Zapowiedzi/Nowości 2025

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2075
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

NemoTT pisze: 27 sie 2025, 16:21Vectron PKP Cargo. Super!
EU07 by zrobili... :| A nie lokomotywę, której PKP Cargo zamówiło raptem 25 sztuk i to głównie do ruchu transgranicznego. :|

No chyba, że to kolejna oferta skierowana bardziej do Niemców, którzy mają okazję widywać ją u siebie? :roll:
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10922
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

NemoTT pisze: 27 sie 2025, 19:34... zrobię skład z niebieskich Vectronów. Pierwszy będzie Tillig, drugi PIKO, a trzeci Elriwa.
No...
i będzie wyglądało ja na złomowcu:
20250828.jpg
:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=aBx9wC1enGs

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
NemoTT
Posty: 462
Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: NemoTT »

ArturSchŁ pisze: 27 sie 2025, 18:08 ja tam nie czekałem
A ja czekałem. :lol: Teraz zrobię skład z niebieskich Vectronów. Pierwszy będzie Tillig, drugi PIKO, a trzeci Elriwa. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10922
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek Hobby-Shop@FB informuje :arrow: 27.08.2025 informuje:
20250827_01.jpg
20250827_2.jpg
Środa, 27 sierpnia 2025
Zestawy TT z M296 już dostępne do zamówienia na e-sklepie!
- Motorový vůz řady M296+Aam+Bam
- Motorový vůz řady M296+Aam+BRam

:arrow: https://www.hobby-shop.cz/masinky/sety/ ... b/!3(3)-tt
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10922
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

NemoTT pisze: 27 sie 2025, 16:21Wszyscy czekaliśmy na ten model.
:shock: ja tam nie czekałem,
nie lubię pstrokacizny.
:mrgreen:
Awatar użytkownika
NemoTT
Posty: 462
Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: NemoTT »

Vectron PKP Cargo. Super! Wszyscy czekaliśmy na ten model. Dla działu marketingu i sprzedaży Elriwa nagroda im. Jima Carrey'a. :mrgreen:
et22
Posty: 556
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: et22 »

Widziałem oferty na niemieckim E-bayu.

https://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=br7 ... cat=262303

Jest też jeszcze 1 szt. w dobrze nam znanym czeskim sklepie...

Może w Tilligu przerwa wakacyjna i nie zaktualizowali strony?
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1257
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Gdzie się pojawiła? Na stronie producenta, wszystkie odmiany figurują jako niedostępne.
Pierwszymi, którzy dostają modele Tilliga są członkowie niemieckich klubów, którzy dla tego producenta są konsultantami i testerami modeli. Potem dopiero modele trafiają do sklepów. Z tego powodu można już zobaczyć model na makiecie w filmie opublikowanym na YT.

Dzisiaj na FB pojawiła się 04201 - BR 78.0 der DR, Ep. III. co oznacza, że jutro lub pojutrze będzie w newsletterze a zapewne końcu sierpnia lub we wrześniu trafi do sprzedaży.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10922
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

T_Domagalski pisze: 13 sie 2025, 09:52...może jeszcze pełnowymiarowy głośnik i generator dymu zsynchronizowany z ruchem kół?
A potem rozczarowanie, że napęd tylko na jedną oś, bo na więcej nie starczyło miejsca... :roll:
Takie coś znalazłem w starych fotkach, oczywiście BR80 pierwszej generacji, a jednak pomieścili....

br80-1.jpg
br80-2.jpg
BR80-3.jpg
:lol:
et22
Posty: 556
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: et22 »

Pojawiła się w sprzedaży BR78 na razie widziałem tylko wersję DR ep III i DRG.
Poniżej test na Youtubie (po niemiecku):

https://youtu.be/oCgXkRK1EYI?feature=shared

Wygląda fajnie, ale stylem jazdy mnie nie przekonuje...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10922
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek Arnold :
🚂 Dla purystów #TT i fanów #DR! 🛤️
#Arnold #HN9523 przynosi kawałek historii kolei w skali 1:120 prosto na Twoją stronę:
🔹 DR, 4-częściowy piętrus z przedziałem sterowniczym, w klasycznej zieleni z szarym dachem.
20250815.jpg
W 1952 roku VEB Waggonbau Görlitz, oparty na pojazdach Kolei Lübeck-Büchener, opracował nowoczesne dwupokładowe pociągi dla Deutsche Reichsbahn. Czteroczęściowe DB13 (później DBv) to prawdziwe cuda o pojemności: z 73,4 m długości, 152 toną wagą i przestrzenią dla ponad 900 pasażerów, kształtowały lokalny ruch DR przez kilkadziesiąt lat.
🔍 Szczegóły:
🔸 Szczegółowa replika wersji Ep. II
🔸 Autentyczne warianty kolorystyczne i litery
🔸 Buda z drobnymi grawerami i oryginalnymi szybami


:arrow: Więcej na stronie Arnold.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10922
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek Hädl :arrow: 14.08.2025 poinformował w newsleterze:

Cysterny już dostępne, wydawnictwo Bradler wspólnie z Saksonią
Przechwytywanie.jpg
Nowe wagony serwisowe i robocze
Oprócz wagonów budowlanych, DR posiadał liczne inne wagony towarowe do obsługi kolei, a także prywatne wagony towarowe wykorzystywane do podobnych celów.
Olej silnikowy i zapas oleju napędowego
Kilka składów kolejowych DR posiadało cysterny wypełnione olejem napędowym i przechowywane jako zapasy. Stary olej silnikowy z lokomotyw spalinowych był również gromadzony w cysternach. W prototypie cysterny były oznaczone jako „Motorenöl” (Olej silnikowy) i „Reserve Diesel” (Zapas oleju napędowego). Wagony te są dostępne w zestawach, jeden dla epoki III i jeden dla epoki IV. Modele zostały wyprodukowane przez Saxonia Modellbau wyłącznie dla wydawnictwa Thomas Bradler Verlag na podstawie cysterny Deutz.


:arrow: Więcej na stronie Hädl.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10922
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

Domiss pisze: 14 sie 2025, 20:27Wyprowadzenia mogłyby jednak być w standardzie na płytkach przy nowszych typach złącz, szczególnie gdy jest to next18.
Dokładnie o tym myślałem. Dodanie paru ścieżek i padów na PCB, wbrew temu co Tadziu powiedział, nie musi ingerować w mechanikę lokomotywy, a elementy SMD pozwalają upchać na prawdę dużo na małych płytkach.
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 512
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: Domiss »

Wyprowadzenia mogłyby jednak być w standardzie na płytkach przy nowszych typach złącz, szczególnie gdy jest to next18. Przylutowanie czegokolwiek do nóżek złącza na płytce w lokomotywie/tendrze jest prawie niemożliwe (zbyt mały raster, by lutować do tego kabelki), a po coś te złącza mają tyle nóżek. PIKO w vectronie cargounit jakoś mogło wyprowadzić część pinów złącza jako pola lutownicze. A czy któryś przedawca/serwis lub użytkownik końcowy je wykorzysta, to już inna sprawa. Ja w Ty43 mam oświetlone palenisko pod kotłem, ale to zdaje się właśnie tam musiałem się dolutować do złącza next18 - nigdy więcej, łatwiej jest podmienić płytkę w modelu...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość