2012 - Zapowiedzi i Nowości

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Witek M. »

KamilW pisze: [...] największą nieprawidłowością byłby dach [...]
Niestety, nie tylko. W przypadku 127A dochodzi nieprawidłowy kształt okien przedziałów ustępowych (za wąskie) oraz niewłaściwe umieszczenie kanału nawiewu pod wagonem (a to się łączy z umiejscowieniem kraty na burcie wagonu).
Ostatnio zmieniony 30 gru 2011, 12:22 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Marcin »

Wagony Modista są produkowane właśnie u Tilliga, więc mogą zrobić co chcą.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: KamilW »

Wydaje mi się, że jeśli już Tillig chciał by coś zrobić z 11 przedziałowymi wagonami Modista to o wiele lepszym pomysłem było by wypuszczenie jako set jednego wagonu 127A oznaczonego jako klasa pierwsza i dwóch wagonów z miejscami do leżenia typu 134Aa (największą nieprawidłowością byłby dach - 134Aa miały dach z ryflami).
Wydaje mi się, że to o wiele lepsza opcja niż posiadanie dwóch fikcyjnych dwójek w trójwagonowym secie.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: gemol »

Różnice między modelem Modista /bo to on miał być w tym secie/ a wagonem 127A były dwie: inny rodzaj wózka i inna kratka ogrzewania nawiewnego. Pozostałe różnice są na tyle subtelne, ze w naszej skali nie da się ich dostrzec. Zatem ten jeden wagon byłby do przyjęcia, ale nie cały set.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Ołgierd »

... został nie tak dawno przez Tilliga odłożony na bliżej nieokreśloną przyszłość. I na razie, chyba nie zmienili decyzji, więc nie ma co go oczekiwać...
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 08:15 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 1 raz.
akinomrz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2008, 19:45
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: akinomrz »

slawek pisze:byly dwa takie wagony, tak jak pisałem, historia tego wagonu jest w replice, tylko nie pamietam w którym numerze
Racja - Kolega był szybszy niż ja przy edytowaniu poprzedniego postu ;)

A wagon najpierw był 2 - ką , a potem 1 -ką :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 08:15 przez akinomrz, łącznie zmieniany 2 razy.
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: slawek »

a, i to nie były takie wagony ale bardzo zbliżone konstrukcja do tych niemieckich,
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: slawek »

byly dwa takie wagony, tak jak pisałem, historia tego wagonu jest w replice, tylko nie pamietam w którym numerze
akinomrz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2008, 19:45
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: akinomrz »

slawek pisze: Co do setu to nigdy takowy na PKP nie istniał. Przypomina to bonanzę wykonaną przez Tiliga. Są to 11 przedziałowe wagony standardu Z o długośc 26,4 metra. Dwa takie wagony klasy 2 wyprodukowal Pafawag na poczatku lat 80-tych, z czego jeden otrzymał drzwi odskokowe. Jednak później drzwi zamieniono na normalne, a że wagony miały przedziały 6 osobowe szybko przekształcono je w wagony 1 klasy i kursowały one w Ex Odra z Opola do Warszawy
A nie był to przypadkiem jeden prototypowy wagon będący najpierw dwójka a potem jedynką ( lub odwrotnie ) ale fizycznie jeden egzemplarz :roll:

EDIT:
Faktycznie było dwa prototypy - różniące się drzwiami ale jeden z nich faktycznie najpierw był 1 klasą - a potem 2 - gą :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 08:14 przez akinomrz, łącznie zmieniany 2 razy.
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: slawek »

jeśli set będzie zawierał 3 wagony klasy 2 standardu YB to go polecam, jeśli producent upiera się przy wydaniu setu w dotychczasowej formie, to....

lepiej przemilcze
Awatar użytkownika
Sudovia
Posty: 330
Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Sudovia »

więc lepiej przytulić kilka sztuk pojedyńczej 2-ki?
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: slawek »

ten pierwszy to wagon YB, które Polskie Koleje Państwowe zakupiły dwa razy w NRD, na poczatku lat 70-tych i w 86 roku 100 szt. Te wagony obecnie wystepują w pociągach TLK i były to wagony tylko klasy drugiej.

Co do setu to nigdy takowy na PKP nie istniał. Przypomina to bonanzę wykonaną przez Tiliga. Są to 11 przedziałowe wagony standardu Z o długośc 26,4 metra. Dwa takie wagony klasy 2 wyprodukowal Pafawag na poczatku lat 80-tych, z czego jeden otrzymał drzwi odskokowe. Jednak później drzwi zamieniono na normalne, a że wagony miały przedziały 6 osobowe szybko przekształcono je w wagony 1 klasy i kursowały one w Ex Odra z Opola do Warszawy

tak wiec wartośc modelarska setu jest równa wartości modelarskiej zestawu startowego z SM26
Awatar użytkownika
Sudovia
Posty: 330
Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Sudovia »

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Marcin »

Piko widze ambitnie, ciagle te same formy zajeżdża, z takim asortymentem to oni szału nie robią.
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 2012 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Samowarek »

Talent 2 + Talent 2 + Talent 2 itd. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] i 3 gości