PKP epoka III
Moderator: mod-Tabor
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Pm2, zresztą jak i Br03, jeździły przynajmniej z trzema typami tendrów.
2'2'T 30 ; 2'2'T 32 i 2'2'T 34 . Oczywiście mówimy tu o okresie tuż po wojnie - ep IIIa, IIIb. Wyjątkowo występowały też inne w zamian za zniszczone w czasie wojny. Potem typów było więcej. Zresztą trzy powyższe już przed wojną miały kilka wariacji : a to osie, hamulce, pojemność wody zwiększoną o 0,5t, otuliny, tendry z Br05 i inne takie (dużo by opowiadać).
Co najważniejsze tendrów 2'2'T 32 było najwięcej bo 139 sztuk. Tym samym akurat to odremontowane truchło dla MuzKolu ze zdjęcia, żadnym wyznacznikiem nie jest...
Ps. Jeżeli piszemy o epoce III to i tak przeróbka minimum to nowy kocioł. Im dalej czyli pocz IV zakres przeróbek dotyczy już naprawdę wielu detali.
2'2'T 30 ; 2'2'T 32 i 2'2'T 34 . Oczywiście mówimy tu o okresie tuż po wojnie - ep IIIa, IIIb. Wyjątkowo występowały też inne w zamian za zniszczone w czasie wojny. Potem typów było więcej. Zresztą trzy powyższe już przed wojną miały kilka wariacji : a to osie, hamulce, pojemność wody zwiększoną o 0,5t, otuliny, tendry z Br05 i inne takie (dużo by opowiadać).
Co najważniejsze tendrów 2'2'T 32 było najwięcej bo 139 sztuk. Tym samym akurat to odremontowane truchło dla MuzKolu ze zdjęcia, żadnym wyznacznikiem nie jest...
Ps. Jeżeli piszemy o epoce III to i tak przeróbka minimum to nowy kocioł. Im dalej czyli pocz IV zakres przeróbek dotyczy już naprawdę wielu detali.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 12:57 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
No podpadłeś śmiertelnie
Prawda jest taka, że jest dużo znaczących różnic i zrobienie malowanki mija się z celem.
Browar myślałem, że różnica są jasne ale niech Ci bedzie Br 01 Tillig i oryginał Pm2

Browar myślałem, że różnica są jasne ale niech Ci bedzie Br 01 Tillig i oryginał Pm2
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
A ktos to zauważy w ruchu na makiecie że między 03 a 01 są takie drastyczne różnice? Mnie to szczerze mówiąc wali.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 10:11 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
I tender gdyż ten który ma 01 to nie ten typ.

Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 08:00 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
I tender gdyż ten który ma 01 to nie ten typ.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Kiepski pomysł, jeśli cała przebudowa ma się ograniczyć tylko do oznakowania lokomotywy, a mało prawdopodobne, by ktoś seryjnie wymieniał zestawy toczne czy kocioł.slawek pisze:3. Pm2 stacja Poznań na bazie BR01
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 12 cze 2009, 08:17 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 575
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Niektórym udaje sie to nawet zgrabnie przerobićFuria pisze:Bez przesady. Są tylko różnice w kotle, ale nie zbyt duże.

http://www.forum.martel.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Ale od Tilliga nie spodziewałbym się takiego poświęcenia

Co innego z Ty5 w III ep. Poznański egzemplarz nie wymagałby poważnych ingerencji.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2009, 08:17 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Zaproponowałem trzy różne parowozy, do tego można jeszcze dorzucić Ty5 na bazie BR50.
Zaproponowane modele nie będą miały nowej formy, będą to niestety niemieckie parowozy w polskim malowaniu, tak jak Tkt3. Ja tez bym chciał nową formę dla polskiego taboru. Marzenia
niestety trzeba kombinować z tego co jest i dążyć do jak najmniejszej liczby kompromisów. Moim zdaniem, idąc tą samą drogą co twórcy Tkt, efekt powinien być dobry.
Temat jest sondażem na temat ewentualnego zapotrzebowania, tak jak w przypadku Warszawek, liczę na Wasze opinie
Sławek
Zaproponowane modele nie będą miały nowej formy, będą to niestety niemieckie parowozy w polskim malowaniu, tak jak Tkt3. Ja tez bym chciał nową formę dla polskiego taboru. Marzenia

Temat jest sondażem na temat ewentualnego zapotrzebowania, tak jak w przypadku Warszawek, liczę na Wasze opinie
Sławek
Ostatnio zmieniony 12 cze 2009, 08:16 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Bez przesady. Są tylko różnice w kotle, ale nie zbyt duże. Z resztą, wiele razy to wałkowaliśmy
lepiej pociąć Br 56 i z dwóch zrobić jednego Br 58 czyli Ty1
ale to już fantazja 



-
- Posty: 575
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Do kompletu z jakąś Sm26?slawek pisze:Pm2 stacja Poznań na bazie BR01

- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Tr6 = BR56 nie widze przeszkód
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10876
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Realnie 
A masz z czego przerobić ?
Nowego modelu nikt nie zrobi (formy itepe). Największa szansa jest na PKP wersję br 50/52. Koledzy już się tym zajmują. Jednak cena dawcy + przeróbka znacznie ogranicza krąg odbiorców.
Byłaby to trzecia po TKt3 i OKl2 pozycja PKP w trakcji parowej.

A masz z czego przerobić ?
Nowego modelu nikt nie zrobi (formy itepe). Największa szansa jest na PKP wersję br 50/52. Koledzy już się tym zajmują. Jednak cena dawcy + przeróbka znacznie ogranicza krąg odbiorców.
Byłaby to trzecia po TKt3 i OKl2 pozycja PKP w trakcji parowej.
- KTT
- Posty: 124
- Rejestracja: 31 sie 2007, 10:26
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Witam !
Jestem zainteresowany wszystkimi trzema parowozami i zestawami wagonów.
PKP biorę w ciemno.
Jaka jest szansa, że pomysł zostanie zrealizowany ?
Pozdrawiam
Jestem zainteresowany wszystkimi trzema parowozami i zestawami wagonów.
PKP biorę w ciemno.

Jaka jest szansa, że pomysł zostanie zrealizowany ?
Pozdrawiam
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
oj chyba wpadłem u praktyka...
myślałem o PSK. ja mam.
myślałem o PSK. ja mam.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Gdzie



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość