Zlot „Modularzy” Kolejowych - Radom 2006-2020
Moderator: mod-Imprezy
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
ad. zgrywania trasy kamerą, braciszek zaoferował się, że na Trako pomoże mi zgrać przelot nad modułami w rozdzielczości HD i z wózka, tylko będzie trzeba ramię skonstruować na wózku. Przy odorobinie szczęścia może się to uda.
http://www.tram.prv.pl/ - I Ty zostaniesz motorniczym!
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10809
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 17:38 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 707
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
Witam,
Dzięki umiejętnościom syna
(thanks Paweł), mogłem umieścić 3 krótkie filmiki z imprezy w Radomiu. Filmiki zrobiłem aparatem cyfrowym w rozdzielczości 320x240 (+dźwięk).
1. Mój czerwony "krokodyl" OBB ciągnie czerwony skład DB Cargo
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 0257&hl=pl
2. Przejazd Ty2 z pociągiem towarowym
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 9519&hl=pl
3. Manewry VT137 w Porąbce Zdroju
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 3462&hl=pl
Miłego oglądania
PiotrZ
Dzięki umiejętnościom syna

1. Mój czerwony "krokodyl" OBB ciągnie czerwony skład DB Cargo
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 0257&hl=pl
2. Przejazd Ty2 z pociągiem towarowym
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 9519&hl=pl
3. Manewry VT137 w Porąbce Zdroju
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 3462&hl=pl
Miłego oglądania
PiotrZ
- pamelar
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: ściana wschodnia
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
tia, to efekt "nocnego czuwania" z brovarkiem (tu powinno być do kwadratudrlukasz pisze:Sensowna jazda zaczęła się w niedzielę, gdy zarządzono ograniczenie ilości składów.

uważam, iż kwestie sprzegów (jak i adresów czy składów) nie powinny być regulowane sTTandardem, tylko ustalane przez organizatora bądź uczestników każdej kolejnej imprezy.
Powinny być głównie ustalone sprzęgi na końcach składu, a wewnatrz jeżeli ma być on rozłączany....
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 19:40 przez pamelar, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
Wojtek Świątkowski
- Gdyniak
- Moderator
- Posty: 579
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:12
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
Zgadza się, mam zamiar takową zrobic do Trako.drlukasz pisze:Co do szuflad - mam wrażenie, że w niedzielę przy śniadaniu Gdyniak mówił o planach budowy szuflady technicznej
- drlukasz
- Posty: 1040
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
Dokładnie.miki pisze:Bo było ich za dużo (składów nie stacji)
Sensowna jazda zaczęła się w niedzielę, gdy zarządzono ograniczenie ilości składów.
Ja rozumiem, że każdy chce się pochwalić swoim taborem, ale bez przesadyzmu.
Rozwiązanie podsuwa Fremo - może nie wprowadzajmy od razu kart taboru, ale obowiązek podania organizatorowi/koordynatorowi zlotu zestawienia zabieranego przez siebie taboru (wraz z wyszczególnieniem epoki, typów sprzęgu itp.).
Co do szuflad - mam wrażenie, że w niedzielę przy śniadaniu Gdyniak mówił o planach budowy szuflady technicznej

Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 15:10 przez drlukasz, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
Bo było ich za dużo (składów nie stacji)ArturSch pisze:Stacje z 2-5 torami natychmiast zapychały się składami.
Coś sugerujeszArturSch pisze:IMHO: konieczne są szuflady do .....

Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 14:27 przez miki, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10809
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
Różne właściwości sprzęgów / problemy nie zależą od epoki, a od producenta, wręcz od konktetnych egzemplarzy wagonów. Brak w tym jakiejkolwiek reguły.T_Domagalski pisze:A może podzielić zaczepy wg. epok taboru?
Z moich obserwacji w Radomiu wynika, że i tak wszystko zależy od torowiska. Przypominacie sobie TEE Charakterka


Jedynym sensownym sprzęgiem jest sprzęg sztywny wewnątrz składu, tylko że nie da się takiego składu rozpinać i przetasowywać.

No i tylko wagony z gniazdem NEM 358 dają się tym spinać (czyli tylko nowe).
Moduły powinny być teoretycznie równe, ale nie są - co pokazał Radom. Z kolei na torTTach podjazdy, ślimaki itd. to reguła. A nierówności to główna przyczyna rozsprzęgania się wagonów.

Stacje z 2-5 torami natychmiast zapychały się składami
i
naprawdę trudno jest zestawić skład pomiędzy peronami - nie widać czy wózki prawidłowo stoją i czy sprzęgi są prawidłowo spięte.
IMHO: konieczne są szuflady do formowania/rozformowywania składów PRZED wjazdem na magistralę czy stację.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 12:58 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 13 razy.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
Troche zdrowszym podejściem wydaje mi się ustalenie jakiego typu sprzęgów będziemy używali np. na najbliższym zlocie w Bielsku-Białej, ekipa sie dostosowuje i jest OK. Bez zapisów normowych - po porstu dogrywamy sprawę PRZED zlotem i już 

Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 12:29 przez whosho, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
Uważam to za najrozsądniejsze rozwiązanieT_Domagalski pisze:A może podzielić zaczepy wg. epok taboru? Nie będzie możliwości mieszania taboru historycznego ze współczesnym...

Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 12:25 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2057
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
Z tym się nie zgodzę... O ile w przypadku składów osobowych jest to OK, o tyle w przypadku towarowych nie wyobrażam sobie, żeby nie można było sformować na stacji innego skłądu z pwodu różnych zaczepów....ArturSch pisze:IMHO: Powinny być DOGADANE sprzęgi składami.
A może podzielić zaczepy wg. epok taboru? Nie będzie możliwości mieszania taboru historycznego ze współczesnym...

Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 12:25 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
- drlukasz
- Posty: 1040
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
Sprzęgi to temat rzeka, ale można by ustalić, że np. sprzęgiem obowiązującym na zlotach jest zwykły sprzęg BTTB, a inne są dopuszczalne np. wewnątrz zwartego składu...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10809
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
No i to to nie jest takie proste.Ranger pisze:Popieram wprowadzenie do sTTnadardu zapisu o jednakowości sprzęgów...
Sam przed Radomiem przezbrajałem swój tabor na jednakowe sprzęgi, ale okazało się, że co człowiek, to inne.
Na temat sprzęgów jest (ilość_dyskutantów)! opinii (czyli silnia).

IMHO:
Powinny być DOGADANE sprzęgi składami.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 11:17 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3931
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
Dokładnie tak
Ja się ostatnio wkurzyłem i postanowiłem wymienić sprzęgi w całym swoim taborze. Po Radomiu jest nauczka...ponieważ bardzo frustrujący był fakt niemozliwości złożenia składu bez wymiany sprzęgów i użyciu tzw. "ręki boskiej"
Popieram wprowadzenie do sTTnadardu zapisu o jednakowości sprzęgów...
Swoją drogą przydałoby się jakieś głosowanie na ten temat....i to zadanie dla moderatora

Ja się ostatnio wkurzyłem i postanowiłem wymienić sprzęgi w całym swoim taborze. Po Radomiu jest nauczka...ponieważ bardzo frustrujący był fakt niemozliwości złożenia składu bez wymiany sprzęgów i użyciu tzw. "ręki boskiej"

Popieram wprowadzenie do sTTnadardu zapisu o jednakowości sprzęgów...
Swoją drogą przydałoby się jakieś głosowanie na ten temat....i to zadanie dla moderatora

Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 10:47 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom
...i sprzęgówgemol pisze:Wnioski na przyszłość: wprowadzenie rozkładu jazdy oraz jednolitych epok, zarządów.

Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 11:05 przez whosho, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości