PKP epoka III

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: brovarek »

Pm2, zresztą jak i Br03, jeździły przynajmniej z trzema typami tendrów.
2'2'T 30 ; 2'2'T 32 i 2'2'T 34 . Oczywiście mówimy tu o okresie tuż po wojnie - ep IIIa, IIIb. Wyjątkowo występowały też inne w zamian za zniszczone w czasie wojny. Potem typów było więcej. Zresztą trzy powyższe już przed wojną miały kilka wariacji : a to osie, hamulce, pojemność wody zwiększoną o 0,5t, otuliny, tendry z Br05 i inne takie (dużo by opowiadać).
Co najważniejsze tendrów 2'2'T 32 było najwięcej bo 139 sztuk. Tym samym akurat to odremontowane truchło dla MuzKolu ze zdjęcia, żadnym wyznacznikiem nie jest...
Ps. Jeżeli piszemy o epoce III to i tak przeróbka minimum to nowy kocioł. Im dalej czyli pocz IV zakres przeróbek dotyczy już naprawdę wielu detali.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 12:57 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Ranger »

No podpadłeś śmiertelnie :mrgreen: Prawda jest taka, że jest dużo znaczących różnic i zrobienie malowanki mija się z celem.
Browar myślałem, że różnica są jasne ale niech Ci bedzie Br 01 Tillig i oryginał Pm2
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Marcin »

A ktos to zauważy w ruchu na makiecie że między 03 a 01 są takie drastyczne różnice? Mnie to szczerze mówiąc wali.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 10:11 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: brovarek »

I tender gdyż ten który ma 01 to nie ten typ.
??
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 08:00 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Ranger »

I tender gdyż ten który ma 01 to nie ten typ.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: oelka »

slawek pisze:3. Pm2 stacja Poznań na bazie BR01
Kiepski pomysł, jeśli cała przebudowa ma się ograniczyć tylko do oznakowania lokomotywy, a mało prawdopodobne, by ktoś seryjnie wymieniał zestawy toczne czy kocioł.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 12 cze 2009, 08:17 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Ołgierd »

Furia pisze:Bez przesady. Są tylko różnice w kotle, ale nie zbyt duże.
Niektórym udaje sie to nawet zgrabnie przerobić :)

http://www.forum.martel.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

Ale od Tilliga nie spodziewałbym się takiego poświęcenia :P

Co innego z Ty5 w III ep. Poznański egzemplarz nie wymagałby poważnych ingerencji.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2009, 08:17 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 1 raz.
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: slawek »

Zaproponowałem trzy różne parowozy, do tego można jeszcze dorzucić Ty5 na bazie BR50.

Zaproponowane modele nie będą miały nowej formy, będą to niestety niemieckie parowozy w polskim malowaniu, tak jak Tkt3. Ja tez bym chciał nową formę dla polskiego taboru. Marzenia :( niestety trzeba kombinować z tego co jest i dążyć do jak najmniejszej liczby kompromisów. Moim zdaniem, idąc tą samą drogą co twórcy Tkt, efekt powinien być dobry.

Temat jest sondażem na temat ewentualnego zapotrzebowania, tak jak w przypadku Warszawek, liczę na Wasze opinie

Sławek
Ostatnio zmieniony 12 cze 2009, 08:16 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Furia »

Bez przesady. Są tylko różnice w kotle, ale nie zbyt duże. Z resztą, wiele razy to wałkowaliśmy :) lepiej pociąć Br 56 i z dwóch zrobić jednego Br 58 czyli Ty1 :D ale to już fantazja ;)
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Ołgierd »

slawek pisze:Pm2 stacja Poznań na bazie BR01
Do kompletu z jakąś Sm26? :P
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Marcin »

Tr6 = BR56 nie widze przeszkód
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: ArturSchŁ »

Realnie ??

A masz z czego przerobić ?
Nowego modelu nikt nie zrobi (formy itepe). Największa szansa jest na PKP wersję br 50/52. Koledzy już się tym zajmują. Jednak cena dawcy + przeróbka znacznie ogranicza krąg odbiorców.
Byłaby to trzecia po TKt3 i OKl2 pozycja PKP w trakcji parowej.
Awatar użytkownika
KTT
Posty: 124
Rejestracja: 31 sie 2007, 10:26
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: KTT »

Witam !

Jestem zainteresowany wszystkimi trzema parowozami i zestawami wagonów.
PKP biorę w ciemno. :lol:
Jaka jest szansa, że pomysł zostanie zrealizowany ?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: krzysztof »

oj chyba wpadłem u praktyka...
myślałem o PSK. ja mam.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Mariusz »

Gdzie ?? !!
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość