PKP epoka III

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: slawek »

Jako autor wątku zwracam się do administratora z prośbą o jego usunięcie
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 17:43 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Marcin »

Nigdy nie uważałem się za specjalistę.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: brovarek »

Marcin nie pogrążaj się, to inne tendry... serio
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Marcin »

Patrze na konstrukcję skrzyni a nie na tabliczki. Na świni też mozna napisać Klacz Arabska.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Ranger »

Co ty za głupoty opowiadasz, wyraźnie widać, że to tender 34D44. Do tego widać jeszcze wręgi wzmacniające kosz na węgiel których tender 32D2 nie miał.

Może admin wydzieli posty o Pm2 do oddzielnego watku ??
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: brovarek »

Marcin, ale ma tez tabliczke charakterystyczną dla tendrów nowego typu :mrgreen:
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Marcin »

Tu macie Pm2 z tendrem jaki miały BR01 Tilliga, fota z 77 roku z Głogowa. Widać wyraźne zacięcia na górnych krawędziach tendra. Widac także typowe małe niemieckie zgarniacze pod zderzakami tendra.
Obrazek
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: ArturSchŁ »

Marcin pisze:A jakich przekonstruowań kolega się spodziewa poza napędem i ogólnym liftingiem?
Oprócz wyżej wymienionych:
- wytwornicy dymu,
- miejsca na dekoder dźwiękowy i
- zainstalowanego BasReflex.
:)
... bo taka loka dziś bez sound to żenada.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Mariusz »

Osobiście nie przypominam sobie Ty2 z pospiesznym, bo takich u mnie było jak na lekarstwo, ale osobowe z Vmax 80 to normalka.
A tak na marginesie, co z tego, że na czole Pm, czy Pt jak prędkość drogowa była 40, a w porywach 30 :mrgreen:
Takie tory były...i są teraz :(
Chodzi mi tylko o to, że Ty2 podczepimy do "wszystkiego".
To tak jak SM/SP42 kiedyś, od manewrów, przez towarowe i osobowe, po pospieszne i ekspresy !!
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: oelka »

slawek pisze:Jak tak bardzo drążymy temat parowozu pośpiesznego, to może spotkał się ktoś z pociągiem pośpiesznym prowadzonym Ty2 lub Ty5???? :mrgreen: prędkość konstrukcyjna 80 km/h ale może???? :mrgreen:
Różne sytuacje się zdarzały, zresztą w warunkach powojennych jazda z prędkością 80km/h to już był niezły sukces. W późniejszych latach żeby było ciekawiej zdarzały się np. Pm2 lub Pm3 z lokalnym pociągiem złożonym ze starych prosaków. Niezła zabawa musiała być, jak pociąg był opóźniony i starano się nadrobić owo opóźnienie.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, 10:19 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Ranger »

Tutaj można sobie przeczytać o uniwersalności tych parowozów. Ty postrzegasz prędkość pociągu pośpiesznego przez pryzmat dzisiejszych czasów. A kiedyś 80km/h to też było szybko ;)
"Maszyny Ty2 było można spotkać również z pociągami pospiesznymi, zwłaszcza na terenach górskich, gdzie zdarzało się, że zastępowały nawet Pt47."
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: slawek »

Jak tak bardzo drążymy temat parowozu pośpiesznego, to może spotkal sie ktoś z pociągiem pośpiesznym prowadzonym Ty2 lub Ty5???? :mrgreen: prędkoś konstrukcyjna 80 km/h ale może???? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Leszek tt
Posty: 102
Rejestracja: 10 paź 2007, 21:39
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Leszek tt »

Historia Pm1-1 na innym forum http://ds5.agh.edu.pl/~qziou/viewtopic.php?t=2143
Prawda jednak skłania się raczej w kierunku tego co napisał Brovarek. Zwracam Honory (i kista browaru).
Choć w "Polskich Parowozach" tak fajnie pisali o Pm1 :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, 10:15 przez Leszek tt, łącznie zmieniany 1 raz.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: miki »

Furia pisze:A gdyby tak dałoby się kupić polskie ... prądnice ....
To zawsze znajdzie się okaz, który się spyta, czy pasuje do jego komóry :mrgreen:
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: slawek »

Działam na forum od 6 miesięcy, przyglądałem sie, nadrabiałem zaległości i zabrałem się za konkrety. Temat Warszawek już rozpoczęty, kolej na tabor. Jestem pewien, że wszyscy chcieliby parowóz pośpieszny w polskich barwach. Ale nie mam zamiaru robić czegoś na siłę tak jak w przypadku wagonu 120A.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, 10:14 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość