
PKP epoka III
Moderator: mod-Tabor
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
A teraz stawiam koło makiety statystycznego modelarza i puszczam w ruch Pm2 wg Rangera i Pm2 z BR01, ......ciekawe kiedy zauwazy ten 1 mm różnicy w srednicy kotłów. 

- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Chyba jednak nie wiesz co piszesz:Furia pisze:Bez przesady. Są tylko różnice w kotle, ale nie zbyt duże.
Różnica w średnicy kotłów to w TT odpowiednio dla Br01 16,5mm a dla Pm2 15,6mm.
Za to długość kotłów jest już znaczna: 104,3mm dla 01 i 112,6 dla Pm2.
Z wiekszych różnic można wymienić też rozstaw osi sztywnych - 38,7mm dla 01 i 41,6mm dla Pm2.
Do tego zabudowa sprzetu: prądnica, spreżarka, zawór bezpieczeństwa, przebudowa budki maszynisty, wiatrownic, silników.
Do numeru 122 można zastosować tender 32D2.
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
Re: PKP epoka III
Stawiam na 2 bo mam BR52 DR z gniazdem dekodera 

-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Ty2 bardzo mnie interesuje. Może też udałoby się namówić kogoś na oznakowanie brankarda PSK w Ep. III i w czytelny sposób.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2009, 15:13 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 575
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
A hazerowcy nie wiedzą co było bazą do Ty5 Roco? Z pewnością nie BR44 - którego Roco przygotowuje w TT, tylko BR50 którego Roco nie oferuje w TT. Taki detalPiotr Sekuła pisze:Ano fakt, zd. 1 to fikcja, coś w TT tam mają.brovarek pisze:3.A ja mam zagadkę, które z tych zdań jest całkowicie pozbawione błędu?Ty5 - można by się dogadać z Roco, oni już zrobili typa w H0
Zdanie 3 - wy, TeTetkowicze, nie wiecie, co się dzieje w H0 - 63295

-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
To nawet ja wiem
2

2

- Piotr Sekuła
- Posty: 113
- Rejestracja: 05 cze 2009, 18:39
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Ano fakt, zd. 1 to fikcja, coś w TT tam mają.brovarek pisze:1.2.Wiem, że Roco postanowiło nie ingerować w TT3.BR52 podobno ma już gniazdo4.Ty5 - można by się dogadać z Roco, oni już zrobili typa w H05.wszystkie egzemplarze były w Dyrekcji Śląskiej6.No bo ja wiem, nie ma BR03^10 vel. Pm3 w TT?A ja mam zagadkę, które z tych zdań jest całkowicie pozbawione błędu?W późniejszych latach eksploatacji, wiele z nich zostało tej otuliny pozbawione
Zdanie 3 - wy, TeTetkowicze, nie wiecie, co się dzieje w H0 - 63295

- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
1.
2.Wiem, że Roco postanowiło nie ingerować w TT
3.BR52 podobno ma już gniazdo
4.Ty5 - można by się dogadać z Roco, oni już zrobili typa w H0
5.wszystkie egzemplarze były w Dyrekcji Śląskiej
6.No bo ja wiem, nie ma BR03^10 vel. Pm3 w TT?
A ja mam zagadkę, które z tych zdań jest całkowicie pozbawione błędu?W późniejszych latach eksploatacji, wiele z nich zostało tej otuliny pozbawione
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Pm3 to parowóz w otulinie aerodynamicznej. W późniejszych latach eksploatacji, wiele z nich zostało tej otuliny pozbawione. Ja nie spotkałem sie z wykonanym seryjnie modelem tego parowozu.
- Piotr Sekuła
- Posty: 113
- Rejestracja: 05 cze 2009, 18:39
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
No bo ja wiem, nie ma BR03^10 vel. Pm3 w TT?slawek pisze:Co do dużych parowozów pośpiesznych - brak bazy
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Tr6 to niemiecka seria BR56, przyjeta po wojnie, w wiekszosci stacjonowały w lokomotywowni Kłodzko, wszystkie egzemplarze były w Dyrekcji Śląskiej.
Na nową forme nie mamy co liczyc, można tylko walczyc o polskie malowanie. Co do parowozu roco to można sie zastanowic nad Ty4.
Co do dużych parowozów pośpiesznych - brak bazy
Na nową forme nie mamy co liczyc, można tylko walczyc o polskie malowanie. Co do parowozu roco to można sie zastanowic nad Ty4.
Co do dużych parowozów pośpiesznych - brak bazy

- Piotr Sekuła
- Posty: 113
- Rejestracja: 05 cze 2009, 18:39
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
No i tutaj pies pogrzebany. Zaproponowano same towary...
Ale, ale. Ty2 to popularny parowóz. BR52 podobno ma już gniazdo, więc czemu nie? 60%
Ty5 - można by się dogadać z Roco, oni już zrobili typa w H0... 30%
Tr6 - Was is das? Nic mi to nie mówi. 10%
A więc mamy jak na tacy; najbardziej mi by Ty2 pasował, ale jak byśmy mieli np. Ty5 z Roco wykonane starannie, czemu nie? Wiem, że Roco postanowiło nie ingerować w TT, ale warto spróbować.
Ale, ale. Ty2 to popularny parowóz. BR52 podobno ma już gniazdo, więc czemu nie? 60%
Ty5 - można by się dogadać z Roco, oni już zrobili typa w H0... 30%
Tr6 - Was is das? Nic mi to nie mówi. 10%
A więc mamy jak na tacy; najbardziej mi by Ty2 pasował, ale jak byśmy mieli np. Ty5 z Roco wykonane starannie, czemu nie? Wiem, że Roco postanowiło nie ingerować w TT, ale warto spróbować.
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Temat miał byc sondażem zapotrzebowania na kolejny parowóz w polskim malowaniu a stał sie polem do dyskusji o BR50 
dobrze, tak wiec może wyrzucmy narazie propozycje Pm2 i zastanówmy sie nad następującymi:
Ty2 na bazie BR52
Ty5 na bazie BR50
Tr6 na bazie BR56
jesli chodzi o podejmowany temat zestawu wagonów w III epoce to zabieram sie za przygotowywanie zestawu towarowego. Z tego co udało mi sie dowiedziec osobowe ukażą sie niebawem i sa już przygotowane
czekam na opinie

dobrze, tak wiec może wyrzucmy narazie propozycje Pm2 i zastanówmy sie nad następującymi:
Ty2 na bazie BR52
Ty5 na bazie BR50
Tr6 na bazie BR56
jesli chodzi o podejmowany temat zestawu wagonów w III epoce to zabieram sie za przygotowywanie zestawu towarowego. Z tego co udało mi sie dowiedziec osobowe ukażą sie niebawem i sa już przygotowane

czekam na opinie
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Tak w ramach zartu ponizej masz linka do zdjecia które wsadziłem na Kozaku to Pm2-34 kilka lat przed przejeciem przez PKP...
http://img141.imageshack.us/img141/5536 ... 273rn4.jpg
Odmiana spawana
i póżniej:
http://img219.imageshack.us/img219/1181 ... 974zs5.jpg
juz podmienili
http://img141.imageshack.us/img141/5536 ... 273rn4.jpg
Odmiana spawana
i póżniej:
http://img219.imageshack.us/img219/1181 ... 974zs5.jpg
juz podmienili
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: PKP epoka III
Wszystkie fotki Pm2 które mam przedstawiają parowóz z tendrem 34D44. Do Pm2 przypisany jest tender 32D2 ale ja nie widziałem jeszcze go z tym parowozem, bardziej z Ot1. Jak macie fotki z tendrem który daje Tillig to wstawiajcie na FTT.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość