Ok1-359, BR 38, ROCO
Moderator: mod-Tabor
- krzysztof
 - Posty: 1742
 - Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
 - Lokalizacja: Tczew
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
odnosząc sie do pytań zadanych w postach przedmówców, w moim egzemplarzu:
światła z czoła świecą mniej intensywnie niż te w tendrze, z tym, że uważam światła tendra za nienaturalnie intensywne (no i przeświecające obudowę tendra).
napęd mam na 3 osie - te ogumione. uważam, że koło będące w woreczku z częściami należy zamontować w miejscu pierwszej osi. zauważyłem też, że na rysunku w instrukcji osie 2 i 3 mają po 1 gumce przyczepnościowej, oś 1 dwie. u mnie wszystkie trzy osie maj,a po dwie gumki.
loka pięknie wykonana ale napisy ustępują wykonaniem tym z Tilliga - niestety nie tylko w tej loce Roco - to muszą dopracować.
dziwne jest też, że jeszcze nikt nie pisze o wyglądzie reflektorów w tendrze...
			
			
													światła z czoła świecą mniej intensywnie niż te w tendrze, z tym, że uważam światła tendra za nienaturalnie intensywne (no i przeświecające obudowę tendra).
napęd mam na 3 osie - te ogumione. uważam, że koło będące w woreczku z częściami należy zamontować w miejscu pierwszej osi. zauważyłem też, że na rysunku w instrukcji osie 2 i 3 mają po 1 gumce przyczepnościowej, oś 1 dwie. u mnie wszystkie trzy osie maj,a po dwie gumki.
loka pięknie wykonana ale napisy ustępują wykonaniem tym z Tilliga - niestety nie tylko w tej loce Roco - to muszą dopracować.
dziwne jest też, że jeszcze nikt nie pisze o wyglądzie reflektorów w tendrze...
					Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, 18:13 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- wmac27
 - Posty: 399
 - Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
 - Lokalizacja: Dolice
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Jaki jest zamontowany dekoder dźwięku?JanuszTT pisze:Witam, ja tez mam wersje ok1 z dźwiękiem, ....
- 
				markom
 - Posty: 697
 - Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
 - Lokalizacja: Łódź
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Wychodzi na to, że ja również otrzymałem "zły napęd"!
Mam 4 osie napędzane, w tym skrajne z "ogumieniem".
O ile przy małych prędkościach i maxymalnych jest OK, to przy 75-90% podawanego zasilania zaczyna lokomotywą szarpać. Wpada w dziwne wibracje. Jakby chciała jechać do przodu, a za chwilę do tyłu. To co przytoczył Kolega Tomek, cyt.: nieoptymalna jazda"
Trzeba będzie reklamować
			
			
									
																
						Mam 4 osie napędzane, w tym skrajne z "ogumieniem".
O ile przy małych prędkościach i maxymalnych jest OK, to przy 75-90% podawanego zasilania zaczyna lokomotywą szarpać. Wpada w dziwne wibracje. Jakby chciała jechać do przodu, a za chwilę do tyłu. To co przytoczył Kolega Tomek, cyt.: nieoptymalna jazda"
Trzeba będzie reklamować
- golab
 - Posty: 1359
 - Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
 - Lokalizacja: Katowice
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
patrz 3 posty wyżej ...
			
			
									
																
						- 
				JanuszTT
 - Posty: 44
 - Rejestracja: 12 lut 2011, 18:01
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Witam, ja tez mam wersje ok1 z dźwiękiem, jeszcze nie urochomilem, ale widzę ze moja ma 4 osie napędzane w tym z gumkami dwie skrajne. Koledzy wyżej pisali ze maja inny układ osi napedzanych i gumek. Czyżby były rożne wersje ok1? Ja swoją dostałem wczoraj z modelmani, na spodzie ma oznaczenie katalogowe 36049A i jeszcze 4 01 B2.
			
			
									
																
						- Jerzyr
 - Posty: 343
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
 - Lokalizacja: Łapy
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Jestem szczęściwym posiadaczem tej udźwiękowionej lokomotywy i muszę stwierdzić, że jestem pod wrażeniem. Lokomorywa majestatycznie rusza po odtworzeniu sekwencji syków pary. Wykonana z najdrobniejszymi szczegółami (podejrzewam, że część armatury może uszkodzić się podczas eksploatacji na makiecie). Ale dopatrzyłem się dwóch felerów(jak na razie). Pierwszy, po zmianie kierunku jazdy zmiana świateł następuje dopiero z momentem ruszenia lokomotywy (w czasie "syczenia" światła świecą jeszcze w odwrotnym kierunku niż ustawienie myszy). Drugi, który mnie najbardziej razi, to znacznie mniej intensywne świecenie przednimi światłami. Na tendrze jest OK. I tu pytanie: ta lokomotywa tak ma, czy jest to jakiś feler?
			
			
									
																
						- 
				jafrap
 - Posty: 462
 - Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
 - Lokalizacja: Z miasta
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Chyba jednak lepiej zaopatrzyć się w wersję z dźwiękiem. Trza kasę odkładać  
 Dokupienie osobno dekodera wyjdzie chyba jednak nieco drożej za całość. A i tak w końcu większość z nas marzy o posiadaniu jednak lokomotywy udźwiękowionej i wcześniej czy później dekoder będzie się chciało dołożyć.
			
			
									
																
						- golab
 - Posty: 1359
 - Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
 - Lokalizacja: Katowice
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Napęd jest na 3 osie - w związku z reklamacjami pierwszych egzemplarzy i "nieoptymalną jazdą modeli napędzanych na 4 osie" - było o tym na stronie Roco
http://www.roco.cc/service/faq/info-tt-br-38.html
Dotyczy BR38, tak więc i naszej Ok1
			
			
									
																
						http://www.roco.cc/service/faq/info-tt-br-38.html
Dotyczy BR38, tak więc i naszej Ok1
- 
				Darek.W
 - Posty: 130
 - Rejestracja: 09 kwie 2009, 18:58
 - Lokalizacja: Rzeszów
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Jeździ b.dobrze . A 4 oś  z kołem  zębatym dorzucili  z częściami do montażu .
Gumki są na pierwszych 3 -ech osiach 6 szt .
W instrukcji wszystkie są z napędem,więc 4-tą trzeba wymienić samemu .
Zobaczymy co będzie .
"Ogumienie" osi w instrukcji : 1 - oba koła ,2 -lewe ,3 - prawe ,4 bez .
			
			
									
																
						Gumki są na pierwszych 3 -ech osiach 6 szt .
W instrukcji wszystkie są z napędem,więc 4-tą trzeba wymienić samemu .
Zobaczymy co będzie .
"Ogumienie" osi w instrukcji : 1 - oba koła ,2 -lewe ,3 - prawe ,4 bez .
- Ranger
 - Posty: 3962
 - Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Darek a czy aby na pewno masz sprawną wersje Ok1? Napęd w tendrze jest na wszystkie osie...
			
			
									
																
						- 
				Darek.W
 - Posty: 130
 - Rejestracja: 09 kwie 2009, 18:58
 - Lokalizacja: Rzeszów
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Wszystko wygląda OK  lepiej  niż  na  foto, jeździ dobrze, bardzo cicho.
Malowanie na 5. Napęd w tendrze na pierwsze 3 osie z gumkami, 4 oś bez napędu.
W woreczku z częściami pomalowana oś z napędem, ale bez gumek
Wygląda na to, że jeden z lepiej wykonanych modeli.
Darek.
(Petr szybki jest, he, he.)
			
			
													Malowanie na 5. Napęd w tendrze na pierwsze 3 osie z gumkami, 4 oś bez napędu.
W woreczku z częściami pomalowana oś z napędem, ale bez gumek
Wygląda na to, że jeden z lepiej wykonanych modeli.
Darek.
(Petr szybki jest, he, he.)
					Ostatnio zmieniony 14 mar 2012, 20:32 przez Darek.W, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				jafrap
 - Posty: 462
 - Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
 - Lokalizacja: Z miasta
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Jak każda chyba lokomotywa, tak i ta nie jest idealna. Trzeba jednak przyznać, że jak na posuchę parowozów PKP w naszej skali to i tak bardzo dobry zakup będzie. W miarę poprawne malowanie, brak tabliczek poniemieckich (w tym na drzwiach dymnicy), polsko wyglądające reflektory... no i wersja z dźwiękiem - a tak w uzupełnieniu, kilka fotek prawdziwej Ok1-359 z googla: http://www.google.pl/search?q=ok1-359&h ... 24&bih=654 między innymi:
Ok1-359 w międzyrzeczu w 1987 r.: Ok1-359
Ok1-359 na stacji w Lesznie w roku 1989:

2 lata różnicy, a nieco inne elementy malowana widoczne są na fotkach.
			
			
													Ok1-359 w międzyrzeczu w 1987 r.: Ok1-359
Ok1-359 na stacji w Lesznie w roku 1989:
2 lata różnicy, a nieco inne elementy malowana widoczne są na fotkach.
					Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, 18:22 przez jafrap, łącznie zmieniany 7 razy.
									
			
																
						- 
				jafrap
 - Posty: 462
 - Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
 - Lokalizacja: Z miasta
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Prośba - gdyby któryś z kolegów miał już ten model (najlepiej z dźwiękiem) to zapodałby jakiś mini teścik, jak to wszystko działa. Ja chętnie tez bym nabył ale na razie nie mam tyle kasy (ale zbieram  
 ).
			
			
									
																
						- 
				cichonęk
 - Posty: 515
 - Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
 - Lokalizacja: Łódź
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
Rzeczywiście, to święta racja. Ale trzeba uczciwie przyznać, że poza klasą modelu samą w sobie, to Roco potraktowało spolszczenie Ok1 tak samo jak Tillig - Ty2. Polecam lekturę książki A. Paszke "Parowozy serii Ok1" znajduje się tam trochę ciekawych fotografii (choć niestety stosunkowo nowych - najstarsze z połowy lat sześćdziesiątych) i rozdział poświęcony parowozom serii P8 zachowanym w innych krajach. Na fotografiach z tego rozdziału widać, że nasz piękny model to maszyna z typowym niemieckim osprzętem kotła, z zachowanym układem hamulcowym dwuosiowego wózka tocznego, nie wspominając o dzwonie parowym, odpowiadająca m.in. muzealnym parowozom serii 38. Oczywiście gdyby nie żółte złośliwe tabliczkiArturSchŁ pisze:Piękna jest, ...znowu kasę trzeba zbierać
					Ostatnio zmieniony 26 sty 2012, 08:17 przez cichonęk, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
																
						- golab
 - Posty: 1359
 - Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
 - Lokalizacja: Katowice
 - Kontakt:
 
Re: Ok1-359, BR 38, ROCO
I tu mam wątpliwości. Poniżej fragment informacji ze strony "parowozy w Polsce", wprawdzie mowa o parowozie Tw1, fragment dotyczy okresu po 1955 roku i MD Piła wspomniana jest jako DOKP Poznań:jakubgol pisze:Wg moich szpargałów Piła z dniem 01.10.1975 r. została wyłączona z DOKP Gdańsk na korzyść DOKP Poznań. Teraz diabeł tkwi w dacie rewizji.golab pisze:W Pile był miedzy 1966 a 1976 rokiem, w tamtych czasach MD Piła to DOKP Poznań ....
Po roku 1955 kilkanaście parowozów pojawiło się też w DOKP Poznań, gdzie pracowały w MD Piła, Gniezno, Kostrzyn, Wągrowiec i Krzyż. Mimo swojej znacznej liczebności seria ta nie odznaczyła się większymi zasługami na służbie.
pełen tekst: http://parowozy.net/parowozy/tw1 poza tym od 1975 nie było Poznańskiej DOKP, tylko Zachodnia DOKP ...
wyglądałoby na to, że model ma odzwierciedlać Ok1-359 z końca lat 60
					Ostatnio zmieniony 21 sty 2012, 09:37 przez golab, łącznie zmieniany 4 razy.
									
			
																
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość