Projekt stacji
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
mareks
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Ok,wielkie dzięki!
Nigdzie wcześniej nie spotkałem się z wytłumaczeniem istoty stosowania bliźniaczych podrozjazdnic, nawet w tej słynnej książce Łączyńskiego ta sprawa jest przemilczana. Dobra zabieram się dalej do projektowania teraz reszty zwrotnicy i całego trapezu 
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Dobra, troche teorii.mareks pisze:Jeżeli chodzi o bliźniacze podkłady, bazowałem na rysunku rozjazdu 1:9-190 z iglicami szynowo sprężystymi i tam na połaczeniu iglic i szyn skrzydłowych są podwójne podrozjazdnice.
Drugie miejsce bliźniaczych podrozjazdnic jest w okolicy środka geometrycznego rozjazdu. Czy to źle?
Błędem twoich wcześniejszych projektów było to, że uwzględniałeś w rozjazdach tylko niektóre bliźniacze podrozjazdnice. Teraz wygląda, że jest OK. A miejsce łączenia zwrotnicy z szynami łączącymi nie ma związku ze środkiem geometrycznym rozjazdu.
-
mareks
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Wprowadziłem kilka zmian.
1) Zmieniłem sposób połączenia szyn z wiszących na podparte .
2) Aby nie stosować krótkiej wstawki prostej pomiędzy szynami zastosowałem rozwiązanie stosowane przy połączeniu torów o rozstawie poniżej 4m -> wydłużenie szyny tocznej (tak jest w książce Rozjazdy kolejowe)
3)Uwzględniłem propozycje Tadeusza
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... lenew.jpg/
Jeżeli chodzi o bliźniacze podkłady, bazowałem na rysunku rozjazdu 1:9-190 z iglicami szynowo sprężystymi i tam na połaczeniu iglic i szyn skrzydłowych są podwójne podrozjazdnice.
Drugie miejsce bliźniaczych podrozjazdnic jest w okolicy środka geometrycznego rozjazdu.Czy to źle ?
Niestety nie mam polskiego rysunku rozjazdu 1:6,6, jedynie jaki mam to pruski ale tam w żadnym typie rozjazdu nie stosuje się bliźniaczych.
Poniżej przedstawiam studio połączenia równoległego z użyciem rozjazdów 1:7,5-190 i powiem Wam,że też rewelacji nie ma jeżeli chodzi o długość wstawki prostej mniej więcej wyszła podobnie jak przy 1:6,6
http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... lestu.jpg/
Trochę słabo widać ....
1) Zmieniłem sposób połączenia szyn z wiszących na podparte .
2) Aby nie stosować krótkiej wstawki prostej pomiędzy szynami zastosowałem rozwiązanie stosowane przy połączeniu torów o rozstawie poniżej 4m -> wydłużenie szyny tocznej (tak jest w książce Rozjazdy kolejowe)
3)Uwzględniłem propozycje Tadeusza
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... lenew.jpg/
Jeżeli chodzi o bliźniacze podkłady, bazowałem na rysunku rozjazdu 1:9-190 z iglicami szynowo sprężystymi i tam na połaczeniu iglic i szyn skrzydłowych są podwójne podrozjazdnice.
Drugie miejsce bliźniaczych podrozjazdnic jest w okolicy środka geometrycznego rozjazdu.Czy to źle ?
Niestety nie mam polskiego rysunku rozjazdu 1:6,6, jedynie jaki mam to pruski ale tam w żadnym typie rozjazdu nie stosuje się bliźniaczych.
Poniżej przedstawiam studio połączenia równoległego z użyciem rozjazdów 1:7,5-190 i powiem Wam,że też rewelacji nie ma jeżeli chodzi o długość wstawki prostej mniej więcej wyszła podobnie jak przy 1:6,6
http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... lestu.jpg/
Trochę słabo widać ....
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Masz racje Tadeuszu ze przy tej odleglosci pomiedzy torami nie da sie uzyc rozjazdow o skosie 1:6,6 jesli chce sie w 100% trzymac prawidlowej geometrii.
Rysunki pochodza z Albumu Rozjazdow Normalnotorowych.
Rysunki pochodza z Albumu Rozjazdow Normalnotorowych.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Trochę słabo to wygląda pod względem geometrycznym.KamilW pisze:Wg mnie tak to przejście powinno być zrealizowane dla rozjazdów o skosie 1:6,6 i promieniu 190m..
Zaznaczyłem na czerwono, korzystając z Twojego ostatniego projektu. A na niebiesko najlepszy wg mnie układ podrozjazdnic w miejscu połączenia rozjazdów.mareks pisze:W którym miejscu ty widzisz bliźniacze podrozjazdnice ?
Ostatnio zmieniony 30 gru 2012, 08:47 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
mareks
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Co to masz za rysunek ? Możesz go udostępnić w całości ? Jaka jest odległość od początku krzyżownicy do końca rozjazdu (k) ?
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
-
mareks
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Niestety taki jest urok rozjazdu 1:6,6 w połączeniu ~4,5m. W którym miejscu ty widzisz bliźniacze podrozjazdnice ?T_Domagalski pisze:Ale tam wciąż są te bliźniacze podrozjazdnice... W dodatku jakoś tak głupio, pod samą krzyżownicą...
Odległość pomiędzy nimi to ~5mm (600mm)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2012, 12:31 przez mareks, łącznie zmieniany 1 raz.
-
mareks
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
No oczywiście standardowa
36mm
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Napisz jaka ma być u Ciebie odległość między osiami torów.
Wezmę swoje rysunki rozjazdów 1:6,6 R=190m i spróbuję przygotować rysunek przejścia.
Wezmę swoje rysunki rozjazdów 1:6,6 R=190m i spróbuję przygotować rysunek przejścia.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2012, 11:43 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Ale tam wciąż są te bliźniacze podrozjazdnice... W dodatku jakoś tak głupio, pod samą krzyżownicą...mareks pisze:Jeszcze raz nowy rysunek z zaznaczonym na czerwono połączeniem torów ..
-
mareks
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Jeszcze raz nowy rysunek z zaznaczonym na czerwono połączeniem torów
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0cc ... 3c2f5.html
Teraz chyba jest już wszystko jasne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0cc ... 3c2f5.html
Teraz chyba jest już wszystko jasne
-
mareks
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Do Tadeusza
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7db ... 03e66.html
Do AviaTTora
Do KamilaW
Doskonale wiem o czym piszesz, nie wiem czy przyjrzałeś się mojej następnej modyfikacji( nie wiem czemu nie widać miniaturki rysunków tylko link), gdzie zniknęły bliźniaki a pojawiły się dwa krótkie podkłady pomiędzy którymi będzie połączenie wiszące szyn.Załączam jeszcze raz rysunek może teraz będzie widać.Nie chodziło mi o podwójne w sensie długości, lecz o "bliźniaki", czyli dwie podrozjazdnice skręcone ze sobą razem, stanowiące podparcie pod złączem. Przyjrzyj się, jak to jest u Kamila.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7db ... 03e66.html
Do AviaTTora
Zrobiłem wycieczkę na tory (zdjęcie zostało załączone) wcześniej....A ja proponuje wycieczkę na stację w połączeniu z fotografowaniem-myslę,że to najwięcej wyjaśni
Do KamilaW
Właśnie tak robię jak piszesz : zwrotnica 1:6,6 R=140m i połączenie jest wkomponowane w rozjazd .Jak tylko skończę projektować wrzucę rysunki do oceny.Co do projektu Twojej stacji, jeśli tak jak doczytałem planujesz wykonywać rozjazdy ponownie to proponuję wykonać je wg rysunków którejś z typowo polskich konstrukcji. (na promień 190m na przykład jeśli zależy Ci na miejscu możesz zrobić skos 1:6,6)
Wtedy też można fajnie wykonywać przejścia już podczas projektowania rozjazdów.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2012, 10:44 przez mareks, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Dobra i ja się trochę wczytałem.
Według tego co podaje P. Łączyński stosowane były przy przejściach 3,5 i 4,0 metrowych podrozjezdnice które obejmowały 3 tory.
Z tym, że pewnie jak mówi Tadeusz było to rozwiązanie bardzo kłopotliwe w serwisowaniu i przy okazji pierwsze j poważniejszej naprawy któregoś z rozjazdów mogło być usuwane.
Co do projektu Twojej stacji, jeśli tak jak doczytałem planujesz wykonywać rozjazdy ponownie to proponuję wykonać je wg rysunków którejś z typowo polskich konstrukcji. (na promień 190m na przykład jeśli zależy Ci na miejscu możesz zrobić skos 1:6,6)
Wtedy też można fajnie wykonywać przejścia już podczas projektowania rozjazdów.
Według tego co podaje P. Łączyński stosowane były przy przejściach 3,5 i 4,0 metrowych podrozjezdnice które obejmowały 3 tory.
Z tym, że pewnie jak mówi Tadeusz było to rozwiązanie bardzo kłopotliwe w serwisowaniu i przy okazji pierwsze j poważniejszej naprawy któregoś z rozjazdów mogło być usuwane.
Co do projektu Twojej stacji, jeśli tak jak doczytałem planujesz wykonywać rozjazdy ponownie to proponuję wykonać je wg rysunków którejś z typowo polskich konstrukcji. (na promień 190m na przykład jeśli zależy Ci na miejscu możesz zrobić skos 1:6,6)
Wtedy też można fajnie wykonywać przejścia już podczas projektowania rozjazdów.
- aviaTTor
- Posty: 654
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
A ja proponuje wycieczkę na stację w połączeniu z fotografowaniem-myslę,że to najwięcej wyjaśni 
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 1 gość
