczalnik:farba) nie jest jakaś dziwna.
Jeśli farba spływa z malowanego elementu to winne jest albo nieprzygotowane (nieodtłuszczone) podłoże, albo zbyt wysokie ciśnienie, przez co farba jest zdmuchiwana i ma tendencję do zbierania się w krople.
3. Ciśnienie.
Przy szczelnym aero i dobrze przygotowanej farbie maluję zwykle na ciśnieniu około 1bara. Wówczas spokojnie można zrobić kreskę 0,4mm z dyszy 0,3.

Nie szarp się od razu malując szyny.

Na początek spróbuj:
1. Sprawdź szczelność aero.
2. Do zbiorniczka 2-3ml rozcieńczalnika, ok 1ml farby.
3. Wstępnie rozmieszaj pipetką/patyczkiem (ale dość dokładnie)
4. Podłącz powietrze. Wciśnij spust, żeby powietrze przeszło przez aero.
5. Przytkaj pojemniczek pokrywką. Zatkaj palcem wylot aero. Wciśnij (powietrze) i cofnij do końca spust. Powietrze cofnie się przez dysze i rozmiesza do końca farbę.
6. Weź kartkę papieru i zacznij malować. Zacznij od ciśnienia ok. 1,5bar. Przy tak rozcieńczonej farbie powinno być ok.
7. Stopniowo zmniejszaj ciśnienie na reduktorze, do momentu gdy aero przestanie malować. Ustaw je o jakiej 0,1bar wyżej.
Jeśli nie możesz malować przy ciśnieniu 1,5bar - albo farba jest za gęsta, albo aero przytkane. Spróbuj jeszcze rozcieńczyć farbę. Jak nie - aero trzeba rozmontować i wyczyścić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości