Orient Express w Polsce
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
http://img524.imageshack.us/img524/2914 ... ienge1.jpg
Tylko takie. Raz go trafiłem we Włoszech.
Tylko takie. Raz go trafiłem we Włoszech.
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
Dam wieczorem, teraz coś ImageShack szwankujeMarcin pisze:Czy ma ktoś z Was zbliżenie wózka tego wagonu? Bardzo ciekawa konstrukcja.
J
Ostatnio zmieniony 13 lip 2007, 12:28 przez Jacula, łącznie zmieniany 2 razy.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
Czy ma ktoś z Was zbliżenie wózka tego wagonu? Bardzo ciekawa konstrukcja.
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
To teraz parę fotek z Dworca Głównego w Krakowie:

Oprócz moich są też zdjęcia mojej pociechy, która zaczyna chyba łapać bakcyla modelarskiego
Pozdrawiam orientalnie
- Jacek







Oprócz moich są też zdjęcia mojej pociechy, która zaczyna chyba łapać bakcyla modelarskiego

Pozdrawiam orientalnie

Ostatnio zmieniony 13 lip 2007, 12:26 przez Jacula, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
Zgadza się. WS jest wyskalowany właśnie na taką wartośc.
Ja staram się nie przekraczac 1200A

Ja staram się nie przekraczac 1200A
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10855
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
HęMariusz pisze:W sieci powinno byc 3000V= a moc loki to 4 MW

4.000.000 W / 3.000 V = ok. 1.333 A => > 1KA

...i to przy 100% sprawności napędu.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
Kiedys jak Orient Express przyjechal w Warszawie na Glowny, byl prowadzony w podwojnej trakcji Pm36+Pt47. Najwiekszy problem w tej chwili to naweglanie i nawodnienie parowozu.Mariusz pisze:Myślisz, że pociągnąłby takie brutto??!!
Ale ET21 w malowaniu zabytkowym przecież jest w Chabówce.
On miał max obciążenie dla 07, a pamiętajmy że to góry.
16 wagonów x 45 ton = 720 ton
Najcięższe pociągi pospieszne na równym terenie mają 750 ton dla EU07
A więc o parowozie można zapomniec. Chyba, że i tak elektryk by go pchał. Tak robi się na innych kolejach. Dochodzi jeszcze problem zasilania wagonów prądem. Parowozy takowego nie mają.
Krakow ma u siebie dwie historyczne lokomotywy elektryczne: ET21-57 i EP03-01. EP03 w pojedynke mogla by moze miec problemy, ale razem z ET21 spokojnie by mogly prowadzic ten sklad.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 12 lip 2007, 20:47 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
W sieci powinno byc 3000V= a moc loki to 4 MW
Czterech pantografów używasz przy ciężkim rozruchu i zimą gdy jest drut oblodzony.
Aby nie przepalic przewodu jezdnego.
Czterech pantografów używasz przy ciężkim rozruchu i zimą gdy jest drut oblodzony.
Aby nie przepalic przewodu jezdnego.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10855
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
BTW : jaki MAX prąd pobiera taka ET41 z takim obciążeniem ? Widzimy na zdjęciu, że poprzez 2 pantografy. Czy używa się 4-ech naraz (w normalnej eksplatacji)Mariusz pisze:16 wagonów x 45 ton = 720 ton


- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
Myślisz, że pociągnąłby takie brutto??!!Marcin pisze:Jasny gwint czy my w Polsce nie mamy ani jednego czynnego parowozu
Ale ET21 w malowaniu zabytkowym przecież jest w Chabówce.
On miał max obciążenie dla 07, a pamiętajmy że to góry.
16 wagonów x 45 ton = 720 ton
Najcięższe pociągi pospieszne na równym terenie mają 750 ton dla EU07
A więc o parowozie można zapomniec. Chyba, że i tak elektryk by go pchał. Tak robi się na innych kolejach. Dochodzi jeszcze problem zasilania wagonów prądem. Parowozy takowego nie mają.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2007, 20:33 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
Przeciez to tylko obsluga trakcyjna z PKP Cargo, ktore jako jedyne w holdingu posiada sprawne parowozy. A swoja droga to moze byc i tak, ze organizator pociagu dostal zaporowa propozycje w tej kwestii.Marcin pisze:Jasny gwint czy my w Polsce nie mamy ani jednego czynnego parowozu
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 12 lip 2007, 20:34 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- No11
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 lip 2007, 12:13
- Lokalizacja: Złotów
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
W TVN 24, gadali jednak, że 16 i pokazywali jakieś zdjęcia, ale archiwalne.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2007, 20:25 przez No11, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10855
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
W Teleekspresie podali informację, że 15 oraz pokazywali restauracyjny ...od środka.Karol pisze:Chyba 16

- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
Jasny gwint czy my w Polsce nie mamy ani jednego czynnego parowozu 

Ostatnio zmieniony 12 lip 2007, 20:21 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jacekk
- Posty: 520
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:22
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Orient Express w Polsce
Pomijam ten faktTrinonH0 pisze:a z jaką piękną lokomotywą

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 lip 2007, 14:52 przez Jacekk, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość