TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10877
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

Post autor: ArturSchŁ »

Pierwsze fotki:
Obrazek
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

Post autor: tete »

DBv pisze:Ja tam dalej będę się upierał, że ten model 'wiarygodniej' wyglądałby w czarnym malowaniu...
Wszelkie foty pracujących maszyn pokazują czarne malowanie - i takie też było pierwotnie. Te zielone wymysły powstawały przy okazji wszelkich rewizji, z tego co wiem. Zastanawiam się z czego to zielone wynikało - farby czarnej nie mieli, czy była to forma jakiegoś "upiększania"... nie wiem. Wiem jednak, że czarny parowóz ma to coś....

Jeśli ktoś z forum ma siłę przebicia u TILLIG'a niech apeluje u tej firmy w celu pozostania przy czarnym... oczywiście, ja tak myślę - bo są może osoby, które wolą zielone malowanie, muzealne...

...Tylko jak walną nie taki odcień zielonego, to żeby potem nie było dysputy jak to TILLIG zchrzanił... A czarne to czarne - i nie ma dyskusji :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2008, 09:31 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

Post autor: oelka »

DBv pisze:Ja tam dalej będę się upierał, że ten model 'wiarygodniej' wyglądałby w czarnym malowaniu. Zielone malowanie jak dla mnie wyklucza się z dostępną formą obudowy modelu. Skoro odlew przedstawia stan wyposażenia typowy dla niemieckich egzemplarzy, to powinien reprezentować wczesne lata eksploatacji powojennej, mniej więcej do polowy lat 50-tych. To z kolei wyklucza zastosowanie zielonego malowania, jak z reszta już tu wspomniano, wprowadzanego od lat 60-tych. Odlewu nie zmienimy, malowanie można dobrać dowolne - moim wiec skromnym zdaniem winno być jednak czarne...
Ja sie z tym zgadzam. Natomiast co wyprodukuje Tillig to się okaże, ponieważ obecna wersja modelu Tilliga pozwala na dobór budki i ewentualnie przedniej osi tocznej, firma ma pewne pole manewru w tym względzie.
Zresztą model ten i tak zawsze będzie kompromisem, w którym będzie można znaleźć przysłowiową 'dziurę w całym'. Nawet wersja 'wojenna' takowym będzie, bo odlew ma... centralne zamkniecie dymnicy...
Akaurat tu może być o tyle ciekawie, ze wersja wojenna mogla wchodzić do produkcji stopniowo, ponieważ nawet w Niemczech można znaleźć archiwalne zdjęcia z Br86, które maja np. spawane skrzynie wodne z dużym podcięciem i budkę z oknami z boku. No chyba, ze Niemcy tuz po wojnie składali w całość lokomotywy z innych o różnym stopniu uszkodzenia. Z kolei niektóre lokomotywy jeżdżące w Polsce z wyższymi numerami, a wiec teoretycznie w wersji uproszczonej posiadają na przykład kola toczne szprychowe. Tyle, ze u nas większość zdjęć jest z nieco późniejszego okresu. A to z kolei powoduje, ze trudno określić, czy taki stan był w momencie przejęcia lokomotyw, czy tez jest to twórczość ZNTK.
W każdym razie Tillig powinien mieć w ręku monograficzny artykuł Terczyńskiego z rzutami bocznymi lokomotyw i zamieszczonymi tam zdjęciami, oraz komentarz sugerujący kwestie kolorystyki, epoki (IIIA) i doboru wersji lokomotywy. Reszta zależy od ich dobrych chęci i możliwości.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2008, 13:41 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

Post autor: DBv »

Ja tam dalej będę się upierał, że ten model 'wiarygodniej' wyglądałby w czarnym malowaniu. Zielone malowanie jak dla mnie wyklucza się z dostępną formą obudowy modelu. Skoro odlew przedstawia stan wyposażenia typowy dla niemieckich egzemplarzy, to powinien reprezentować wczesne lata eksploatacji powojennej, mniej więcej do polowy lat 50-tych. To z kolei wyklucza zastosowanie zielonego malowania, jak z reszta już tu wspomniano, wprowadzanego od lat 60-tych. Odlewu nie zmienimy, malowanie można dobrać dowolne - moim wiec skromnym zdaniem winno być jednak czarne...
Zresztą model ten i tak zawsze będzie kompromisem, w którym będzie można znaleźć przysłowiową 'dziurę w całym'. Nawet wersja 'wojenna' takowym będzie, bo odlew ma... centralne zamkniecie dymnicy...
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2008, 12:40 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

Post autor: oelka »

RoberTT pisze:Prawdopodobnie model Tilliga tak będzie właśnie wyglądał (..)
Niech tylko ma inny numer. Bo 16 do modelu Tilliga nie pasuje. A za to całkiem dobrze pasują maszyny z serii wojennej z wysokimi numerami.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2008, 09:14 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

Post autor: BarTTek »

zielony jaki popadnie
Znając życie będzie oczoje...ny jak na Bipie. Ot tak aby mieć śliczny składzik pod kolor :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2008, 09:04 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

Post autor: Marcin »

Teraz wygląda do ludzi. A martwię się oby tillig nie zrobił w kolorze zielony jaki popadnie.
RoberTT
Posty: 79
Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

Post autor: RoberTT »

Witam
W niedziele byłem w Chabówce oto jak obecnie wygląda TK3 w zielono-czarnym malowaniu, ostoja cała czerwona.
Prawdopodobnie model Tilliga tak będzie właśnie wyglądał:
Obrazek
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2008, 09:03 przez RoberTT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

Post autor: oelka »

DBv pisze:Ale w takim razie jak się ma ta późna epoka III do takich elementów jak oświetlenie czy odlane razem z pudłem elementy wyposażenia?
Przede wszystkim ma sie źle do podgrzewacza wody zamontowanego na dymnicy, a który był zdejmowany podczas pierwszych napraw głównych lokomotyw. Ja zresztą indagowany kiedyś przez naszego importera w sprawie tej lokomotywy zwracałem uwagę, że najlepiej ta lokomotywa może wyglądać w epoce IIIa. Zresztą o tym zapomniałem poprzednio napisać.
Ciemnozielone malowanie pojawiło się jakoś w latach latach 60 co zresztą da się zauważyć nawet na czarno białych fotografiach. Również i tych, które pojawiły się kilka lat temu w Świecie Kolei w artykule o TKt3. W sumie choćby na podstawie danych z tego artykułu można dobrać lokomotywę o całkiem prawidłowym wyglądzie.

Natomiast trawiaste malowanie lokomotyw to już raczej twórczość z lat 80.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2008, 13:04 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

Post autor: DBv »

oelka pisze:W późnej III może być zielona. Byle to była ciemna zieleń, a nie kolor wiosennej trawy.
Ale w takim razie jak się ma ta późna epoka III do takich elementów jak oświetlenie czy odlane razem z pudłem elementy wyposażenia?
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2008, 06:55 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

Post autor: oelka »

DBv pisze:Pewnie będzie zielona... :/
W późnej III może być zielona. Byle to była ciemna zieleń, a nie kolor wiosennej trawy.

Natomiast jest jeszcze kwestia doboru numeru, by dało się dobrać coś zbliżonego do oferty Tilliga, pod katem budki, głębokich podcięć spawanej skrzyni wodnej i zestawów tocznych.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2008, 06:54 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

Post autor: DBv »

Pewni będzie zielona... :/
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

TKt3 - rozważania jaka będzie, a jaka jest

Post autor: brovarek »

Coś wiadomo na temat oznaczeń Tkt3, to znaczy jaki numer i z jakiej parowozowni?
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 00:03 przez brovarek, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości