Odnoszę wrażenie, że wziąłeś się za projektowanie stacji od niewłaściwej strony - najpierw zakupiłeś tory, a później zacząłeś się zastanawiać, jak je upchnąć. Wrzuć tu rysunek planowanej stacji - łatwiej będzie ci coś doradzić. Może rozszerzenie torów da się uzasadnić jakimś elementem na międzytorzu /peron, semafor itp./. A może zastosować rozwiązanie, jakie było /nie wiem, czy po przebudowie istnieje/ na stacji Kraków Gł., gdzie długi peron był podzielony na dwie części /a, b/ i pośrodku miał właśnie taki układ zwrotnic na tor sąsiedni.badys pisze:teraz widząc niezgodność wymiarów tego elementu ze sttandartem pewnie lepiej by było trapez, problem w tym, że mam już ten element (bardzo efektowny) i jednak chciałbym go zamontować - szkoda odłożyć na półkę
układ stacji - na razie jest zarys z tą zwrotnicą na głowicy i dalej już szlak dwutorowy, a na stacji układ torów też nieźle rozbudowany
Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 06 lis 2006, 23:53
- Lokalizacja: Ślonck
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
teraz widząc niezgodność wymiarów tego elementu ze sttandartem pewnie lepiej by było trapez, problem w tym, że mam już ten element (bardzo efektowny) i jednak chciałbym go zamontować - szkoda odłożyć na półkę
układ stacji - na razie jest zarys z tą zwrotnicą na głowicy i dalej już szlak dwutorowy, a na stacji układ torów też nieźle rozbudowany
układ stacji - na razie jest zarys z tą zwrotnicą na głowicy i dalej już szlak dwutorowy, a na stacji układ torów też nieźle rozbudowany
Ostatnio zmieniony 28 gru 2006, 02:18 przez badys, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
Ciezko jest cos powiedziec, gdy nie ma sie przed nosem uklad torowego tej stacji.badys pisze:Obrazek
mam jakąś koncepcję budowy kilku modułów dwutorowych - konkretnie stacji - na której wjeździe chciałbym zamontować coś takiego jak na fotce, i tu mały zgryz: - jak to zrobić aby śmiesznie i głupio to nie wyglądało - wychodzi jajo, ponieważ zgodnie ze sttandartem w profilu MP-2 TT odległość pomiędzy osiami torowisk wynosi 36 mm natomiast na tej zwrotnicy ta odległość wynosi 44mm.
jeżeli montuję to tak aby na końcach modułu było zgodne ze sttandartem - wygląda to co najmniej dziwacznie - jedyne sensowne dla oka rozwiązanie jakie mi przyszło do głowy to przenieść ten rozjazd na sam wjazd na stację (a nie tak jak planowałem moduł wcześniej), i wejść na niego łukiem - bo tylko tu potrafię zgubić 8mm, nie chciałby z tego rezygnować
Ale mimo wszytko, czy nie lepiej i bardziej realistycznie bylo by na koncu glowicy stacyjnej dac uklad dwoch przejsc torowych tworzacych trapez?
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 06 lis 2006, 23:53
- Lokalizacja: Ślonck
- Kontakt:
Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna

mam jakąś koncepcję budowy kilku modułów dwutorowych - konkretnie stacji - na której wjeździe chciałbym zamontować coś takiego jak na fotce, i tu mały zgryz: - jak to zrobić aby śmiesznie i głupio to nie wyglądało - wychodzi jajo, ponieważ zgodnie ze sttandartem w profilu MP-2 TT odległość pomiędzy osiami torowisk wynosi 36 mm natomiast na tej zwrotnicy ta odległość wynosi 44mm.
jeżeli montuję to tak aby na końcach modułu było zgodne ze sttandartem - wygląda to co najmniej dziwacznie - jedyne sensowne dla oka rozwiązanie jakie mi przyszło do głowy to przenieść ten rozjazd na sam wjazd na stację (a nie tak jak planowałem moduł wcześniej), i wejść na niego łukiem - bo tylko tu potrafię zgubić 8mm, nie chciałby z tego rezygnować
Ostatnio zmieniony 28 gru 2006, 11:34 przez badys, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość