
TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10877
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest
Wszelkie foty pracujących maszyn pokazują czarne malowanie - i takie też było pierwotnie. Te zielone wymysły powstawały przy okazji wszelkich rewizji, z tego co wiem. Zastanawiam się z czego to zielone wynikało - farby czarnej nie mieli, czy była to forma jakiegoś "upiększania"... nie wiem. Wiem jednak, że czarny parowóz ma to coś....DBv pisze:Ja tam dalej będę się upierał, że ten model 'wiarygodniej' wyglądałby w czarnym malowaniu...
Jeśli ktoś z forum ma siłę przebicia u TILLIG'a niech apeluje u tej firmy w celu pozostania przy czarnym... oczywiście, ja tak myślę - bo są może osoby, które wolą zielone malowanie, muzealne...
...Tylko jak walną nie taki odcień zielonego, to żeby potem nie było dysputy jak to TILLIG zchrzanił... A czarne to czarne - i nie ma dyskusji

Ostatnio zmieniony 03 wrz 2008, 09:31 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest
Ja sie z tym zgadzam. Natomiast co wyprodukuje Tillig to się okaże, ponieważ obecna wersja modelu Tilliga pozwala na dobór budki i ewentualnie przedniej osi tocznej, firma ma pewne pole manewru w tym względzie.DBv pisze:Ja tam dalej będę się upierał, że ten model 'wiarygodniej' wyglądałby w czarnym malowaniu. Zielone malowanie jak dla mnie wyklucza się z dostępną formą obudowy modelu. Skoro odlew przedstawia stan wyposażenia typowy dla niemieckich egzemplarzy, to powinien reprezentować wczesne lata eksploatacji powojennej, mniej więcej do polowy lat 50-tych. To z kolei wyklucza zastosowanie zielonego malowania, jak z reszta już tu wspomniano, wprowadzanego od lat 60-tych. Odlewu nie zmienimy, malowanie można dobrać dowolne - moim wiec skromnym zdaniem winno być jednak czarne...
Akaurat tu może być o tyle ciekawie, ze wersja wojenna mogla wchodzić do produkcji stopniowo, ponieważ nawet w Niemczech można znaleźć archiwalne zdjęcia z Br86, które maja np. spawane skrzynie wodne z dużym podcięciem i budkę z oknami z boku. No chyba, ze Niemcy tuz po wojnie składali w całość lokomotywy z innych o różnym stopniu uszkodzenia. Z kolei niektóre lokomotywy jeżdżące w Polsce z wyższymi numerami, a wiec teoretycznie w wersji uproszczonej posiadają na przykład kola toczne szprychowe. Tyle, ze u nas większość zdjęć jest z nieco późniejszego okresu. A to z kolei powoduje, ze trudno określić, czy taki stan był w momencie przejęcia lokomotyw, czy tez jest to twórczość ZNTK.Zresztą model ten i tak zawsze będzie kompromisem, w którym będzie można znaleźć przysłowiową 'dziurę w całym'. Nawet wersja 'wojenna' takowym będzie, bo odlew ma... centralne zamkniecie dymnicy...
W każdym razie Tillig powinien mieć w ręku monograficzny artykuł Terczyńskiego z rzutami bocznymi lokomotyw i zamieszczonymi tam zdjęciami, oraz komentarz sugerujący kwestie kolorystyki, epoki (IIIA) i doboru wersji lokomotywy. Reszta zależy od ich dobrych chęci i możliwości.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2008, 13:41 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest
Ja tam dalej będę się upierał, że ten model 'wiarygodniej' wyglądałby w czarnym malowaniu. Zielone malowanie jak dla mnie wyklucza się z dostępną formą obudowy modelu. Skoro odlew przedstawia stan wyposażenia typowy dla niemieckich egzemplarzy, to powinien reprezentować wczesne lata eksploatacji powojennej, mniej więcej do polowy lat 50-tych. To z kolei wyklucza zastosowanie zielonego malowania, jak z reszta już tu wspomniano, wprowadzanego od lat 60-tych. Odlewu nie zmienimy, malowanie można dobrać dowolne - moim wiec skromnym zdaniem winno być jednak czarne...
Zresztą model ten i tak zawsze będzie kompromisem, w którym będzie można znaleźć przysłowiową 'dziurę w całym'. Nawet wersja 'wojenna' takowym będzie, bo odlew ma... centralne zamkniecie dymnicy...
Zresztą model ten i tak zawsze będzie kompromisem, w którym będzie można znaleźć przysłowiową 'dziurę w całym'. Nawet wersja 'wojenna' takowym będzie, bo odlew ma... centralne zamkniecie dymnicy...
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2008, 12:40 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest
Niech tylko ma inny numer. Bo 16 do modelu Tilliga nie pasuje. A za to całkiem dobrze pasują maszyny z serii wojennej z wysokimi numerami.RoberTT pisze:Prawdopodobnie model Tilliga tak będzie właśnie wyglądał (..)
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2008, 09:14 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest
Znając życie będzie oczoje...ny jak na Bipie. Ot tak aby mieć śliczny składzik pod kolorzielony jaki popadnie

Ostatnio zmieniony 02 wrz 2008, 09:04 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest
Teraz wygląda do ludzi. A martwię się oby tillig nie zrobił w kolorze zielony jaki popadnie.
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest
Witam
W niedziele byłem w Chabówce oto jak obecnie wygląda TK3 w zielono-czarnym malowaniu, ostoja cała czerwona.
Prawdopodobnie model Tilliga tak będzie właśnie wyglądał:

Pozdrawiam
W niedziele byłem w Chabówce oto jak obecnie wygląda TK3 w zielono-czarnym malowaniu, ostoja cała czerwona.
Prawdopodobnie model Tilliga tak będzie właśnie wyglądał:

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2008, 09:03 przez RoberTT, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest
Przede wszystkim ma sie źle do podgrzewacza wody zamontowanego na dymnicy, a który był zdejmowany podczas pierwszych napraw głównych lokomotyw. Ja zresztą indagowany kiedyś przez naszego importera w sprawie tej lokomotywy zwracałem uwagę, że najlepiej ta lokomotywa może wyglądać w epoce IIIa. Zresztą o tym zapomniałem poprzednio napisać.DBv pisze:Ale w takim razie jak się ma ta późna epoka III do takich elementów jak oświetlenie czy odlane razem z pudłem elementy wyposażenia?
Ciemnozielone malowanie pojawiło się jakoś w latach latach 60 co zresztą da się zauważyć nawet na czarno białych fotografiach. Również i tych, które pojawiły się kilka lat temu w Świecie Kolei w artykule o TKt3. W sumie choćby na podstawie danych z tego artykułu można dobrać lokomotywę o całkiem prawidłowym wyglądzie.
Natomiast trawiaste malowanie lokomotyw to już raczej twórczość z lat 80.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2008, 13:04 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest
Ale w takim razie jak się ma ta późna epoka III do takich elementów jak oświetlenie czy odlane razem z pudłem elementy wyposażenia?oelka pisze:W późnej III może być zielona. Byle to była ciemna zieleń, a nie kolor wiosennej trawy.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2008, 06:55 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest
W późnej III może być zielona. Byle to była ciemna zieleń, a nie kolor wiosennej trawy.DBv pisze:Pewnie będzie zielona...
Natomiast jest jeszcze kwestia doboru numeru, by dało się dobrać coś zbliżonego do oferty Tilliga, pod katem budki, głębokich podcięć spawanej skrzyni wodnej i zestawów tocznych.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2008, 06:54 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest
Pewni będzie zielona... 

- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest
Coś wiadomo na temat oznaczeń Tkt3, to znaczy jaki numer i z jakiej parowozowni?
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 00:03 przez brovarek, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: carman, marcin r i 3 gości