

Moderator: mod-Makieta Modułowa
Dobra, troche teorii.mareks pisze:Jeżeli chodzi o bliźniacze podkłady, bazowałem na rysunku rozjazdu 1:9-190 z iglicami szynowo sprężystymi i tam na połaczeniu iglic i szyn skrzydłowych są podwójne podrozjazdnice.
Drugie miejsce bliźniaczych podrozjazdnic jest w okolicy środka geometrycznego rozjazdu. Czy to źle?
Trochę słabo to wygląda pod względem geometrycznym.KamilW pisze:Wg mnie tak to przejście powinno być zrealizowane dla rozjazdów o skosie 1:6,6 i promieniu 190m..
Zaznaczyłem na czerwono, korzystając z Twojego ostatniego projektu. A na niebiesko najlepszy wg mnie układ podrozjazdnic w miejscu połączenia rozjazdów.mareks pisze:W którym miejscu ty widzisz bliźniacze podrozjazdnice ?
Niestety taki jest urok rozjazdu 1:6,6 w połączeniu ~4,5m. W którym miejscu ty widzisz bliźniacze podrozjazdnice ?T_Domagalski pisze:Ale tam wciąż są te bliźniacze podrozjazdnice... W dodatku jakoś tak głupio, pod samą krzyżownicą...
Ale tam wciąż są te bliźniacze podrozjazdnice... W dodatku jakoś tak głupio, pod samą krzyżownicą...mareks pisze:Jeszcze raz nowy rysunek z zaznaczonym na czerwono połączeniem torów ..
Doskonale wiem o czym piszesz, nie wiem czy przyjrzałeś się mojej następnej modyfikacji( nie wiem czemu nie widać miniaturki rysunków tylko link), gdzie zniknęły bliźniaki a pojawiły się dwa krótkie podkłady pomiędzy którymi będzie połączenie wiszące szyn.Załączam jeszcze raz rysunek może teraz będzie widać.Nie chodziło mi o podwójne w sensie długości, lecz o "bliźniaki", czyli dwie podrozjazdnice skręcone ze sobą razem, stanowiące podparcie pod złączem. Przyjrzyj się, jak to jest u Kamila.
Zrobiłem wycieczkę na tory (zdjęcie zostało załączone) wcześniej....A ja proponuje wycieczkę na stację w połączeniu z fotografowaniem-myslę,że to najwięcej wyjaśni
Właśnie tak robię jak piszesz : zwrotnica 1:6,6 R=140m i połączenie jest wkomponowane w rozjazd .Jak tylko skończę projektować wrzucę rysunki do oceny.Co do projektu Twojej stacji, jeśli tak jak doczytałem planujesz wykonywać rozjazdy ponownie to proponuję wykonać je wg rysunków którejś z typowo polskich konstrukcji. (na promień 190m na przykład jeśli zależy Ci na miejscu możesz zrobić skos 1:6,6)
Wtedy też można fajnie wykonywać przejścia już podczas projektowania rozjazdów.
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości