Konwersje UMF

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: brovarek »

Mniej więcej w tym miejscu kończy się otulina kotła, dlatego wyższa temperatura powoduje ten efekt.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1231
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: wlodar »

Dzięki za cierpliwość. Wszystko jasne. Rozumiem, że na obszarze walczaka temperatura jest niższa i jest to oddzielna blacha, stąd równa i ostra linia podziału.
Wracając do modelu - piękna robota (jak zawsze :) ).
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

wlodar pisze: 17 paź 2021, 19:33 Czyli to sadza, a nie inna farba? Tylko wtedy podział między matem a połyskiem chyba powinien być płynny, a nie równy z podziałem blach?. Nie czepiam się, naprawdę się nad tym zastanawiam. ;)
Sadza i przegrzana farba. Podgrzej mocno czarną błyszcząca farbę to się matowi. Po prostu się utlenia od temperatury.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1231
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: wlodar »

Czyli to sadza, a nie inna farba? Tylko wtedy podział między matem a połyskiem chyba powinien być płynny, a nie równy z podziałem blach?. Nie czepiam się, naprawdę się nad tym zastanawiam. ;)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

wlodar pisze: 17 paź 2021, 13:58 A dlaczego dymnice zawsze są matowe? Pytam o oryginał. Były malowane inną farbą niż reszta parowozu? Z jakiego powodu?
Osiadała sadza, wszystko mocno się grzało. Często nie można było sięgnąć do dymnicy aby ją umyć bo pomost był za krotki z boku.
Jest masa fotek gdzie widać, że dymnica była wytarta tylko ile obsługa sięgała ręką.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1231
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: wlodar »

A dlaczego dymnice zawsze są matowe? Pytam o oryginał. Były malowane inną farbą niż reszta parowozu? Z jakiego powodu?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Wojtek_Kraków pisze: 17 paź 2021, 08:09Nie mam niestety zdjęcia ale kiedyś widziałem, że były pomalowane analogicznie jak od zewnątrz.
Nie masz ale ja mam. Podczas eksploatacji te osie były od środka czarno rdzawe z wyraźnym wytarciem obręczy od wjeżdżania na rozjazdach. Warto byś świadomym, że to była oś, która jako pierwsze wjeżdżała w każdy syf na torach (woda, smary, zarośnięty tor itp)
4026194414_440d9d73b6_o.jpg

Przypominam, że to jest model użytkowy. Nie pomnik do gablotki. Koła są niklowane więc mają mało przyczepną powierzchnię.
Powierzchnia galwaniczna jest dość ciemna aby się nie świecić. Nie widzę sensu malowania tej osi aby za jakiś czas klientowi pięknie odłaziła farba od eksploatacji na torach.
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Wojtek_Kraków »

T_Domagalski pisze: 16 paź 2021, 18:11... to ten metaliczny kolor wygląda całkiem neutralnie. Przynajmniej nie można zarzucić błędu autorowi konwersji.
Nie mam niestety zdjęcia ale kiedyś widziałem, że były pomalowane analogicznie jak od zewnątrz.
No i nie były elegancko czyste-metaliczne. 😉
romanpumas
Posty: 1002
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: romanpumas »

20211016_181732.jpg

Zrób taką w TT, to od razu się piszę podając numer loki na której dziadek jeździł. Ty2, co drugi dziadek jeździł, już mam od Ciebie.
Przydał by się komplet.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: T_Domagalski »

Wojtek_Kraków pisze: 16 paź 2021, 07:01...niepomalowany przedni zestaw kołowy, który trochę razi.
Hmmm... Biorąc pod uwagę, że nie za bardzo wiadomo, jak były malowane pełne tarcze kół tocznych od strony ostoi w trakcie eksploatacji tych parowozów, to ten metaliczny kolor wygląda całkiem neutralnie. Przynajmniej nie można zarzucić błędu autorowi konwersji. ;)
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1231
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: wlodar »

Taki sam głupi błąd jak Rocowska ST44 - całe podwozie i wózki czarne, a "dyszel" od sprzęgu jasnoszary :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A model rzeczywiście rewelacja (choć H0 :mrgreen: ), jak to u Rangera ;)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Wojtek_Kraków pisze: 16 paź 2021, 07:01Bardzo ładne wykonany model.
Ale rzucił mi się w oczy niepomalowany przedni zestaw kołowy, który trochę razi.
O widzisz. Robię te konwersje tyle lat a o tym nie pomyślałem :lol:
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Wojtek_Kraków »

Bardzo ładne wykonany model.
Ale rzucił mi się w oczy niepomalowany przedni zestaw kołowy, który troche razi.
Screenshot_20211016_065743.jpg
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Ja wiem, że to nie to forum ale zamarzył mi się taki w TT :) Czas wrócić do Stokera.

Tr203-348 inauguruje dodanie tej serii do naszej oferty konwersji parowozów. Model powstał na bazie S160 w kolorze szarym i bez oświetlenia. Taka konfiguracja uczyniła go ekstremalnie trudnym do konwersji gdyż trzeba było malować dosłownie każdą część.
Z związku z tym, że podeszliśmy ambicjonalnie do tematu wymieniono całą instalację na robioną ręcznie. Zastąpiono płaskie inżektory inżektorami Nathana, dodano zawory odcinające.
W parowozie zbudowaliśmy również od podstaw instalację sprężarki 3 cylindrowej Hoffmana, całą instalację elektryczną kotła, zawory z instalacją piasecznic. Wymieniono niski komin wraz z płaszczem na odpowiedni. Ręcznie wykonano przestrzenne zawiasy drzwi dymnicy.
Zakres pracy jest tak wielki, że nie sposób go w łatwy i przystępny sposób opisać.
Ponad to co widać parowóz dostał nasza elektronikę i oświetlenie.
Na pokładzie dekoder dźwiękowy z podwójnym głośnikiem, zależności włączanie świateł oraz przepiękny i charakterystyczny dźwięk tego parowozu rodem z USA.
PS. Przestrzenne tabliczki ostrzegawcze już teraz to standard.
Załączniki
DSC00049.JPG
DSC00050.JPG
DSC00051.JPG
DSC00052.JPG
DSC00054.JPG
DSC00055.JPG
DSC00056.JPG
DSC00057.JPG
DSC00058.JPG
DSC00059.JPG
DSC00060.JPG
DSC00061.JPG
DSC00064.JPG
DSC00066.JPG
DSC00067.JPG
DSC00068.JPG
DSC00069.JPG
DSC00071.JPG
DSC00072.JPG
DSC00073.JPG
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Teraz tylko jeszcze taki zrobić w TT.
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość