Konwersje UMF
Moderator: mod-Tabor
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Mniej więcej w tym miejscu kończy się otulina kotła, dlatego wyższa temperatura powoduje ten efekt.
- wlodar
- Posty: 1231
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Dzięki za cierpliwość. Wszystko jasne. Rozumiem, że na obszarze walczaka temperatura jest niższa i jest to oddzielna blacha, stąd równa i ostra linia podziału.
Wracając do modelu - piękna robota (jak zawsze
).
Wracając do modelu - piękna robota (jak zawsze

- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Sadza i przegrzana farba. Podgrzej mocno czarną błyszcząca farbę to się matowi. Po prostu się utlenia od temperatury.
- wlodar
- Posty: 1231
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Czyli to sadza, a nie inna farba? Tylko wtedy podział między matem a połyskiem chyba powinien być płynny, a nie równy z podziałem blach?. Nie czepiam się, naprawdę się nad tym zastanawiam. 

- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Osiadała sadza, wszystko mocno się grzało. Często nie można było sięgnąć do dymnicy aby ją umyć bo pomost był za krotki z boku.
Jest masa fotek gdzie widać, że dymnica była wytarta tylko ile obsługa sięgała ręką.
- wlodar
- Posty: 1231
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
A dlaczego dymnice zawsze są matowe? Pytam o oryginał. Były malowane inną farbą niż reszta parowozu? Z jakiego powodu?
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Nie masz ale ja mam. Podczas eksploatacji te osie były od środka czarno rdzawe z wyraźnym wytarciem obręczy od wjeżdżania na rozjazdach. Warto byś świadomym, że to była oś, która jako pierwsze wjeżdżała w każdy syf na torach (woda, smary, zarośnięty tor itp)Wojtek_Kraków pisze: ↑17 paź 2021, 08:09Nie mam niestety zdjęcia ale kiedyś widziałem, że były pomalowane analogicznie jak od zewnątrz.
Przypominam, że to jest model użytkowy. Nie pomnik do gablotki. Koła są niklowane więc mają mało przyczepną powierzchnię.
Powierzchnia galwaniczna jest dość ciemna aby się nie świecić. Nie widzę sensu malowania tej osi aby za jakiś czas klientowi pięknie odłaziła farba od eksploatacji na torach.
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Nie mam niestety zdjęcia ale kiedyś widziałem, że były pomalowane analogicznie jak od zewnątrz.T_Domagalski pisze: ↑16 paź 2021, 18:11... to ten metaliczny kolor wygląda całkiem neutralnie. Przynajmniej nie można zarzucić błędu autorowi konwersji.
No i nie były elegancko czyste-metaliczne.
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Zrób taką w TT, to od razu się piszę podając numer loki na której dziadek jeździł. Ty2, co drugi dziadek jeździł, już mam od Ciebie.
Przydał by się komplet.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Hmmm... Biorąc pod uwagę, że nie za bardzo wiadomo, jak były malowane pełne tarcze kół tocznych od strony ostoi w trakcie eksploatacji tych parowozów, to ten metaliczny kolor wygląda całkiem neutralnie. Przynajmniej nie można zarzucić błędu autorowi konwersji.

- wlodar
- Posty: 1231
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Taki sam głupi błąd jak Rocowska ST44 - całe podwozie i wózki czarne, a "dyszel" od sprzęgu jasnoszary
A model rzeczywiście rewelacja (choć H0
), jak to u Rangera 



A model rzeczywiście rewelacja (choć H0


- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
O widzisz. Robię te konwersje tyle lat a o tym nie pomyślałemWojtek_Kraków pisze: ↑16 paź 2021, 07:01Bardzo ładne wykonany model.
Ale rzucił mi się w oczy niepomalowany przedni zestaw kołowy, który trochę razi.

-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Bardzo ładne wykonany model.
Ale rzucił mi się w oczy niepomalowany przedni zestaw kołowy, który troche razi.
Ale rzucił mi się w oczy niepomalowany przedni zestaw kołowy, który troche razi.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Ja wiem, że to nie to forum ale zamarzył mi się taki w TT
Czas wrócić do Stokera.
Tr203-348 inauguruje dodanie tej serii do naszej oferty konwersji parowozów. Model powstał na bazie S160 w kolorze szarym i bez oświetlenia. Taka konfiguracja uczyniła go ekstremalnie trudnym do konwersji gdyż trzeba było malować dosłownie każdą część.
Z związku z tym, że podeszliśmy ambicjonalnie do tematu wymieniono całą instalację na robioną ręcznie. Zastąpiono płaskie inżektory inżektorami Nathana, dodano zawory odcinające.
W parowozie zbudowaliśmy również od podstaw instalację sprężarki 3 cylindrowej Hoffmana, całą instalację elektryczną kotła, zawory z instalacją piasecznic. Wymieniono niski komin wraz z płaszczem na odpowiedni. Ręcznie wykonano przestrzenne zawiasy drzwi dymnicy.
Zakres pracy jest tak wielki, że nie sposób go w łatwy i przystępny sposób opisać.
Ponad to co widać parowóz dostał nasza elektronikę i oświetlenie.
Na pokładzie dekoder dźwiękowy z podwójnym głośnikiem, zależności włączanie świateł oraz przepiękny i charakterystyczny dźwięk tego parowozu rodem z USA.
PS. Przestrzenne tabliczki ostrzegawcze już teraz to standard.

Tr203-348 inauguruje dodanie tej serii do naszej oferty konwersji parowozów. Model powstał na bazie S160 w kolorze szarym i bez oświetlenia. Taka konfiguracja uczyniła go ekstremalnie trudnym do konwersji gdyż trzeba było malować dosłownie każdą część.
Z związku z tym, że podeszliśmy ambicjonalnie do tematu wymieniono całą instalację na robioną ręcznie. Zastąpiono płaskie inżektory inżektorami Nathana, dodano zawory odcinające.
W parowozie zbudowaliśmy również od podstaw instalację sprężarki 3 cylindrowej Hoffmana, całą instalację elektryczną kotła, zawory z instalacją piasecznic. Wymieniono niski komin wraz z płaszczem na odpowiedni. Ręcznie wykonano przestrzenne zawiasy drzwi dymnicy.
Zakres pracy jest tak wielki, że nie sposób go w łatwy i przystępny sposób opisać.
Ponad to co widać parowóz dostał nasza elektronikę i oświetlenie.
Na pokładzie dekoder dźwiękowy z podwójnym głośnikiem, zależności włączanie świateł oraz przepiękny i charakterystyczny dźwięk tego parowozu rodem z USA.
PS. Przestrzenne tabliczki ostrzegawcze już teraz to standard.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Teraz tylko jeszcze taki zrobić w TT.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość