Zlot „Modularzy” Kolejowych - Radom 2006-2020

Wiadomości i dyskusje, o imprezach modelarskich

Moderator: mod-Imprezy

ODPOWIEDZ
Edward
Posty: 94
Rejestracja: 09 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: Edward »

ad. zgrywania trasy kamerą, braciszek zaoferował się, że na Trako pomoże mi zgrać przelot nad modułami w rozdzielczości HD i z wózka, tylko będzie trzeba ramię skonstruować na wózku. Przy odorobinie szczęścia może się to uda.
http://www.tram.prv.pl/ - I Ty zostaniesz motorniczym!
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10810
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: ArturSchŁ »

TU jeszcze dwa z Gdyniaka kamery.
:P
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 17:38 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrZ
Posty: 707
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: PiotrZ »

Witam,
Dzięki umiejętnościom syna :> (thanks Paweł), mogłem umieścić 3 krótkie filmiki z imprezy w Radomiu. Filmiki zrobiłem aparatem cyfrowym w rozdzielczości 320x240 (+dźwięk).
1. Mój czerwony "krokodyl" OBB ciągnie czerwony skład DB Cargo
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 0257&hl=pl
2. Przejazd Ty2 z pociągiem towarowym
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 9519&hl=pl
3. Manewry VT137 w Porąbce Zdroju
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 3462&hl=pl

Miłego oglądania
PiotrZ
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: pamelar »

drlukasz pisze:Sensowna jazda zaczęła się w niedzielę, gdy zarządzono ograniczenie ilości składów.
tia, to efekt "nocnego czuwania" z brovarkiem (tu powinno być do kwadratu :mrgreen: ) i gemolem.....

uważam, iż kwestie sprzegów (jak i adresów czy składów) nie powinny być regulowane sTTandardem, tylko ustalane przez organizatora bądź uczestników każdej kolejnej imprezy.
Powinny być głównie ustalone sprzęgi na końcach składu, a wewnatrz jeżeli ma być on rozłączany....
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 19:40 przez pamelar, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
Awatar użytkownika
Gdyniak
Moderator
Posty: 579
Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: Gdyniak »

drlukasz pisze:Co do szuflad - mam wrażenie, że w niedzielę przy śniadaniu Gdyniak mówił o planach budowy szuflady technicznej ??
Zgadza się, mam zamiar takową zrobic do Trako.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: drlukasz »

miki pisze:Bo było ich za dużo (składów nie stacji)
Dokładnie.

Sensowna jazda zaczęła się w niedzielę, gdy zarządzono ograniczenie ilości składów.
Ja rozumiem, że każdy chce się pochwalić swoim taborem, ale bez przesadyzmu.

Rozwiązanie podsuwa Fremo - może nie wprowadzajmy od razu kart taboru, ale obowiązek podania organizatorowi/koordynatorowi zlotu zestawienia zabieranego przez siebie taboru (wraz z wyszczególnieniem epoki, typów sprzęgu itp.).

Co do szuflad - mam wrażenie, że w niedzielę przy śniadaniu Gdyniak mówił o planach budowy szuflady technicznej ??
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 15:10 przez drlukasz, łącznie zmieniany 2 razy.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: miki »

ArturSch pisze:Stacje z 2-5 torami natychmiast zapychały się składami.
Bo było ich za dużo (składów nie stacji)
ArturSch pisze:IMHO: konieczne są szuflady do .....
Coś sugerujesz ??
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 14:27 przez miki, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10810
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: ArturSchŁ »

T_Domagalski pisze:A może podzielić zaczepy wg. epok taboru?
Różne właściwości sprzęgów / problemy nie zależą od epoki, a od producenta, wręcz od konktetnych egzemplarzy wagonów. Brak w tym jakiejkolwiek reguły.

Z moich obserwacji w Radomiu wynika, że i tak wszystko zależy od torowiska. Przypominacie sobie TEE Charakterka ?? Na betungsach w korytarzu ok, a na modułch po 2 metrach mieliśmy całkowitą rozsypkę składu !!

Jedynym sensownym sprzęgiem jest sprzęg sztywny wewnątrz składu, tylko że nie da się takiego składu rozpinać i przetasowywać.
Obrazek
No i tylko wagony z gniazdem NEM 358 dają się tym spinać (czyli tylko nowe).

Moduły powinny być teoretycznie równe, ale nie są - co pokazał Radom. Z kolei na torTTach podjazdy, ślimaki itd. to reguła. A nierówności to główna przyczyna rozsprzęgania się wagonów.

:idea: Nasuwa mi się jeszcze jedna uwaga. Zaobserwowaliśmy BRAK szuflad na składy.
Stacje z 2-5 torami natychmiast zapychały się składami
i
naprawdę trudno jest zestawić skład pomiędzy peronami - nie widać czy wózki prawidłowo stoją i czy sprzęgi są prawidłowo spięte.
IMHO: konieczne są szuflady do formowania/rozformowywania składów PRZED wjazdem na magistralę czy stację.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 12:58 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 13 razy.
whosho
Posty: 815
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: whosho »

Troche zdrowszym podejściem wydaje mi się ustalenie jakiego typu sprzęgów będziemy używali np. na najbliższym zlocie w Bielsku-Białej, ekipa sie dostosowuje i jest OK. Bez zapisów normowych - po porstu dogrywamy sprawę PRZED zlotem i już ;)
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 12:29 przez whosho, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: Mariusz »

T_Domagalski pisze:A może podzielić zaczepy wg. epok taboru? Nie będzie możliwości mieszania taboru historycznego ze współczesnym...
Uważam to za najrozsądniejsze rozwiązanie !!
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 12:25 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2058
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: T_Domagalski »

ArturSch pisze:IMHO: Powinny być DOGADANE sprzęgi składami.
Z tym się nie zgodzę... O ile w przypadku składów osobowych jest to OK, o tyle w przypadku towarowych nie wyobrażam sobie, żeby nie można było sformować na stacji innego skłądu z pwodu różnych zaczepów....

A może podzielić zaczepy wg. epok taboru? Nie będzie możliwości mieszania taboru historycznego ze współczesnym... :)
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 12:25 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: drlukasz »

Sprzęgi to temat rzeka, ale można by ustalić, że np. sprzęgiem obowiązującym na zlotach jest zwykły sprzęg BTTB, a inne są dopuszczalne np. wewnątrz zwartego składu...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10810
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: ArturSchŁ »

Ranger pisze:Popieram wprowadzenie do sTTnadardu zapisu o jednakowości sprzęgów...
No i to to nie jest takie proste.
Sam przed Radomiem przezbrajałem swój tabor na jednakowe sprzęgi, ale okazało się, że co człowiek, to inne.

Na temat sprzęgów jest (ilość_dyskutantów)! opinii (czyli silnia).
:mrgreen:


IMHO:
Powinny być DOGADANE sprzęgi składami.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 11:17 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3931
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: Ranger »

Dokładnie tak !!
Ja się ostatnio wkurzyłem i postanowiłem wymienić sprzęgi w całym swoim taborze. Po Radomiu jest nauczka...ponieważ bardzo frustrujący był fakt niemozliwości złożenia składu bez wymiany sprzęgów i użyciu tzw. "ręki boskiej" ;)
Popieram wprowadzenie do sTTnadardu zapisu o jednakowości sprzęgów...
Swoją drogą przydałoby się jakieś głosowanie na ten temat....i to zadanie dla moderatora :o
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 10:47 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
whosho
Posty: 815
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
Kontakt:

Re: III Ogólnopolski Zlot Modularzy Kolejowych - Radom

Post autor: whosho »

gemol pisze:Wnioski na przyszłość: wprowadzenie rozkładu jazdy oraz jednolitych epok, zarządów.
...i sprzęgów ;)
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2007, 11:05 przez whosho, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Imprezy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: orzelek i 0 gości