Stacja GRZYBOWO

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

Awatar użytkownika
solar
Posty: 546
Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: solar »

rokkor pisze:... oraz płynów, jakich używał Adam. Obrazek
"0" cukru, "0" stresu :mrgreen: Dlatego działał jak MacGyver ;)
Nie mogę tylko doczytać się składu tego syropku :P
Ostatnio zmieniony 30 paź 2012, 09:16 przez solar, łącznie zmieniany 1 raz.
rokkor
Posty: 247
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: rokkor »

Warto odnotować bardzo udany debiut stacji Grzybów na tegorocznym HOBBY w Poznaniu.
Ogólny widok stacji... oraz płynów, jakich używał Adam.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 paź 2012, 09:15 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
adamTT
Posty: 155
Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: adamTT »

Dzięki za pozytywne opinie. :) Jeśli chodzi o wykończenie stacji jest jeszcze wiele do zrobienie - stacja będzie z biegiem czasu "dopieszczana" i rozbudowana, ale uważam, że to jedna z przyjemniejszych rzeczy. Powoli zbliżam się do zakończenia prac przy pulpicie. Pozostanie mi jeszcze wyprowadzenie połączenia sTTandardowego jeśli chodzi o elektrykę na modułach przejściowych - sTTandard przewiduje wtyki/gniazda bananowe. Związku z tym mam pytanie czy są jakieś polecane rozwiązania - mam na myśli konkretne produkty jakich należy użyć?
Udało mi się rozwiązać problem z przejazdem Ty2 przez EW3. Okazało się że iglica na tor zwrotny była za słabo wygięta, a co za tym idzie szerokość między szynami była w tym miejscu zbyt mała, co powodowało wypychanie kół do góry, a w konsekwencji ich wypadnięcie. Podgięcie iglicy rozwiązało problem.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2012, 14:14 przez adamTT, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: Kilkujadek »

Z podobnego powodu co w DKW II czyli sporego prężenia iglic. Przy poprawnie złożonej EW2 nie jest aż tak źle ale napędy Conrada są dość niskiej jakości co wielokrotnie ujawniło się podczas imprez.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 752
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: Scio »

Kilkujadek pisze:Unikaj napędów Conrada przy EW2.
Dlaczego?
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: Kilkujadek »

gemol pisze:Ze zdjęć tak nie dokładnie to widać, ale wygląda mi to na Besselera
Zgadza się.
"Czasami problemy sprawiał "anglik", wydaje mi się, że to problem jeszcze dokładniejszego ustawienia conradów"
Napęd Conrad'a nie nadaje się do sterowania rozjazdu Besselera (DKW II)
Naprężenia iglic są tak duże, że Conrady mogą nie dociągać iglic. Przy takich warunkach pracy drastycznie spadnie żywotność tego napędu.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2012, 14:13 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
rokkor
Posty: 247
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: rokkor »

gemol pisze:Podobny problem był na Tarczynie
Na Mnichowie też.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2012, 14:12 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: gemol »

Ze zdjęć tak nie dokładnie to widać, ale wygląda mi to na Besselera, a tu przyczyna może być prozaiczna - są tam odlewane bodajże krzyżownice, które nie zawsze ściśle przylegają do szyny - odstęp 0,2-0,4 mm skutecznie wysadza sztywniejsze lokomotywy. Podobny problem był na Tarczynie i wystarczyło delikatnie doklepać odlew do szyny - problem się skończył.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: Kilkujadek »

adamTT pisze:...zauważyłem, że na jednym rozjeździe EW3 problem z przejazdem ma Ty2, wypada środkowa oś w momencie przejazdu "z ostrza" przez iglice (dokładnie na środku iglicy) na tor zwrotny...
Miejsce dość dziwne do wypadania lokomotywy :roll: Może tłuczeń za wysoko?
Unikaj napędów Conrada przy EW2. Polecam Tilliga.
adamTT pisze:"Czasami problemy sprawiał "anglik", wydaje mi się, że to problem jeszcze dokładniejszego ustawienia conradów
Niekoniecznie. Ten rodzaj rozjazdu z powodu technologii w jakiej został wykonany sprawia problemy w miejscach dość nieoczekiwanych. Poczynając od nierównych odstępów par iglic, nadmiernych luzów po wykrzywianie się i szybkie pokrywanie nalotem.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2012, 14:11 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 752
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: Scio »

Super stacja! :D Fajne są te wraki na bocznicy, wagon - na piątkę, tendrzak trochę się błyszczy, ale odrobina patyny i będzie ok.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: jafrap »

adamTT pisze:... zauważyłem, że na jednym rozjeździe EW3 problem z przejazdem ma Ty2, wypada środkowa oś w momencie przejazdu "z ostrza" przez iglice (dokładnie na środku iglicy) na tor zwrotny... muszę się jeszcze temu przyjrzeć i przeprowadzić dodatkowe testy.
Jedna z ładniej wykonanych makieTT jakie widziałem, chociaż jeszcze nie skończona (ale już widać, że masz dryg spostrzegawczo-artystyczny :) )... a co do EW3 to wydaje mi się, że problemem jest kierownica rozjazdu. Może postaraj się zmniejszyć odległość kierownicy od szyny.
PS. Ładna Su46 :)
Ostatnio zmieniony 11 paź 2012, 14:07 przez jafrap, łącznie zmieniany 4 razy.
adamTT
Posty: 155
Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: adamTT »

Witam,

Pierwsze uwagi i doświadczenia w eksploatacji stacji zdobyte podczas uczestnictwa w 4 Kaliskich dniach modelarza i pasjonata. Wspólnie z kolegą Remigiuszem (przy okazji podziękowania za przybycie do Kalisza i wspólną zabawę) stworzyliśmy kawałek szlaku TT. Stacja Grzybowo plus 4 moduły Remigiusza. Wystawa się udała odwiedziło nas sporo osób w tym kolega z naszego forum (przyjechał aż z Trójmiasta :)) Mam nadzieje, że za rok zawita do nas razem z modułami:).
Nastawiłem się na możliwie maksymalne przetestowanie funkcjonalności i niezawodności stacji. Niestety nie wszystkie zaplanowane prace udało mi się do dnia wystawy ukończyć.
Jeden rozjazd był nieczynny z prozaicznej przyczyny - brak napędu podmakietowego.
Pulpit sterujący nie obsługiwał 5 rozjazdów, które tymczasowo obsługiwane były przy pomocy sterowania klawiaturką. Na szczęście nie dotyczyło to najczęściej używanych rozjazdów. Te obsługiwane były za pomocą pulpitu i po pierwszym dostrojeniu napędów podmakietowych "conradów" oraz usunięciu niestety kilku wpadek z polaryzacją sprawowały się bez większych zarzutów. Czasami problemy sprawiał "anglik", wydaje mi się, że to problem jeszcze dokładniejszego ustawienia conradów, ale były to sporadyczne przypadki i być może wynikały z błędów obsługi stacji. :) Na pulpicie nie wszystkie diody informujące u ułożeniu rozjazdów zostały podłączone, te które były podłączone działały prawidłowo. Kolejne diody będę podłączał niebawem - jeśli czas na to pozwoli.
Niestety pojawił się jeden problem którego nie mogę jak na razie rozwiązać, a co gorsze nie wiem jaka jest przyczyna... zauważyłem, że na jednym rozjeździe EW3 problem z przejazdem ma Ty2, wypada środkowa oś w momencie przejazdu "z ostrza" przez iglice (dokładnie na środku iglicy) na tor zwrotny... muszę się jeszcze temu przyjrzeć i przeprowadzić dodatkowe testy. Na wszystkich pozostałych rozjazdach w tym EW2 nie ma żadnych problemów z przejazdem.
Poniżej kilka fotek z imprezy.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 paź 2012, 07:58 przez adamTT, łącznie zmieniany 1 raz.
adamTT
Posty: 155
Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: adamTT »

rokkor pisze:Więc w 2013 r. w Sosnowcu "na mur" będzie !!!
Będę się starał żeby w Sosnowcu stacja mogła uczestniczyć jako pełnoprawny uczestnik.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2012, 08:22 przez adamTT, łącznie zmieniany 1 raz.
rokkor
Posty: 247
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: rokkor »

adamTT pisze:Plan był taki aby na targach stacja mogła mieć swoją premierę/..../
Więc w 2013 r. w Sosnowcu "na mur" będzie !!!
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2012, 08:22 przez rokkor, łącznie zmieniany 2 razy.
adamTT
Posty: 155
Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Stacja GRZYBOWO

Post autor: adamTT »

Plan był tagi aby na targach stacja mogła mieć swoją premierę, ale po przeczytaniu warunków uczestnictwa podanych przez TTygrysek_P-ń
Jedyny warunek jaki bym obecnie stawiał to jest taki, że osoby zgłaszające stacje były obecne cały czas podczas imprezy (z pozostałymi modułami damy sobie radę) a także jeśli ktoś się deklaruje na maszynistę był jak by to nazwać "pod ręką" oraz aby moduły spełniały wymogi normy modułowej "sTTandard" czyli stacje posiadają swoje boostery, nogi, łączność itd.
Wydaje mi się że nie do końca odpowiada stawianym kryteriom... Przede wszystkim nie posiadam własnego boostera,brak łączności oraz wykończenie stacji jest takie jak na załączonych zdjęciach...czyli brak zaszutrowanych torów oraz zieleni.
Brakuje również pulpitu o którym wcześniej pisałem. Na dzień dzisiejszy stacja jest przejezdna, nie jest możliwy wjazd na tory prowadzące w kierunku szopy - brakuje conradów natomiast zasilanie jest OK. Do podłączenia pozostają mi przejściówki, które wykonałem. Generalnie na tą chwilę podstawowym mankamentem tak jak wcześniej pisałem jest brak pulpitu (poza brakiem boostera).
Stacja była w niepełnym wymiarze wykorzystana - razem z modułami kolegi Remigiusza (rem125) - przy okazji II festynu w jarocińskiej parowozowni http://parowozowniajarocin.pl/?p=1984, ze względu na jakąkolwiek możliwość sterowanie rozjazdami wykorzystane zostały klawiaturki, do których podłączone było tylko kilka rozjazdów.

Prace intensywnie trwają :D
Ostatnio zmieniony 20 sie 2012, 11:00 przez adamTT, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość