Ok1-359, BR 38, ROCO

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1740
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: krzysztof »

odnosząc sie do pytań zadanych w postach przedmówców, w moim egzemplarzu:

światła z czoła świecą mniej intensywnie niż te w tendrze, z tym, że uważam światła tendra za nienaturalnie intensywne (no i przeświecające obudowę tendra).

napęd mam na 3 osie - te ogumione. uważam, że koło będące w woreczku z częściami należy zamontować w miejscu pierwszej osi. zauważyłem też, że na rysunku w instrukcji osie 2 i 3 mają po 1 gumce przyczepnościowej, oś 1 dwie. u mnie wszystkie trzy osie maj,a po dwie gumki.

loka pięknie wykonana ale napisy ustępują wykonaniem tym z Tilliga - niestety nie tylko w tej loce Roco - to muszą dopracować.

dziwne jest też, że jeszcze nikt nie pisze o wyglądzie reflektorów w tendrze...
Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, 18:13 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wmac27
Posty: 398
Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
Lokalizacja: Dolice
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: wmac27 »

JanuszTT pisze:Witam, ja tez mam wersje ok1 z dźwiękiem, ....
Jaki jest zamontowany dekoder dźwięku?
markom
Posty: 697
Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: markom »

Wychodzi na to, że ja również otrzymałem "zły napęd"!
Mam 4 osie napędzane, w tym skrajne z "ogumieniem".
O ile przy małych prędkościach i maxymalnych jest OK, to przy 75-90% podawanego zasilania zaczyna lokomotywą szarpać. Wpada w dziwne wibracje. Jakby chciała jechać do przodu, a za chwilę do tyłu. To co przytoczył Kolega Tomek, cyt.: nieoptymalna jazda"
Trzeba będzie reklamować :cry:
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: golab »

patrz 3 posty wyżej ...
JanuszTT
Posty: 44
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: JanuszTT »

Witam, ja tez mam wersje ok1 z dźwiękiem, jeszcze nie urochomilem, ale widzę ze moja ma 4 osie napędzane w tym z gumkami dwie skrajne. Koledzy wyżej pisali ze maja inny układ osi napedzanych i gumek. Czyżby były rożne wersje ok1? Ja swoją dostałem wczoraj z modelmani, na spodzie ma oznaczenie katalogowe 36049A i jeszcze 4 01 B2.
Awatar użytkownika
Jerzyr
Posty: 343
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
Lokalizacja: Łapy
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Jerzyr »

Jestem szczęściwym posiadaczem tej udźwiękowionej lokomotywy i muszę stwierdzić, że jestem pod wrażeniem. Lokomorywa majestatycznie rusza po odtworzeniu sekwencji syków pary. Wykonana z najdrobniejszymi szczegółami (podejrzewam, że część armatury może uszkodzić się podczas eksploatacji na makiecie). Ale dopatrzyłem się dwóch felerów(jak na razie). Pierwszy, po zmianie kierunku jazdy zmiana świateł następuje dopiero z momentem ruszenia lokomotywy (w czasie "syczenia" światła świecą jeszcze w odwrotnym kierunku niż ustawienie myszy). Drugi, który mnie najbardziej razi, to znacznie mniej intensywne świecenie przednimi światłami. Na tendrze jest OK. I tu pytanie: ta lokomotywa tak ma, czy jest to jakiś feler?
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: jafrap »

Chyba jednak lepiej zaopatrzyć się w wersję z dźwiękiem. Trza kasę odkładać :> Dokupienie osobno dekodera wyjdzie chyba jednak nieco drożej za całość. A i tak w końcu większość z nas marzy o posiadaniu jednak lokomotywy udźwiękowionej i wcześniej czy później dekoder będzie się chciało dołożyć.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: golab »

Napęd jest na 3 osie - w związku z reklamacjami pierwszych egzemplarzy i "nieoptymalną jazdą modeli napędzanych na 4 osie" - było o tym na stronie Roco

http://www.roco.cc/service/faq/info-tt-br-38.html

Dotyczy BR38, tak więc i naszej Ok1
Darek.W
Posty: 130
Rejestracja: 09 kwie 2009, 18:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Darek.W »

Jeździ b.dobrze . A 4 oś z kołem zębatym dorzucili z częściami do montażu .
Gumki są na pierwszych 3 -ech osiach 6 szt .
W instrukcji wszystkie są z napędem,więc 4-tą trzeba wymienić samemu .
Zobaczymy co będzie .
"Ogumienie" osi w instrukcji : 1 - oba koła ,2 -lewe ,3 - prawe ,4 bez .
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3930
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Ranger »

Darek a czy aby na pewno masz sprawną wersje Ok1? Napęd w tendrze jest na wszystkie osie...
Darek.W
Posty: 130
Rejestracja: 09 kwie 2009, 18:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Darek.W »

Wszystko wygląda OK lepiej niż na foto, jeździ dobrze, bardzo cicho.
Malowanie na 5. Napęd w tendrze na pierwsze 3 osie z gumkami, 4 oś bez napędu.
W woreczku z częściami pomalowana oś z napędem, ale bez gumek ??
Wygląda na to, że jeden z lepiej wykonanych modeli.
Darek.
(Petr szybki jest, he, he.)
Ostatnio zmieniony 14 mar 2012, 20:32 przez Darek.W, łącznie zmieniany 1 raz.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: jafrap »

Jak każda chyba lokomotywa, tak i ta nie jest idealna. Trzeba jednak przyznać, że jak na posuchę parowozów PKP w naszej skali to i tak bardzo dobry zakup będzie. W miarę poprawne malowanie, brak tabliczek poniemieckich (w tym na drzwiach dymnicy), polsko wyglądające reflektory... no i wersja z dźwiękiem - a tak w uzupełnieniu, kilka fotek prawdziwej Ok1-359 z googla: http://www.google.pl/search?q=ok1-359&h ... 24&bih=654 między innymi:

Ok1-359 w międzyrzeczu w 1987 r.:
oo.jpg
Ok1-359

Ok1-359 na stacji w Lesznie w roku 1989:
Obrazek

2 lata różnicy, a nieco inne elementy malowana widoczne są na fotkach.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, 18:22 przez jafrap, łącznie zmieniany 7 razy.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: jafrap »

Prośba - gdyby któryś z kolegów miał już ten model (najlepiej z dźwiękiem) to zapodałby jakiś mini teścik, jak to wszystko działa. Ja chętnie tez bym nabył ale na razie nie mam tyle kasy (ale zbieram :lol: ).
cichonęk
Posty: 504
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: cichonęk »

ArturSchŁ pisze:Piękna jest, ...znowu kasę trzeba zbierać :cry:
Rzeczywiście, to święta racja. Ale trzeba uczciwie przyznać, że poza klasą modelu samą w sobie, to Roco potraktowało spolszczenie Ok1 tak samo jak Tillig - Ty2. Polecam lekturę książki A. Paszke "Parowozy serii Ok1" znajduje się tam trochę ciekawych fotografii (choć niestety stosunkowo nowych - najstarsze z połowy lat sześćdziesiątych) i rozdział poświęcony parowozom serii P8 zachowanym w innych krajach. Na fotografiach z tego rozdziału widać, że nasz piękny model to maszyna z typowym niemieckim osprzętem kotła, z zachowanym układem hamulcowym dwuosiowego wózka tocznego, nie wspominając o dzwonie parowym, odpowiadająca m.in. muzealnym parowozom serii 38. Oczywiście gdyby nie żółte złośliwe tabliczki :evil: można by mówić o epoce IIIa/b (patrz zdjęcie w "Atlasie parowozów" P. Terczyńskiego). Jednak jak zwykle w temacie parowozów, oznaczenia swoje, a rzeczywistość swoje. Oczywiście również będę chciał zakupić ten piękny model, a wszystkich producentów detali waloryzacyjnych już gorąco namawiam do przygotowania chociażby tabliczek fototrawionych i kalek - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 sty 2012, 08:17 przez cichonęk, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: golab »

jakubgol pisze:
golab pisze:W Pile był miedzy 1966 a 1976 rokiem, w tamtych czasach MD Piła to DOKP Poznań ....
Wg moich szpargałów Piła z dniem 01.10.1975 r. została wyłączona z DOKP Gdańsk na korzyść DOKP Poznań. Teraz diabeł tkwi w dacie rewizji.
I tu mam wątpliwości. Poniżej fragment informacji ze strony "parowozy w Polsce", wprawdzie mowa o parowozie Tw1, fragment dotyczy okresu po 1955 roku i MD Piła wspomniana jest jako DOKP Poznań:

Po roku 1955 kilkanaście parowozów pojawiło się też w DOKP Poznań, gdzie pracowały w MD Piła, Gniezno, Kostrzyn, Wągrowiec i Krzyż. Mimo swojej znacznej liczebności seria ta nie odznaczyła się większymi zasługami na służbie.

pełen tekst: http://parowozy.net/parowozy/tw1 poza tym od 1975 nie było Poznańskiej DOKP, tylko Zachodnia DOKP ...
wyglądałoby na to, że model ma odzwierciedlać Ok1-359 z końca lat 60
Ostatnio zmieniony 21 sty 2012, 09:37 przez golab, łącznie zmieniany 4 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: womo i 1 gość