PKP epoka III

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Marcin »

A teraz stawiam koło makiety statystycznego modelarza i puszczam w ruch Pm2 wg Rangera i Pm2 z BR01, ......ciekawe kiedy zauwazy ten 1 mm różnicy w srednicy kotłów. :shock:
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Ranger »

Furia pisze:Bez przesady. Są tylko różnice w kotle, ale nie zbyt duże.
Chyba jednak nie wiesz co piszesz:
Różnica w średnicy kotłów to w TT odpowiednio dla Br01 16,5mm a dla Pm2 15,6mm.
Za to długość kotłów jest już znaczna: 104,3mm dla 01 i 112,6 dla Pm2.
Z wiekszych różnic można wymienić też rozstaw osi sztywnych - 38,7mm dla 01 i 41,6mm dla Pm2.
Do tego zabudowa sprzetu: prądnica, spreżarka, zawór bezpieczeństwa, przebudowa budki maszynisty, wiatrownic, silników.
Do numeru 122 można zastosować tender 32D2.
Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz

Re: PKP epoka III

Post autor: Alteo »

Stawiam na 2 bo mam BR52 DR z gniazdem dekodera :mrgreen:
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: mradwan »

Ty2 bardzo mnie interesuje. Może też udałoby się namówić kogoś na oznakowanie brankarda PSK w Ep. III i w czytelny sposób.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2009, 15:13 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Ołgierd »

Piotr Sekuła pisze:
brovarek pisze:3.
Ty5 - można by się dogadać z Roco, oni już zrobili typa w H0
A ja mam zagadkę, które z tych zdań jest całkowicie pozbawione błędu?
Ano fakt, zd. 1 to fikcja, coś w TT tam mają.
Zdanie 3 - wy, TeTetkowicze, nie wiecie, co się dzieje w H0 - 63295 ;)
A hazerowcy nie wiedzą co było bazą do Ty5 Roco? Z pewnością nie BR44 - którego Roco przygotowuje w TT, tylko BR50 którego Roco nie oferuje w TT. Taki detal :P
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Kilkujadek »

To nawet ja wiem :lol:
2 :P
Awatar użytkownika
Piotr Sekuła
Posty: 113
Rejestracja: 05 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Piotr Sekuła »

brovarek pisze:1.
Wiem, że Roco postanowiło nie ingerować w TT
2.
BR52 podobno ma już gniazdo
3.
Ty5 - można by się dogadać z Roco, oni już zrobili typa w H0
4.
wszystkie egzemplarze były w Dyrekcji Śląskiej
5.
No bo ja wiem, nie ma BR03^10 vel. Pm3 w TT?
6.
W późniejszych latach eksploatacji, wiele z nich zostało tej otuliny pozbawione
A ja mam zagadkę, które z tych zdań jest całkowicie pozbawione błędu?
Ano fakt, zd. 1 to fikcja, coś w TT tam mają.
Zdanie 3 - wy, TeTetkowicze, nie wiecie, co się dzieje w H0 - 63295 ;) Z mojej strony już EOT.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: brovarek »

1.
Wiem, że Roco postanowiło nie ingerować w TT
2.
BR52 podobno ma już gniazdo
3.
Ty5 - można by się dogadać z Roco, oni już zrobili typa w H0
4.
wszystkie egzemplarze były w Dyrekcji Śląskiej
5.
No bo ja wiem, nie ma BR03^10 vel. Pm3 w TT?
6.
W późniejszych latach eksploatacji, wiele z nich zostało tej otuliny pozbawione
A ja mam zagadkę, które z tych zdań jest całkowicie pozbawione błędu?
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: slawek »

Pm3 to parowóz w otulinie aerodynamicznej. W późniejszych latach eksploatacji, wiele z nich zostało tej otuliny pozbawione. Ja nie spotkałem sie z wykonanym seryjnie modelem tego parowozu.
Awatar użytkownika
Piotr Sekuła
Posty: 113
Rejestracja: 05 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Piotr Sekuła »

slawek pisze:Co do dużych parowozów pośpiesznych - brak bazy :(
No bo ja wiem, nie ma BR03^10 vel. Pm3 w TT?
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: slawek »

Tr6 to niemiecka seria BR56, przyjeta po wojnie, w wiekszosci stacjonowały w lokomotywowni Kłodzko, wszystkie egzemplarze były w Dyrekcji Śląskiej.

Na nową forme nie mamy co liczyc, można tylko walczyc o polskie malowanie. Co do parowozu roco to można sie zastanowic nad Ty4.

Co do dużych parowozów pośpiesznych - brak bazy :(
Awatar użytkownika
Piotr Sekuła
Posty: 113
Rejestracja: 05 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Piotr Sekuła »

No i tutaj pies pogrzebany. Zaproponowano same towary...

Ale, ale. Ty2 to popularny parowóz. BR52 podobno ma już gniazdo, więc czemu nie? 60%
Ty5 - można by się dogadać z Roco, oni już zrobili typa w H0... 30%
Tr6 - Was is das? Nic mi to nie mówi. 10%

A więc mamy jak na tacy; najbardziej mi by Ty2 pasował, ale jak byśmy mieli np. Ty5 z Roco wykonane starannie, czemu nie? Wiem, że Roco postanowiło nie ingerować w TT, ale warto spróbować.
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: slawek »

Temat miał byc sondażem zapotrzebowania na kolejny parowóz w polskim malowaniu a stał sie polem do dyskusji o BR50 :)

dobrze, tak wiec może wyrzucmy narazie propozycje Pm2 i zastanówmy sie nad następującymi:
Ty2 na bazie BR52
Ty5 na bazie BR50
Tr6 na bazie BR56

jesli chodzi o podejmowany temat zestawu wagonów w III epoce to zabieram sie za przygotowywanie zestawu towarowego. Z tego co udało mi sie dowiedziec osobowe ukażą sie niebawem i sa już przygotowane :)

czekam na opinie
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: brovarek »

Tak w ramach zartu ponizej masz linka do zdjecia które wsadziłem na Kozaku to Pm2-34 kilka lat przed przejeciem przez PKP...
http://img141.imageshack.us/img141/5536 ... 273rn4.jpg
Odmiana spawana
i póżniej:
http://img219.imageshack.us/img219/1181 ... 974zs5.jpg
juz podmienili
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: PKP epoka III

Post autor: Ranger »

Wszystkie fotki Pm2 które mam przedstawiają parowóz z tendrem 34D44. Do Pm2 przypisany jest tender 32D2 ale ja nie widziałem jeszcze go z tym parowozem, bardziej z Ot1. Jak macie fotki z tendrem który daje Tillig to wstawiajcie na FTT.
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość