Makieta otwierana 180x120
Moderator: mod-Makieta
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10974
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
A nie wystarczy zamaskować taśmą klejącą podkładów by drewno nie rdzewiało 

- wicy
- Posty: 1710
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
No na próbę pociągnąłem raz pędzelkiem. Jedyny plus jest taki, że tak nie brudzi całych podkładów, ale myślę opanować natrysk 
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2086
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
Rzecz gustu...wicy pisze:Rdza Humbrola wygląda jak jasno brązowa farbka.
- wicy
- Posty: 1710
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
Przy okazji testów samej farby zrobiłem porównanie z Humbrol 113. Rdza Humbrola wygląda jak jasno brązowa farbka. Nie wiem, czy to widać, ale bardziej podoba mi się mój dobrany kolor, co z kolei skłania mnie jednak do pomęczenia się tym akrylem i aerografem 
Faza malowania torów pod koniec tygodnia
Faza malowania torów pod koniec tygodnia
-
JarUs
- Posty: 1452
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
Dr Łukasz ma rację, masz farbę do du... albo jest stara, albo przemrożona. Miałem to samo (zamiast mleka była maślanka) - nawet pędzlem nie dało się ją malować.drlukasz pisze:Co oznacza, że farba jest do d...
- drlukasz
- Posty: 1041
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
Co oznacza, że farba jest do d... (za gęsta, za szybko schnąca)Wojtek_Kraków pisze:Czasem lubi się na nim skraplać farba i jak kropla jest duża, odrywa się i leci ze strugą powodując pięknego kleksa.
Zdjęcie "tulipana" choć w wielu miejscach polecane jest błędem. W ten sposób po pierwsze osłabia się strumień powietrza, po drugie powoduje, że jest on rozproszony i niekierunkowy,
-
Wojtek_Kraków
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
Czasem lubi się na nim skraplać farba i jak kropla jest duża, odrywa się i leci ze strugą powodując pięknego kleksa.T_Domagalski pisze:"Tulipan" służy tylko do ukształtowania strugi aerozolu.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2086
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
"Tulipan" służy tylko do ukształtowania strugi aerozolu.
Wicy, jak obejrzałem twój filmik, to wydaje mi się, że powodem może być mały skok iglicy. Odkręć nieznacznie te śrubkę na końcu rękojeści aerografu. Będzie psikać trochę mocniej, ale nie powinien się przytykać. W razie czego będziesz mógł zejść z ciśnieniem poniżej 1,5bar.
Wicy, jak obejrzałem twój filmik, to wydaje mi się, że powodem może być mały skok iglicy. Odkręć nieznacznie te śrubkę na końcu rękojeści aerografu. Będzie psikać trochę mocniej, ale nie powinien się przytykać. W razie czego będziesz mógł zejść z ciśnieniem poniżej 1,5bar.
-
Wojtek_Kraków
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
A bo myślałem że po d...daje taki zaworek powietrza co bywa pod zbiornikiem na farbę ale u ciebie nie ma.
A jak odkręcisz ten element do rozpraszania rozpylonej farby (ten metalowy tulipanik przed dyszą) to też tak sie dzieje?
A jak odkręcisz ten element do rozpraszania rozpylonej farby (ten metalowy tulipanik przed dyszą) to też tak sie dzieje?
- wicy
- Posty: 1710
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
No jakiś taki
Z ulotki wynika, że to jakiś HS-30. Dysza chyba 0,3.
-
Wojtek_Kraków
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
Wicy, co to za model aerografu?
- wicy
- Posty: 1710
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
A tam.... pomaluję te p...ne tory jak leci, tym co leci.
Samochodówki to już problem z rozcieńczalnikami. Jeśli już to najpierw wypróbuje akryle aerografowe dla plastyków
Tańsze od modelarskich a do malowania kartonów, tektur może się nadadzą.
Samochodówki to już problem z rozcieńczalnikami. Jeśli już to najpierw wypróbuje akryle aerografowe dla plastyków
- Borczy
- Posty: 2385
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
Nie wszystkim pomalujesz przy pomocy aerografu. Stopień rozdrobnienia jest uzależniony od zastosowania. Jeśli koniecznie nie chcesz dać zarobić producentom farb modelarskich to spróbuj farbę samochodową. Tam uziarnienie jest tak małe,że bez problemu wyjdzie z aerografu.
- wicy
- Posty: 1710
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
Aerograf wyczyszczony i szczelny.
Farba, wcześniej rozwadniana, rozwodniona dodatkowo 2:1. Ciśnienie od 1,5 bar w dół powoduje, że dostaję napylane piegi. Krycie wychodzi chyba najlepiej przy ciśnieniu 1,5-2 bar.
Zastanawia mnie czym spowodowane są przerwy w dopływie farby? Przy stałym nadmuchu i bez ruchu przepustnicy maluje, przestaje.
Jeszcze za gęsta farba, czy za szybko wysycha na iglicy?
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/EyTTcZbBPBY[/bbvideo]
Podejrzewam, że jakość malowania zależy od wielkości pigmentu w farbie. Czy to nie jest jak z tuszami do atramentówek? Zbyt duże cząstki barwnika napylają się jak piegi, łatwiej zbijają się w grudy i przytykają głowicę (tj. dyszę)?
Pewnie po prostu ten akryl, który próbuję się nie nadaje
Farba, wcześniej rozwadniana, rozwodniona dodatkowo 2:1. Ciśnienie od 1,5 bar w dół powoduje, że dostaję napylane piegi. Krycie wychodzi chyba najlepiej przy ciśnieniu 1,5-2 bar.
Zastanawia mnie czym spowodowane są przerwy w dopływie farby? Przy stałym nadmuchu i bez ruchu przepustnicy maluje, przestaje.
Jeszcze za gęsta farba, czy za szybko wysycha na iglicy?
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/EyTTcZbBPBY[/bbvideo]
Podejrzewam, że jakość malowania zależy od wielkości pigmentu w farbie. Czy to nie jest jak z tuszami do atramentówek? Zbyt duże cząstki barwnika napylają się jak piegi, łatwiej zbijają się w grudy i przytykają głowicę (tj. dyszę)?
Pewnie po prostu ten akryl, który próbuję się nie nadaje
- drlukasz
- Posty: 1041
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Makieta otwierana 180x120
Akurat do aero wszelkie farby/lakiery szybkoschnące nie są dobrym pomysłem...
Malowanie zbyt mało rozcieńczoną farbą - daje kropelki, bo farba zasycha po drodze do celu, ewentualnie ciśnienie zrywa kropelki.
Tak samo za wysokie ciśnienie. Zamiast równego aerozolu z dyszy leci struga kropelek.
1. Aerograf musi być szczelny
Pomiędzy korpusem a osłoną dyszy powinien być oring uszczelniający. W razie czego można zamiast niego użyć... Maskolu
Po wlaniu wody do zbiorniczka przy zamkniętej iglicy nic nie powinno cieknąć przez dyszę. Jeśli podcieka - trzeba wypolerować iglicę.
2. Farba.
Farba musi mieć konsystencję niemalże wody! Żadne śmietany czy coś. Proporcja 2:1, czy 3:1 (rozcieńczalnik:farba) nie jest jakaś dziwna.
Jeśli farba spływa z malowanego elementu to winne jest albo nieprzygotowane (nieodtłuszczone) podłoże, albo zbyt wysokie ciśnienie, przez co farba jest zdmuchiwana i ma tendencję do zbierania się w krople.
3. Ciśnienie.
Przy szczelnym aero i dobrze przygotowanej farbie maluję zwykle na ciśnieniu około 1bara. Wówczas spokojnie można zrobić kreskę 0,4mm z dyszy 0,3.
Nie szarp się od razu malując szyny.
Na początek spróbuj:
1. Sprawdź szczelność aero.
2. Do zbiorniczka 2-3ml rozcieńczalnika, ok 1ml farby.
3. Wstępnie rozmieszaj pipetką/patyczkiem (ale dość dokładnie)
4. Podłącz powietrze. Wciśnij spust, żeby powietrze przeszło przez aero.
5. Przytkaj pojemniczek pokrywką. Zatkaj palcem wylot aero. Wciśnij (powietrze) i cofnij do końca spust. Powietrze cofnie się przez dysze i rozmiesza do końca farbę.
6. Weź kartkę papieru i zacznij malować. Zacznij od ciśnienia ok. 1,5bar. Przy tak rozcieńczonej farbie powinno być ok.
7. Stopniowo zmniejszaj ciśnienie na reduktorze, do momentu gdy aero przestanie malować. Ustaw je o jakiej 0,1bar wyżej.
Jeśli nie możesz malować przy ciśnieniu 1,5bar - albo farba jest za gęsta, albo aero przytkane. Spróbuj jeszcze rozcieńczyć farbę. Jak nie - aero trzeba rozmontować i wyczyścić.
Malowanie zbyt mało rozcieńczoną farbą - daje kropelki, bo farba zasycha po drodze do celu, ewentualnie ciśnienie zrywa kropelki.
Tak samo za wysokie ciśnienie. Zamiast równego aerozolu z dyszy leci struga kropelek.
1. Aerograf musi być szczelny
Pomiędzy korpusem a osłoną dyszy powinien być oring uszczelniający. W razie czego można zamiast niego użyć... Maskolu
Po wlaniu wody do zbiorniczka przy zamkniętej iglicy nic nie powinno cieknąć przez dyszę. Jeśli podcieka - trzeba wypolerować iglicę.
2. Farba.
Farba musi mieć konsystencję niemalże wody! Żadne śmietany czy coś. Proporcja 2:1, czy 3:1 (rozcieńczalnik:farba) nie jest jakaś dziwna.
Jeśli farba spływa z malowanego elementu to winne jest albo nieprzygotowane (nieodtłuszczone) podłoże, albo zbyt wysokie ciśnienie, przez co farba jest zdmuchiwana i ma tendencję do zbierania się w krople.
3. Ciśnienie.
Przy szczelnym aero i dobrze przygotowanej farbie maluję zwykle na ciśnieniu około 1bara. Wówczas spokojnie można zrobić kreskę 0,4mm z dyszy 0,3.
Nie szarp się od razu malując szyny.
Na początek spróbuj:
1. Sprawdź szczelność aero.
2. Do zbiorniczka 2-3ml rozcieńczalnika, ok 1ml farby.
3. Wstępnie rozmieszaj pipetką/patyczkiem (ale dość dokładnie)
4. Podłącz powietrze. Wciśnij spust, żeby powietrze przeszło przez aero.
5. Przytkaj pojemniczek pokrywką. Zatkaj palcem wylot aero. Wciśnij (powietrze) i cofnij do końca spust. Powietrze cofnie się przez dysze i rozmiesza do końca farbę.
6. Weź kartkę papieru i zacznij malować. Zacznij od ciśnienia ok. 1,5bar. Przy tak rozcieńczonej farbie powinno być ok.
7. Stopniowo zmniejszaj ciśnienie na reduktorze, do momentu gdy aero przestanie malować. Ustaw je o jakiej 0,1bar wyżej.
Jeśli nie możesz malować przy ciśnieniu 1,5bar - albo farba jest za gęsta, albo aero przytkane. Spróbuj jeszcze rozcieńczyć farbę. Jak nie - aero trzeba rozmontować i wyczyścić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości