Oj mógłby ..... tylko, co zrobić jak nie myśliTillig mógłby podczas konstruowania modelu w końcu pomyśleć chociaż o opcji sound i nie skazywać coraz szerszą rzeszę modelarzy /chcących ożywić swoje modele udźwiękowieniem ich/ na dłubanie pilnikami w modelu za 1000zł...
Tillig - problemy z jakością
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
Ostatnio zmieniony 25 mar 2013, 10:03 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
Wciąż powtarzam, że w XXI wieku postępowanie Tilliga w sensie nie zagospodarowania miejsca na głośnik to z lekka pomyłka. Jak widać da się w mNiejszej skali wsadzić głośnik do lokomotywy tego pokroju (nieco inna ale nie o to mi chodzi): http://www.trix.de/produkte/frontend/in ... ednumber=0maciej_kolej pisze:BR 50.3548-0
DCC:
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia tej lokomotywy, w tendrze możemy zamontować dekoder dźwiękowy, problemem i to poważnym, może okazać się umiejscowienie głośnika - w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru", jednak to może stanowić poważny problem w eksploatacji i zeszpecić filigranową budkę maszynisty, mocno spasowaną z tendrem. Wybór trudny.
A tutaj BR52 w N-ce: http://www.fleischmann.de/de/product/18 ... ducts.html
Tillig mógłby podczas konstruowania modelu w końcu pomyśleć chociaż o opcji sound i nie skazywać coraz szerszą rzeszę modelarzy /chcących ożywić swoje modele udźwiękowieniem ich/ na dłubanie pilnikami w modelu za 1000zł...
[wydzielone z Banku Modeli, doklejone do uwag nt. Tillig]
Ostatnio zmieniony 25 mar 2013, 09:43 przez jafrap, łącznie zmieniany 4 razy.
- krzysztof
- Posty: 1743
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
jest jeszcze jeden typ, bo ja na taki trafiłem: 8/7,5mm ale który był izolowany to nie pamiętam...malzyw pisze:W węglarce PKP 14277 mam nowy typ zestawu kołowego-obustronnie nieizolowany, trochę sobie poszukałem przyczyny zwarcia na makiecie.
a w nowozakupionej cysternie 14996 koła tak są klinowane w maźnicach, że wagon ten się wlecze. koła nie obracają się mimo że z maźnic aż wylewa się na szyny smar!!! kto na to wpadł?!
i jeszcze te gigantyczne pudła...
Ostatnio zmieniony 04 gru 2012, 17:49 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
- miano
- Posty: 618
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Br 285 + Husarz
W setowej Br 285 przemalowanej na Lotosa problem miałem ciekawy - przejściówka 12/6 pin nie zawsze kontaktowała - pomogło dogięcie i zlutowanie, ale dochodziłem do tego na 3 razy.
W otrzymanym dzisiaj Husarzu nie przewodził prąd z jednego wózka. Niby pomogło przelutowanie, ale po założeniu obudowy znowu nie kontaktowała - i tak kilka razy. Myślałem że zaraz go swignę za okno. Postanowiłem jeszcze sprawdzić lutowanie kabelka w wózku, ale było OK. Ostatecznie pomogło przetarcie i podgięcie blaszek gdyż Helga przesadziła ze smarowaniem - w tym przypadku jakąś rzadkim smarem który wypływał z przekładni w wózku.
Straty: urwany stopień podklejony, 10 min na poszukiwanie jednego stopnia i nauka składania kks-u tym razem wyjątkowo bez szukania sprężynki na podłodze.
Chwila radosnych emocji dzięki firmie Tillig - bezcenne, czego wszystkim życzę
W otrzymanym dzisiaj Husarzu nie przewodził prąd z jednego wózka. Niby pomogło przelutowanie, ale po założeniu obudowy znowu nie kontaktowała - i tak kilka razy. Myślałem że zaraz go swignę za okno. Postanowiłem jeszcze sprawdzić lutowanie kabelka w wózku, ale było OK. Ostatecznie pomogło przetarcie i podgięcie blaszek gdyż Helga przesadziła ze smarowaniem - w tym przypadku jakąś rzadkim smarem który wypływał z przekładni w wózku.
Straty: urwany stopień podklejony, 10 min na poszukiwanie jednego stopnia i nauka składania kks-u tym razem wyjątkowo bez szukania sprężynki na podłodze.
Chwila radosnych emocji dzięki firmie Tillig - bezcenne, czego wszystkim życzę
Ostatnio zmieniony 03 gru 2012, 21:51 przez miano, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 lis 2006, 18:00
- Lokalizacja: Sieraków
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
W węglarce PKP 14277 mam nowy typ zestawu kołowego-obustronnie nieizolowany, trochę sobie poszukałem przyczyny zwarcia na makiecie.
- TittyTwister
- Posty: 269
- Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
- Lokalizacja: Ostrava
- Kontakt:
Re: Nohab seria limitowana
Wczoraj gadałem z pani sprzedawcą z sklepu Hobby-shop i dokładnie to same mi mówiła, jak wypakowywała Nohabky z pudełek i jak się jej ty podwózie rozsypały u wszystkich No, masakra...ModelarzeTT pisze:Zamawiać do 30 marca bo seria jednorazowa (może wkrótce będą żądać zaliczek), potem czekać pół roku, a potem dostać taki szajs (po niemiecku się to nazywa scheisse).
(...)
Po wyjęciu z pudełka i odwinięciu folii Nohab po prostu się rozsypał.
Połamane są obie atrapy wózków (pudełko w stanie nienaruszonym). (...)
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2012, 15:48 przez TittyTwister, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 289
- Rejestracja: 26 sty 2008, 19:45
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
Mam odpowiednik takowej tyle, ze w H0 i produkcji ROCO ale w porównaniu z węglarkami DR, PKP to ona jest tak jakby właśnie czerwonawa
Może TittyTwister coś podpowie o prawidłowości kolorystki - w końcu to jego okolice
Może TittyTwister coś podpowie o prawidłowości kolorystki - w końcu to jego okolice
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2012, 21:43 przez akinomrz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 683
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
czerwona węglarka
Kupiłem węglarkę 4-osiową Eas-u kolei CSD, epoka IV, Tillig 15250.
Mam wątpliwości co do jej koloru: czy taki ma być, czy to kolejny bubel? Według mnie jest zbyt czerwony. W katalogu ma kolor brązowy o odcieniu zbliżonym do węglarek innych zarządów tej epoki.
Spójrzcie sami na zdjęcia. Jakość napisów jest bardzo dobra, ale czerwony (bordowy?) kolor nadwozia jakoś mi nie pasuje. Aby uniknąć przekłamania aparatu fotograficznego, postawiłem czeską węglarkę obok brązowej DB (Tillig 15241) i restauracji DB (Tillig 13697). Węglarka ma kolor zbliżony do speisewagena . Co Wy na to?
Mam wątpliwości co do jej koloru: czy taki ma być, czy to kolejny bubel? Według mnie jest zbyt czerwony. W katalogu ma kolor brązowy o odcieniu zbliżonym do węglarek innych zarządów tej epoki.
Spójrzcie sami na zdjęcia. Jakość napisów jest bardzo dobra, ale czerwony (bordowy?) kolor nadwozia jakoś mi nie pasuje. Aby uniknąć przekłamania aparatu fotograficznego, postawiłem czeską węglarkę obok brązowej DB (Tillig 15241) i restauracji DB (Tillig 13697). Węglarka ma kolor zbliżony do speisewagena . Co Wy na to?
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2012, 09:25 przez PiotrZ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 28 mar 2010, 14:55
- Lokalizacja: Czarna Woda
- Kontakt:
Re: wagony typu Habbis
Na szczęście to tylko przypadek - za trzecim razem dostałem wagoniki w idealnym stanie.krisss pisze:Po wymianie w sklepie, drugi raz otrzymałem wagony z doklejonym jednym stopniem manewrowym.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2012, 09:07 przez krisss, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10358
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
To TYPOWA usterka.KrystianoV6 pisze:... okazało się że koło w jednym wózku było odwrotnie wsadzone.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 10 lut 2012, 19:51
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
A ja kupiłem wczoraj wagon osobowy PKP intercity nr kat 13553.Wagon przepiękny ale.... i tu uwaga położyłem wagon na tory a tu ZWARCIE okazało się że koło w jednym wózku było odwrotnie wsadzone.Sprawdzajcie czy koła są włożone w jednym rzędzie stroną izolowaną
- TittyTwister
- Posty: 269
- Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
- Lokalizacja: Ostrava
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
Masakr non plus ultra! Myślę dobrze, że Nohaby robią w Sebnitzu? a taki towar wybrakowany sprzedają Jak pisałem o produkcji w Chinie to mówiłem, że to nie problem "Made in China" ale problem producenta. Widzę, że chcą wyrzucić klientów ke konkurencji u mnie im się udało
- aviaTTor
- Posty: 660
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
No to już jest przegięcie-szkoda, że u nas nie ma sklepów stacjonarnych z prawdziwego zdarzenia-z dużym wyborem modeli w naszej skali kiedyś u pana Hedy była przyklejana informacja, że dana loka została sprawdzona-myślę, że jest to dobre rozwiązanie.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2012, 10:13 przez aviaTTor, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Nohab seria limitowana
Zamawiać do 30 marca bo seria jednorazowa (może wkrótce będą żądać zaliczek), potem czekać pół roku, a potem dostać taki szajs (po niemiecku się to nazywa scheisse).
Po wyjęciu z pudełka i odwinięciu folii Nohab po prostu się rozsypał.
Połamane są obie atrapy wózków (pudełko w stanie nienaruszonym).
Jak można takie coś zapakować i wysłać? Widać można.
Pozdrawiam
ModelarzeTT - Krzysiek
Po wyjęciu z pudełka i odwinięciu folii Nohab po prostu się rozsypał.
Połamane są obie atrapy wózków (pudełko w stanie nienaruszonym).
Jak można takie coś zapakować i wysłać? Widać można.
Pozdrawiam
ModelarzeTT - Krzysiek
Ostatnio zmieniony 06 sie 2012, 09:23 przez ModelarzeTT, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 28 mar 2010, 14:55
- Lokalizacja: Czarna Woda
- Kontakt:
wagony typu Habbis
Czy ktoś z Was jest posiadaczem modeli typu Habbis, dokładniej: Tillig 15802 i Tillig 15833? Po wymianie w sklepie, drugi raz otrzymałem wagony z doklejonym jednym stopniem manewrowym. Chciałbym się dowiedzieć czy to przypadek czy już reguła stosowana u Tilliga?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość