Co na haku w TEE?
Moderator: mod-Tabor
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Co na haku w TEE?
Idea TEE zdaje się wykraczała po za jej oczekiwania. Tabor Europy Zachodniej miał być skonfigurowany do systemu/porozumienia w ramach TEE, dlatego nie dziwi że w Niemczech Zachodnich wagony i lokomotywy często dobierano przypadkowo, ba malowanie TEE "ciągneło" za sobą pociągi wyższej klasy nie będące w systemie TEE i odwrotnie - tabor mający klasę TEE który jeździł w planowym ruchu krajowym czasami kursował w pociągach renomowanych TEE. Lokomotywy dla TEE stały się pilnie potrzebne po kryzysie paliowym, kiedy zespolone składy TEE były nieekonomiczne i przede wszystkim niepraktyczne w systemie przeglądów i serwisowaniu. Temat rzeka Panowie...
A tu dla zainteresowanych TEE filmiki min o taborze który w TT chyba nigdy się nie pojawi
http://www.youtube.com/watch?v=61N7JJHQ7KQ
http://www.youtube.com/watch?v=A05q56ag ... sults_main
A tu dla zainteresowanych TEE filmiki min o taborze który w TT chyba nigdy się nie pojawi
http://www.youtube.com/watch?v=61N7JJHQ7KQ
http://www.youtube.com/watch?v=A05q56ag ... sults_main
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Co na haku w TEE?
Rozumiem że ta 112 z fotki nie istnieje? i ten skład TEE też?
Ostatnio zmieniony 29 lis 2012, 13:11 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Co na haku w TEE?
Rekordy na poziomie 250km/h nie pozwoliłyby na ruch z przeciętną prędkością 200 km/h o czym pisał kolega rokkor. Prawdopodobnie jakiś błąd tłumaczenia. Do utrzymania takiej średniej między dwoma miastami BR103 musiałaby poruszać się po specjalnym całkowicie wydzielonym torowisku lub jej prędkość max musiałaby sporo przekraczać 300 km/h.
Zgodzę się połowicznie z:
BR112 może za to pociągnąć wagony eurofima.
Zgodzę się połowicznie z:
Tillig wypuszczając ten set nie posiadał jeszcze w produkcji BR103, a byznes jest byznes...Tillig popełnił poważny błąd wkładając do setu Br112

BR112 może za to pociągnąć wagony eurofima.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2012, 09:24 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Co na haku w TEE?
118, czyli właśnie Tillig/Beckmann, ale już z pantografem połówkowym. Z pamięci mogę Ci nawet powiedzieć, ze osiągnęła 253 km/h, bo przekopałem chyba wszystkie angielskie artykuły o TEE, w tym także o tym egzemplarzu. I dalej g**** wiem, za przeproszeniem.Kilkujadek pisze:Prędkość maksymalna BR 103 wynosiła 200km/h. W lokomotywach montowany był licznik do 220km/h. Wyjątek stanowią lokomotywy o numerach 003, 118, 222 które po modyfikacjach służyły do testów i bicia rekordów.
http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_103
A Rheingold też był "niebieski", zanim nie został ujednolicony w barwach TEE.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2012, 09:23 przez aquirlan, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Co na haku w TEE?
Wrzuć jak możesz jeszcze raz adres Blauer Enzian, nie chce odpalićKilkujadek pisze:Co mają sety Tilliga 01478 i 01479 do Blauer Enzian ?
http://cdn.fotocommunity.com/photos/5244341.jpg
Ostatnio zmieniony 29 lis 2012, 09:22 przez markom, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Co na haku w TEE?
Co mają sety Tilliga 01478 i 01479 do Blauer Enzian ?rokkor pisze:Sety 01478 i 01479 Tilliga mogą służyć do przedstawienia jednego i tylko jednego (z kilkudziesięciu) składu TEE kolei DB; nazywał się on "Blauer Enzian" (jest to mała roślinka alpejska) i jeździł na trasie Hamburg Altona - Monachium (z czasem też do Austrii) w latach 1957- 1979.
http://cdn.fotocommunity.com/photos/5244341.jpg
Prędkość maksymalna BR 103 wynosiła 200km/h. W lokomotywach montowany był licznik do 220km/h. Wyjątek stanowią lokomotywy o numerach 003, 118, 222 które po modyfikacjach służyły do testów i bicia rekordów.
http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_103
Ostatnio zmieniony 29 lis 2012, 09:21 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Co na haku w TEE?
Zamarzyła mi się BR103Mariusz pisze:Dlaczego tak uparłeś się przy tym TEE

Ostatnio zmieniony 29 lis 2012, 09:20 przez aquirlan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Co na haku w TEE?
Dlaczego tak uparłeś się przy tym TEE, ciężko będzie coś złożyć w TT.
Ja osobiście czekam aż ktoś wypuści jednostkę spalinową TEE, skoro wyszło DDRowskie.
Ja osobiście czekam aż ktoś wypuści jednostkę spalinową TEE, skoro wyszło DDRowskie.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Co na haku w TEE?
Skróty tilliga, taa, już nie zwracam nawet uwagi, robim swoje.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2012, 09:20 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Co na haku w TEE?
Owszem, ale powyżej Janusz mówi o "Blauer Enzian". Swoją drogą to ciekawe zdjęcie, bo wskazuje, że to gdzieś koło połowy lat 80 doszło do zmiany w malowaniu wagonów TEE na jednolicie czerwony dół. Na zdjęciach Rheingold z wcześniejszych lat widać malowanie z dołem czerwono-czarnym (chociaż widziałem też zdjęcie z mieszanym, gdzie wszystkie były czerwono-czarne, a wagon restauracyjny - z jednolicie czerwonym dołem). W każdym razie czuję, że za prędko moja 103 nic nie pociągnie, bo jakoś nie spieszy mi się do wydania 950 zł na set z BR112/114 i kolejnych 450 na 01479, a następnie nędznej próbie wciśnięcia komuś za psie pieniądze 112tki... Pewnie skończy się na tym, że lokomotywa z początku lat 70tych będzie ciągnęła młodsze o dobre 15 lat wagony z nowego wypustu św. Tilliga...Marcin pisze:112 z TEE "Rheingold"........
Ostatnio zmieniony 29 lis 2012, 08:58 przez aquirlan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Co na haku w TEE?
Sety 01478 i 01479 Tilliga mogą służyć do przedstawienia jednego i tylko jednego (z kilkudziesięciu) składu TEE kolei DB; nazywał się on "Blauer Enzian" (jest to mała roślinka alpejska) i jeździł na trasie Hamburg Altona - Monachium (z czasem też do Austrii) w latach 1957- 1979.
Na wagonach z tych setów napisano, że stacją początkową był Hamburg, zaś końcową Klagenfurt. To ogranicza zastosowanie tych setów do lat 1970-1979, a wtedy "Blauer Enzian" był ciągnięty tylko i wyłącznie przez elektrowóz BR103 na całej trasie Hamburg-Monachium. Zatem Tillig popełnił poważny błąd wkładając do setu Br112, bo ten elektrowóz nigdy nie ciągnął tych wagonów (kremowo-czerwonych), lecz wcześniejsze (bodajże granatowe) i tylko na odcinku Treuchtlingen-Monachium). Posiadając zatem sety 01478 i 01479 należy sprzedać setowy elektrowóz Br112 i w jego miejsce kupić elektrowóz Br103 (ze starszą wersją pantografu).
Następnym błędem ww. setów jest ilość wagonów. W latach 1970-1973 było ich 7. Nie mniej i nie więcej, bo takie obciążenie pozwalało temu silnemu elektrowozowi osiągać średnią prędkość ok.200 km/h na trasie Hamburg-Monachium. Podkreślam, średnią 200
Skład wyjeżdżający z Hamburga wyglądał tak: Br103, następnie 3 wagony do Zell am See (w kolejności Apm, Avm, ARDm) a potem 4 wagony do Klagenfurtu (w kolejności WRm, Avm, Avm, Apm). 3 czerwca 1973 ostatni raz TEE zawitał do Zell am See - stacją końcową był tylko Klagenfurt. 25 maja 1979 ostatni "Blauer Enzian" zawitał do Klagenfurtu.
Nigdy w latach 1970-79 w Niemczech ten TEE nie miał doczepianych innych wagonów. W Austrii - owszem.
Jeśli chodzi o V200, to nigdy ta spalinówka nie miała na haku wagonów kremowo-czerwonych składu "Blauer Enzian". Ciągnęła wagony granatowe i tylko do 1970 na trasie Hamburg - Treuchtlingen tam, gdzie jeszcze jej nie zelektryfikowano.
O wagonach Eurofirma powiem krótko; jeśli były w tamtych czasach, to tylko na deskach projektantów.
Dokładać widokowego AD4um nie wypada, ten jeździł wzdłuż rzeki Ren i chyba nie był przystosowany do tych prędkości, które rozwijał "Blauer Enzian".
Na wagonach z tych setów napisano, że stacją początkową był Hamburg, zaś końcową Klagenfurt. To ogranicza zastosowanie tych setów do lat 1970-1979, a wtedy "Blauer Enzian" był ciągnięty tylko i wyłącznie przez elektrowóz BR103 na całej trasie Hamburg-Monachium. Zatem Tillig popełnił poważny błąd wkładając do setu Br112, bo ten elektrowóz nigdy nie ciągnął tych wagonów (kremowo-czerwonych), lecz wcześniejsze (bodajże granatowe) i tylko na odcinku Treuchtlingen-Monachium). Posiadając zatem sety 01478 i 01479 należy sprzedać setowy elektrowóz Br112 i w jego miejsce kupić elektrowóz Br103 (ze starszą wersją pantografu).
Następnym błędem ww. setów jest ilość wagonów. W latach 1970-1973 było ich 7. Nie mniej i nie więcej, bo takie obciążenie pozwalało temu silnemu elektrowozowi osiągać średnią prędkość ok.200 km/h na trasie Hamburg-Monachium. Podkreślam, średnią 200

Nigdy w latach 1970-79 w Niemczech ten TEE nie miał doczepianych innych wagonów. W Austrii - owszem.
Jeśli chodzi o V200, to nigdy ta spalinówka nie miała na haku wagonów kremowo-czerwonych składu "Blauer Enzian". Ciągnęła wagony granatowe i tylko do 1970 na trasie Hamburg - Treuchtlingen tam, gdzie jeszcze jej nie zelektryfikowano.
O wagonach Eurofirma powiem krótko; jeśli były w tamtych czasach, to tylko na deskach projektantów.
Dokładać widokowego AD4um nie wypada, ten jeździł wzdłuż rzeki Ren i chyba nie był przystosowany do tych prędkości, które rozwijał "Blauer Enzian".
Ostatnio zmieniony 28 lis 2012, 20:59 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Co na haku w TEE?
Nie ma w tetetce, niestety 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości