Stacja Nowe Bystre

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: oelka »

Mariusz pisze:Krzysztof ma 100% racji, więc zabierz lepiej ten budynek, znajdziesz później dla niego lepsze miejsce, a tu postaw wieżę ciśnień, przecież jej nie masz !!
I to jest całkiem interesująca idea, z której warto skorzystać.
KamilW pisze:Budynek dostałem w prezencie, postaram się odwzorować teren na ile to będzie tylko możliwe. Muszę poszukać jakiś rzeczywistych przykładów.
Bardzo słuszne podejście. Znalezienie informacji na temat różnych obiektów przemysłowych jest obecnie możliwe, nawet w internecie przeglądając różne fora poświęcone np. historii miast, czy regionów.
Kolej w przemyśle jest bardzo interesującym tematem, dość mocno zaniedbywanym przez modelarzy. A poczynając od punktu zdawczo-odbiorczego, przez ciągi bocznic do magazynów, zakładów przemysłowych można otrzymać bardzo klimatyczny model kolei z bardzo dużym zakresem pracy manewrowej, która jest samą esencją zabawy w prowadzenie ruchu kolejowego.
Z tego można zrobić cały ciąg modułów, czy segmentów.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 13:17 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Mariusz »

Krzysztof ma 100% racji, więc zabierz lepiej ten budynek, znajdziesz później dla niego lepsze miejsce, a tu postaw wieżę ciśnień, przecież jej nie masz !!
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: oelka »

KamilW pisze:Mam jeszcze inne pytanie, co myślicie o umieszczeniu w takim miejscu budynku gazowni i czy będzie to zgodne z przepisami (odległość od torów)??
Jesli to ma być gazownia zbudowana w celu produkcji gazu miejskiego, to na ogół był to dość spory obiekt z bocznicami do dostarczania węgla i odbierania koksu. Posiadał piecownie, zakład odsiarczania, tzw. fabrykę chemiczna pozwalającą na produkcje koksu i wody amoniakalnej. Na terenie zakładu znajdowały się również zbiorniki gazu.
chciałem właśnie umieścić na stacji jakąś infrastrukturę fabryczną. Przerobienie na cegielnie nie stanowi jakiegoś dużego problemu. Tylko czy lokalizacja jest ok?? Może być tak usytuowany budynek??
Obiekty przemysłowe bardzo często znajdują sie w najbliższym sąsiedztwie linii lub stacji kolejowej. Główne pytanie jakie musisz sobie postawić, to czy twój zakład potrzebuje ze względów technologicznych połączenia z siecią kolejowa.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 13:11 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Mariusz »

Szkoda tylko, że budynek stoi na krawędzi. Nie wykorzystasz jego walorów, no i trochę ryzykownie.
Tak, stawiając jakikolwiek sygnalizator w rozjeździe, a więc w takim miejscu gdzie nie może odnosić się do jednego toru, będzie ważny dla wszystkich torów zbiegających się w tym miejscu. Nazywamy go: sygnalizatorem grupowym.
Jeśli chcesz więcej szczegółów, pytaj na pw.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Tarczę zaporową możesz ustawić przy dowolnym torze dla jazd manewrowych z szopy np. może stać w rozjeździe i odnosić się do kilku torów
Czyli jeśli postawie tarczę przy rozjeździe to będzie się odnosiła do dwóch torów?

Mam jeszcze inne pytanie, co myślicie o umieszczeniu w takim miejscu budynku gazowni i czy będzie to zgodne z przepisami (odległość od torów)??

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 13:07 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Mariusz »

Drzewo z międzytorza przed nastawnią wyciąć, może pozostać krzak.
Tarczę zaporową możesz ustawić przy dowolnym torze dla jazd manewrowych z szopy np. może stać w rozjeździe i odnosić się do kilku torów ;)
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Imitacje korzeni i tak przykryje jakies wykończenie terenu. To które drzewa radzicie przemieścić żeby wyglądało bardziej naturalnie?? I co z semaforem?? Gdzie najlepiej by pasował??
Paweł Basiński
Posty: 583
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Paweł Basiński »

No właśnie te drzewka przed nastawnią to nieporozumienie - nic z nastawni nie widać!
Także należy zachować jakąś rozsądną odległość od torowiska.

No i te imitacje korzeni to można sobie darować ;)

Poza tym - całkiem całkiem :)

pozdrawiam
Paweł
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Dzisiaj prawie ukończyłem sieć trakcyjną. Pieszę prawie bo zabrakło mi materiałów na dosłownie 15 cm. No ale cóż. Poniżej kilka zdjęć z efektem. Doszło też kilka drzew.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I jeszcze jedno małe pytanie, stałem się posiadaczem czegoś takiego:
Obrazek

gdzie radzilibyście to zamontować?
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 14:27 przez KamilW, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Środkowy segment , jeżeli chcesz tam zmieścić cały peron powinien mieć minimum 180cm lub 2x90cm bo inaczej to porażka
Spokojnie :mrgreen: chcę to zrealizować tak żeby móc dołożyć dodatkowy segment umożliwiający przedłużenie peronu. Na potrzeby domowe wystarczy mi 90 cm.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 17:30 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: gemol »

Środkowy segment , jeżeli chcesz tam zmieścić cały peron powinien mieć minimum 180cm lub 2x90cm bo inaczej to porażka
Fakt, 90 to trochę za mało. Ale stacyjka jest na linii bocznej, więc wystarczająca byłaby jeszcze 60. Na 150 cm już można co nieco ustawić.
Jeśli chodzi o semafory. Logiczniejszym wydaje się, aby na torze pierwszym był semafor /tor główny dodatkowy/, natomiast tor czwarty posiadał wyłącznie karzełki /rampa sugeruje, że jest to tor rozładunkowy/.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 17:29 przez gemol, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
twardy
Posty: 125
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:15
Lokalizacja: Wa=wa
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: twardy »

Środkowy segment , jeżeli chcesz tam zmieścić cały peron powinien mieć minimum 180cm lub 2x90cm bo inaczej to porażka :/
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Oto jak wg mojej wiedzy i pomocy z Forum powinna wyglądać sygnalizacja, ale będe bardzo wdzięczny za wytknięcie błędów.

Obrazek
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Załączam do pomocy plan stacji w aktualnej postaci. Co do ustawienia semaforów na samej stacji to nie mam watpliwości co do sygnalizacji, problem jest ze wschodnim segmentem. Będe wdzieczny za wszelka pomoc.

Obrazek
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Latarnie to produkt Pana Zbyszka Kluby.
Mam teraz bardzo poważną sprawe. Bo w związku ze zmianami układu stacji (szczególnie części z bocznicami) nie wiem jak i gdzie ustawić semafory manewrowe i wszelkiej maści wskaźniki żeby wszystko było logicznie i zgodnie z przepisami o sygnalizacji na PKP. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Jeśli chodzi o samą stacje to nic się nie zmieni w stosunku do poprzedniej wersji. Patrząc od strony południowej na torze pierwszym będzie sygnalizacja manewrowa, a tor piąty to mała bocznica prowadząca do jeszcze mniejszej rampy, jeśli już coś tam będzie to co najwyrzej karzełek manewrowy.
Proszę o wszelką pomoc gdzie i co będzie logicznie umieścić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość