Makieta - Toras Zduny
Moderator: mod-Makieta
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 paź 2011, 16:13
- Lokalizacja: Zduny k.Krotoszyna i Wro
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
No to bardzo dużo już wiem i dziękuje za cierpliwe rozwiewanie moich wątpliwości.
Czechów sobie podejrzałem. Wcześniej nie zwracalem uwagi, ale pewnie złączki izolacyjne są do dostania bez problemu.
Dzięki za linki i za dokumentacje małej stacji.
Z tym łączeniem torów to chodziło mi również o to, czy każdy tor prowadzę do zasilania oddzielnymi kablami, czy podmakietowo kablami mogę jeden tor z drugim połączyć szeregowo, bo ze styku to oczywiste, że nie zadziala;-) Co do podłączenia zwrotnic też już mam rozjaśnione, do końca rozjaśni się jak już będe miał je w ręku.
Reasumując robię 4 segmenty 60x90. Teraz kolejność następująca:
1. wymierzyć wszystko na realnej stacji, zdobyć ewentualnie plany
2. rozrysować i zaprojektować w skali 1:1
3.zamowić tory
4. zbudować skrzynki
5. podłączyć elektrycznie tory i zamocować w skrzynkach
6... dalej będziemy się maartwić później;-)
Co prawda jeszcze na to za wcześnie, ale muszę zacząć odkładać fundusze i stąd chciałbym poznać opinię z waszych doświadczeń jeśli chodzi o DCC. Czy lepiej kupić zestaw startowy ROCO 35003 lub Roco 35002, czy też dobierać wszystkie elementy z osobna. Dodam jeszcze, że z taboru z czasow dzieciństwa niewiele zostało, a loki raczej śmiechu warte, więc i tak muszę kupić praktycznie wszystko od zera.
Czechów sobie podejrzałem. Wcześniej nie zwracalem uwagi, ale pewnie złączki izolacyjne są do dostania bez problemu.
Dzięki za linki i za dokumentacje małej stacji.
Z tym łączeniem torów to chodziło mi również o to, czy każdy tor prowadzę do zasilania oddzielnymi kablami, czy podmakietowo kablami mogę jeden tor z drugim połączyć szeregowo, bo ze styku to oczywiste, że nie zadziala;-) Co do podłączenia zwrotnic też już mam rozjaśnione, do końca rozjaśni się jak już będe miał je w ręku.
Reasumując robię 4 segmenty 60x90. Teraz kolejność następująca:
1. wymierzyć wszystko na realnej stacji, zdobyć ewentualnie plany
2. rozrysować i zaprojektować w skali 1:1
3.zamowić tory
4. zbudować skrzynki
5. podłączyć elektrycznie tory i zamocować w skrzynkach
6... dalej będziemy się maartwić później;-)
Co prawda jeszcze na to za wcześnie, ale muszę zacząć odkładać fundusze i stąd chciałbym poznać opinię z waszych doświadczeń jeśli chodzi o DCC. Czy lepiej kupić zestaw startowy ROCO 35003 lub Roco 35002, czy też dobierać wszystkie elementy z osobna. Dodam jeszcze, że z taboru z czasow dzieciństwa niewiele zostało, a loki raczej śmiechu warte, więc i tak muszę kupić praktycznie wszystko od zera.
- drlukasz
- Posty: 1040
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Rozrysuj to w skali 1:1 (modelowej). Tor + skrajnia to ok. 40mm. Perony ok. 30-40mm. Zakładając 6 torów z 2 peronami i odstępem od skrajnego toru do krawędzi modułu + 20 cm na zabudowę (moim skromnym zdaniem po obejrzeniu stacji - za dużo) mamy około 50cm. Dodatkowe 10cm skomplikuje transport i przechowywanie. Czasem warto uszczknąć po trochu z realizmu by ułatwić sobie życie. Wymagane odległości itp. 9 strona www.zie.pg.gda.pl/~dwisnie/projekt/malastacja1.pdftoras pisze:Mam 6 równoległych torów plus potrzebuje około 16-20cm na zabudowania i infrastrukture stacyjną.
STTandard dopuszcza użycie wyłącznie rozjazdów Tillig EW3 w torach głównych i co najmniej EW2 w torach dodatkowych/bocznicowych. Napędy Conrada z polaryzacją, silnikowe Tilliga. Ewentualnie rozwiązania mechaniczne lub np. serwa. Wszystko opisane na forumtoras pisze:Niestety będę musiał zwracać uwagę na ceny, oczywiście w rozsądnym stopniu, aby nie zaważyło to na zbytniej utracie jakości. Napędy zwrotnic wyczytałem, że w wersji ekonomicznej mogą być z Conrada.
STTandard dopuszcza użycie wyłącznie rozjazdów Tillig EW3 w torach głównych i co najmniej EW2 w torach dodatkowych/bocznicowych.toras pisze:Skoro już zabrnęliśmy tak daleko to proszę mnie naprostować czy dobrze myślę. Tory stosujemy flexy Tilliga, zwrotnice to jeszcze nie wiem.
Szyny przy krzyżownicy musisz zgodnie z instrukcjami podłączyć poprzez złączki izolacyjne, lub pozostawić niepołączone. Krzyżownicę podpinasz do układu polaryzacji w napędzie. Iglice łączysz z szynami zewnętrznymi rozjazdu lub zostawiasz niepołączone, licząc, że docisk iglic do szyn załatwi sprawę. Wszystkie połączenia elektryczne wykonuje się pod makietą. Każdy fragment toru musi mieć doprowadzone zasilanie oddzielnymi kablami, nie można liczyć na to, że uda się go zasilić z toru stykającego się z nim (inaczej - nie liczymy na złączki przewodzące)toras pisze:Łączenie (prądowe) zwrotnic z torami odbywa się poprzez lutowanie przewodów podmakietowe?
Najpopularniejszy jest Tillig Code80 (standardowe szyny modelowe Tilliga). I z takich wykonywane są rozjazdy. Można iść w TTFilligran lub inne rozwiązania z niższą szyną - ale lepiej bez ich mieszania.toras pisze:A propos torów to chyba są dwa profile wysokości, który wybrać, aby wszystko zgadzało się ze zwrotnicami?
Ostatnio zmieniony 31 paź 2011, 08:42 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Niestety ze względu że jest przetłumaczone zdjęcia nie można przenieść ale zobacz - Budowa toru-krok 2-zdjęcie 69,70.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Jest to skala H0 ale zobacz co robią Czescy modelarze i jak rozwiązali problem zwrotnic. Pooglądaj bo dużo zdjęć a warto http://translate.google.com/translate?h ... aky.wz.cz/
Ostatnio zmieniony 31 paź 2011, 08:41 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 paź 2011, 16:13
- Lokalizacja: Zduny k.Krotoszyna i Wro
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Porady LL czytałem już na Martelu, a te teksty również są bardzo pomocne. Na stronie byłem, lecz nie przeczytałem jeszcze wszystkiego. Generalnie wiedzy do przytulenia jest bardzo dużo 
Przesadzona to na pewno szerokość 90cm, a 60 to chyba optymalna?
Mam 6 równoległych torów plus potrzebuje około 16-20cm na zabudowania i infrastrukturę stacyjną.
Skoro już zabrnęliśmy tak daleko to proszę mnie naprostować czy dobrze myślę. Tory stosujemy flexy Tilliga, zwrotnice to jeszcze nie wiem. Łączenie (prądowe) zwrotnic z torami odbywa się poprzez lutowanie przewodów podmakietowe? A propos torów to chyba są dwa profile wysokości, który wybrać, aby wszystko zgadzało się ze zwrotnicami? Mam nadzieję, że w mojej niewiedzy straconej przez te lata nie namieszałem nic ;-)

Też tak myślę i zostanę przy 9cm, co pozwoli mi oszczędzić miejsce szczególnie w transporcie. Dobra, będzie więc ze sklejki, tak jak zasugerowałeś. Gdy wspomniałem o trudnościach to chodziło mi o delikatny uskok w pobliżu brzegów makiety, wtedy musiałbym lekko wyrzeźbić go w ramie makiety, ale już wymyśliłem jak to obejść.drlukasz pisze:Moduł o wysokości 16cm jest przesadą, 9cm wystarczy w zupełności.
Wcale się nie upieram. To był tylko pierwszy pomysł. 4x90 będzie faktycznie lepsze. Pytanie tylko czy na tych 90 zmieszczą się rozjazdy. Na pewno może nie zmieścić się przejazd kolejowy znajdujący się na wschodniej części makiety, ale zawsze mogę z niego jednak zrezygnować i później dorobić tam moduł szlakowy, na którym go już umieszczę. To chyba będzie rozsądniejsze rozwiązanie, tym bardziej że mogę zyskać trochę miejsca na przestrzeń peronów i samej stacji.drlukasz pisze:Czemu upierasz się przy 3x120cm, skoro to samo zrobisz na 4x90cm (dużo praktyczniejsze)?
Przesadzona to na pewno szerokość 90cm, a 60 to chyba optymalna?

Tak, to już wcześniej wyczytałem. Skoro jesteśmy już przy rozjazdach to które zwrotnice najlepiej kupić? Niestety będę musiał zwracać uwagę na ceny, oczywiście w rozsądnym stopniu, aby nie zaważyło to na zbytniej utracie jakości. Napędy zwrotnic wyczytałem, że w wersji ekonomicznej mogą być z Conrada.drlukasz pisze:W zależności od zastosowanego napędu rozjazd musi się znaleźć około 5 cm od krawędzi modułów i w miejscu w którym nie będzie śrub do skręcania ze sobą skrzyń.
System nóg mniej więcej mam w głowie, czytając i patrząc na to co inni pisali o tym. Martwi mnie tylko to wydłużenie do 130cm, ale już mi zaświtał pewien pomysł.drlukasz pisze:Od razu wymyśl system nóg i ich mocowania z możliwością prostej zmiany wysokości w zakresie wymaganym sTTandardem (100cm +- 2,5cm) i możliwością ewentualnego przedłużenia do 130cm.
Skoro już zabrnęliśmy tak daleko to proszę mnie naprostować czy dobrze myślę. Tory stosujemy flexy Tilliga, zwrotnice to jeszcze nie wiem. Łączenie (prądowe) zwrotnic z torami odbywa się poprzez lutowanie przewodów podmakietowe? A propos torów to chyba są dwa profile wysokości, który wybrać, aby wszystko zgadzało się ze zwrotnicami? Mam nadzieję, że w mojej niewiedzy straconej przez te lata nie namieszałem nic ;-)
Ostatnio zmieniony 31 paź 2011, 08:39 przez toras, łącznie zmieniany 1 raz.
- drlukasz
- Posty: 1040
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Na początek polecam
http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.ph ... odelarskie
Szczególnie
http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.ph ... 82ow%C4%85
http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.ph ... wt%C3%B3ry
Moduł o wysokości 16cm jest przesadą, 9cm wystarczy w zupełności. Trzeba tylko odpowiednio wzmocnić wręgami skrzynie. Szczególnie przy jakichś szalonych wymiarach.
Pod torami jako podkład musi być zastosowany materiał który się nie wypaczy i nie ugnie - sklejka czy tp. Reszta skrzyni może być wolna i wypełniona styropianem/styrodurem (lepszy bo nie kruszy się i zachowuje wgniecenia - można łatwo formować zagłębienia)
Profile i boki najlepiej wykonać ze sklejki wodoodpornej - profile 12-15mm, boki 10mm. W żadnym wypadku nie OSB czy inne wynalazki nie będące litym drewnem - chyba, że lubisz wymieniać takie elementy po każdym skręceniu czy tp.
Czemu upierasz się przy 3x120cm, skoro to samo zrobisz na 4x90cm (dużo praktyczniejsze)?
Szerokość 60cm również zdaje się być przesadzona. Rozrysuj sobie tory i odstępy między nimi na zwykłym kawałku papieru i zobacz ile miejsca zajmują. Nie ma co się szarpać na modelowanie dużej ilości "świata" poza stacją.
Opis wykonania wszelkich przepustów itp. znajdziesz w artykułach LL. Jeśli zostaną z głową wykonane, to w żaden sposób nie komplikują konstrukcji skrzyń.
W zależności od zastosowanego napędu rozjazd musi się znaleźć około 5 cm od krawędzi modułów i w miejscu w którym nie będzie śrub do skręcania ze sobą skrzyń.
Od razu wymyśl system nóg i ich mocowania z możliwością prostej zmiany wysokości w zakresie wymaganym sTTandardem (100cm +- 2,5cm) i możliwością ewentualnego przedłużenia do 130cm.
http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.ph ... odelarskie
Szczególnie
http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.ph ... 82ow%C4%85
http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.ph ... wt%C3%B3ry
Moduł o wysokości 16cm jest przesadą, 9cm wystarczy w zupełności. Trzeba tylko odpowiednio wzmocnić wręgami skrzynie. Szczególnie przy jakichś szalonych wymiarach.
Pod torami jako podkład musi być zastosowany materiał który się nie wypaczy i nie ugnie - sklejka czy tp. Reszta skrzyni może być wolna i wypełniona styropianem/styrodurem (lepszy bo nie kruszy się i zachowuje wgniecenia - można łatwo formować zagłębienia)
Profile i boki najlepiej wykonać ze sklejki wodoodpornej - profile 12-15mm, boki 10mm. W żadnym wypadku nie OSB czy inne wynalazki nie będące litym drewnem - chyba, że lubisz wymieniać takie elementy po każdym skręceniu czy tp.
Czemu upierasz się przy 3x120cm, skoro to samo zrobisz na 4x90cm (dużo praktyczniejsze)?
Szerokość 60cm również zdaje się być przesadzona. Rozrysuj sobie tory i odstępy między nimi na zwykłym kawałku papieru i zobacz ile miejsca zajmują. Nie ma co się szarpać na modelowanie dużej ilości "świata" poza stacją.
Opis wykonania wszelkich przepustów itp. znajdziesz w artykułach LL. Jeśli zostaną z głową wykonane, to w żaden sposób nie komplikują konstrukcji skrzyń.
W zależności od zastosowanego napędu rozjazd musi się znaleźć około 5 cm od krawędzi modułów i w miejscu w którym nie będzie śrub do skręcania ze sobą skrzyń.
Od razu wymyśl system nóg i ich mocowania z możliwością prostej zmiany wysokości w zakresie wymaganym sTTandardem (100cm +- 2,5cm) i możliwością ewentualnego przedłużenia do 130cm.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2011, 18:10 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 paź 2011, 16:13
- Lokalizacja: Zduny k.Krotoszyna i Wro
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Zdecydowanie takArturSchŁ pisze:Błąd, nie 90/160 cm a milimetrów czyli 9/16 cm..


O, to bardzo dobrze. Ułatwi mi to bardzo, choć przez chwile zastanawiałem się, czy może jednak zmieści się to odejście do cukrowni, bo tam jeszcze jest rozjazd z wagą, ale może być ciężko. Profil 50cm jest tylko do modułów dwutorowych?ArturSchŁ pisze:Profil przejściowy nie musi być w osi (wzdłużnej) modułu, ale powinien mieć standardową szerokość (30/50 cm)
Z czego najlepiej wykonać skrzynie? Widziałem po zdjęciach, że są różne podejścia do tematu: sklejka, deski, można chyba jeszcze płytę OSB? I z czego zrobić pokrycie, czy sklejka, czy zwykła płyta pilśniowa?
Zastanawiam się też nad urozmaiceniem terenu. Są tam miejscami drobne spadki, gdzie znajdują się na przykład przepusty, fajnie by było aby również znalazły się na makiecie. To jednak już komplikuje całą konstrukcję.
Sorry, za sporo banalnych pytań, ale wolę się upewnić i skorzystać z wiedzy doświadczonych, aby nie uczyć się na własnych błędach, jak w prawdziwym życiu;-)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 paź 2011, 08:35 przez toras, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10838
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Błąd, nie 90/160 cm a milimetrów czyli 9/16 cm..toras pisze:Czy to oznacza, że może mieć on wysokość zarówno 90cm, jak i 160cm? Ale to chyba głupie pytanie

Tka może być albo niski profil 9 cm, albo wysoki 16 cm.
Profil przejściowy nie musi być w osi (wzdłużnej) modułu, ale powinien mieć standardową szerokość (30/50 cm), czyli możesz nawet skrzynkę ściąć z jednej strony pozostawiając profil przejściowy przy drugim rogu skrzynki, jak np na rys:toras pisze: Czy profil łączący moduły musi być centralnie, czy może być odrobinę bliżej części północnej całego modułu?

-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 paź 2011, 16:13
- Lokalizacja: Zduny k.Krotoszyna i Wro
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Hej
Odpisuje zbiorczo:
Scram chętnie bym użył, ale niestety mam mac'a, a jest tylko wersja na pc, więc będę musiał poprosić kolegę, albo kogoś o pomoc, dlatego teraz po prostu narysowałem sobie na oko. Po propozycji Artura mam nadzieję, że się zmieszczą, a jak nie to trzeba będzie go przesunąć.
Rozjazd na połączeniu zauważyłem, tzn nawet przesunąłem go lekko za połączenie, bo wcześniej wyszedł mi dokładnie na połączeniu. Ale patrząc na to co zaproponował Artur w dalszym poście, powinno dać się upchnąć inaczej.
Co do rozjazdów to oczywiście przekonałeś mnie
Narysowałem tak patrząc na to co jest w realu.
Na początku miałem nadzieję, że zmieszczę się w dwóch skrzynkach, ale to raczej nie realne, bo wtedy układ byłby za bardzo skrócony, więc faktycznie trzeba będzie zrobić cztery. Teraz mają one 120 cm długości. Jak już to zrobiłem to wyjrzałem przez okno i popatrzyłem na mój samochód ;-) Może być problem, ale ze względu na wysokość (ułożenie jeden na drugim i jeszcze jakaś konstrukcja chroniąca samą makietę).
Jeszcze jedno pytanie o profil MP1-TT, a mianowicie o jego wysokość. Na rysunku technicznym dolna część profilu jest narysowana linią przerywaną. Czy to oznacza, że może mieć on wysokość zarówno 90cm, jak i 160cm? Ale to chyba głupie pytanie
Kluczowym elementem będą pomiary realnej stacji. Postaram się dotrzeć do mapek geodezyjnych w Urzędzie Miasta. Nie wiem również jak z szerokością modułu. Na 60cm wątpie, aby się zmieściło, a 90 cm szerokości to już całkiem sporo i ciekawiej będzie można oddać okolicę, ale gorzej z transportem.
I jeszcze jedno pytanie. Czy profil łączący moduły musi być centralnie, czy może być odrobinę bliżej części północnej całego modułu? Za ostatnim torem nic ciekawego nie ma, oprócz dodatkowego rozjazdu prowadzącego do byłej cukrowni, ale on zdecydowanie za daleko jest, aby się zmieścił. Z kolei ciekawiej jest za budynkiem stacyjnym i tam by się przydało miejsce. W tamtym miejscu odrobinę zmieniłbym realia i na skrajach inaczej zabudował budynki mieszkalne.
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
Odpisuje zbiorczo:
Scram chętnie bym użył, ale niestety mam mac'a, a jest tylko wersja na pc, więc będę musiał poprosić kolegę, albo kogoś o pomoc, dlatego teraz po prostu narysowałem sobie na oko. Po propozycji Artura mam nadzieję, że się zmieszczą, a jak nie to trzeba będzie go przesunąć.
Rozjazd na połączeniu zauważyłem, tzn nawet przesunąłem go lekko za połączenie, bo wcześniej wyszedł mi dokładnie na połączeniu. Ale patrząc na to co zaproponował Artur w dalszym poście, powinno dać się upchnąć inaczej.
Co do rozjazdów to oczywiście przekonałeś mnie

Na początku miałem nadzieję, że zmieszczę się w dwóch skrzynkach, ale to raczej nie realne, bo wtedy układ byłby za bardzo skrócony, więc faktycznie trzeba będzie zrobić cztery. Teraz mają one 120 cm długości. Jak już to zrobiłem to wyjrzałem przez okno i popatrzyłem na mój samochód ;-) Może być problem, ale ze względu na wysokość (ułożenie jeden na drugim i jeszcze jakaś konstrukcja chroniąca samą makietę).
Jeszcze jedno pytanie o profil MP1-TT, a mianowicie o jego wysokość. Na rysunku technicznym dolna część profilu jest narysowana linią przerywaną. Czy to oznacza, że może mieć on wysokość zarówno 90cm, jak i 160cm? Ale to chyba głupie pytanie

Kluczowym elementem będą pomiary realnej stacji. Postaram się dotrzeć do mapek geodezyjnych w Urzędzie Miasta. Nie wiem również jak z szerokością modułu. Na 60cm wątpie, aby się zmieściło, a 90 cm szerokości to już całkiem sporo i ciekawiej będzie można oddać okolicę, ale gorzej z transportem.
I jeszcze jedno pytanie. Czy profil łączący moduły musi być centralnie, czy może być odrobinę bliżej części północnej całego modułu? Za ostatnim torem nic ciekawego nie ma, oprócz dodatkowego rozjazdu prowadzącego do byłej cukrowni, ale on zdecydowanie za daleko jest, aby się zmieścił. Z kolei ciekawiej jest za budynkiem stacyjnym i tam by się przydało miejsce. W tamtym miejscu odrobinę zmieniłbym realia i na skrajach inaczej zabudował budynki mieszkalne.
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 paź 2011, 16:04 przez toras, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10838
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Na swoim planie rysujesz rozjazdy w układzie jak na górnej części rys:

Proponuję zastosowanie układu jak na dolnej części rys., z dwóch powodów:
- układ toru w "S" jest BARDZO nielubiany przez sprzęgi składów, które łamią się raz w lewo, raz w prawo i powodują rozpinanie się składów a nawet wyskakiwanie kół, szczególnie na rozjazdach,
- w dolnym układzie można gęściej upakować rozjazdy na danej długości skrzynki.
Jeszcze jedna uwaga: planuj parzyste ilości skrzynek, raczej CZTERY niż trzy, bo skrzynki skręcamy parami w kanapki do transportu. Nie ograniczaj się z przestrzenią, bo to zawsze ujemnie wpływa na geometrię toru czyli w konsekwencji na zachowanie się składów w takich "ciasnych" miejscach.
Pomyśl JAK złożyć razem 3 skrzynki z Twojego rysunku do transportu

Proponuję zastosowanie układu jak na dolnej części rys., z dwóch powodów:
- układ toru w "S" jest BARDZO nielubiany przez sprzęgi składów, które łamią się raz w lewo, raz w prawo i powodują rozpinanie się składów a nawet wyskakiwanie kół, szczególnie na rozjazdach,
- w dolnym układzie można gęściej upakować rozjazdy na danej długości skrzynki.
Jeszcze jedna uwaga: planuj parzyste ilości skrzynek, raczej CZTERY niż trzy, bo skrzynki skręcamy parami w kanapki do transportu. Nie ograniczaj się z przestrzenią, bo to zawsze ujemnie wpływa na geometrię toru czyli w konsekwencji na zachowanie się składów w takich "ciasnych" miejscach.
Pomyśl JAK złożyć razem 3 skrzynki z Twojego rysunku do transportu

Ostatnio zmieniony 30 paź 2011, 09:01 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
- Scio
- Posty: 750
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Rozjazd na dole po prawej jest na połaczeniu segmentów. Musisz go przesunąć i umieścić w takiej odległości od krawędzi, żeby zmieścił się napęd.
- Kłapouchy
- Posty: 91
- Rejestracja: 04 sty 2009, 17:08
- Lokalizacja: Poznań / Złotów
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Do rozrysowania tego układu stacyjnego użyj programu Scram.toras pisze:Zwrotnice robiłem "na oko", rozjazdy zmieszczą się, czy może zajmą mniej miejsca?
Będziesz miał pewność, czy się zmieścisz na zaplanowanej powierzchni i ile miejsca zajmują zwrotnice.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 paź 2011, 16:13
- Lokalizacja: Zduny k.Krotoszyna i Wro
- Kontakt:
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 paź 2011, 16:13
- Lokalizacja: Zduny k.Krotoszyna i Wro
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
O tę stację będę robił na module:
Zduny - fotogaleria
Jeszcze nie mierzyłem niczego, ale już się boję o szerokość modułu, bo mam 6 torów równoległych plus zabudowania stacji. No i pytanie czy uda się to upchnąć na dwóch segmentach (po lekkim skróceniu), czy od razu nastawiać się na trzy segmenty.
Najgorsze jest to, że czytam forum i czytam, jest mnóstwo wiedzy, ale trochę poszatkowanej i wciąż mam sporo pytań.
Zduny - fotogaleria
Jeszcze nie mierzyłem niczego, ale już się boję o szerokość modułu, bo mam 6 torów równoległych plus zabudowania stacji. No i pytanie czy uda się to upchnąć na dwóch segmentach (po lekkim skróceniu), czy od razu nastawiać się na trzy segmenty.
Najgorsze jest to, że czytam forum i czytam, jest mnóstwo wiedzy, ale trochę poszatkowanej i wciąż mam sporo pytań.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2011, 08:37 przez toras, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości