pepsigo2pl pisze:na wprost bedzie mozna smignac Vmax=100km/h ale juz na bok z "anglika" trzeba zwolnic do 40km/h.
Dużo w tym prawdy, ale nie wszystko. Jeśli teoria w cytowanej już przez mnie książce "Drogi kolejowe" jest prawdziwa, to kolega tydzial nie przedstawił całej prawdy, a mianowicie rozjazdy krzyżowe podwójne dzielą się na:
a) mające iglice mieszczące się w granicach czworoboku rozjazdu (zwane zapewne przez tydziala krótkimi, a produkowanymi przez Tilliga jako
83300), dla których promień łuku w torze zwrotnym może mieć 190m lub 205m przy skosie 1:9 i wówczas Vmax=40km/h.
b) z iglicami poza czworobokiem rozjazdu (jak sądzę zwanymi długimi, a przez Tilliga w przyszłości produkowanymi jako
83391), dla których promień łuku w torze zwrotnym może mieć 300m lub 500m przy skosie 1:9 i wówczas Vmax odpowiednio 50km/h i 60km/h.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2007, 07:43 przez
ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.